Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Įtampa eismo spūstyje

Tokios aplinkybės kaip intensyvus eismas ir pavojus kur nors pavėluoti dėl eismo spūsties gali pakelti kraujo spaudimą ir, kaip to pasekmė, sukelti nemažai rimtų sveikatos sutrikimų.
Nuotraukos

Tokios aplinkybės kaip intensyvus eismas ir pavojus kur nors pavėluoti dėl eismo spūsties gali pakelti kraujo spaudimą ir, kaip to pasekmė, sukelti nemažai rimtų sveikatos sutrikimų. Siekiant suvaldyti įtampą galima pasinaudoti tam tikrais atsipalaidavimo metodais, bet pirmiausia reikia vengti pavojingų situacijų kelyje.

Britanijos mokslininkai atliko tyrimą, įvertinantį nematomą įtampą vairuojant intensyvaus eismo metu, kuri gali neigiamai paveikti fizinę ir psichinę žmogaus būklę*. „Vairuoti eismo spūstyje reiškia vairuoti sudėtingomis sąlygomis, kurios reikalauja apdairumo ir atsargumo“, – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli.

Kita vertus, Kanados mokslininkų gauti rezultatai atskleidė, jog vairuotojai dar didesnį stresą patiria važiuodami į darbą net tokiomis sąlygomis, kurios nereikalauja papildomo dėmesio, nes tuo metu jie apmąsto su darbu susijusias problemas, kurios dažniausiai sukelia daugiau nerimo, nei pats automobilio vairavimas**.

Su vairavimo intensyvaus eismo sąlygomis keliama įtampa galime susitvarkyti, jei išmoksime vairuoti atsakingai ir numatyti įvykius kelyje. Be to, turėtume visada stengtis vairuoti kiek įmanoma efektyviau ir ramiau bei leisti tą patį daryti ir kitiems eismo dalyviams“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Siekdami išvengti stresinių situacijų, turėtume visada atidžiai apsidairyti persirikiuodami iš vienos eismo juostos į kitą ar lenkdami, jei tą daryti saugu“, – prideda „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Įtampa gali neigiamai paveikti vairavimą, todėl, jei jaučiamės susijaudinę, reikėtų išbandyti kelis atsipalaidavimo būdus. Laukiant žalio šviesoforo signalo, verta pabandyti giliai kvėpuoti naudojant diafragmą. Skaičiuojant iki keturių orą reikėtų įkvėpti per nosį ir iškvėpti per burną. Tą reikėtų pakartoti nuo 20 iki 30 kartų. „Vairuodami turėtume pasirūpinti, kad aplinkui mus būtų kuo mažiau blaškančių ar erzinančių dalykų. Dėl to geriau klausytis atpalaiduojančios, o ne triukšmingos muzikos“, – tvirtina „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Taip pat sumažinti įtampą gali padėti veido raumenų atpalaidavimas ir paprasti pratimai rankoms, pavyzdžiui, smarkus vairo suėmimas ir atleidimas abejomis rankomis, atliekami automobiliui stovint.

„Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai pataria, kaip vairuoti eismo spūstyje:

  • Išlaikykite bent 1,5 m atstumą nuo priešais važiuojančio automobilio.
  • Važiuokite kelio sąlygas atitinkančiu greičiu, leidžiančiu laisvai manevruoti.
  • Nelenkite automobilio kelkraščiu iš dešinės.
  • Nekliudykite lenkimo manevrą atlikusiems vairuotojams grįžti į dešinę eismo juostą.
  • Nepalikite savo automobilio, norėdami patikrinti, kokio ilgio yra eismo spūstis.
  • Jei sustojote ilgiau nei minutei, patartina išjungti variklį.
  • Jei sistemingai judate į priekį, nereikėtų nuolat junginėti variklio.

* Šaltinis: yorkshirepost.co.uk

** Šaltinis: drivers.com