Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Patarimai pradedantiesiems – kaip vairuoti priekiniais ratais varomą automobilį

Nors dauguma mūsų rinkoje esančių automobilių varomi priekiniais ratais
Nuotraukos

Nors dauguma mūsų rinkoje esančių automobilių varomi priekiniais ratais, tiems, kas prie vairo sėda pirma kartą arba, tarkim, vairuoti mokėsi su automobiliu, turinčiu varančius galinius ratus, gali kilti tam tikrų sunkumų. Aišku, viskas įveikiama ir geriausia moko praktika, tačiau, tikimės, kad keletas patarimų padės greičiau ir saugiau ją sukaupti.

Visų pirma reiktų žinoti, kad priekiniais ratais automobiliai kelyje, ypač slidžiame, elgiasi kitaip, negu varomi galiniais ratais, tad vairuotojui reikia tam tikrų papildomų žinių ir vairavimo įgūdžių. Reikalas tas, kad priekiniais ratais varomus automobilius į priekį „traukia“ priekiniai ratai, o čia pat priekyje yra „sukauptas“ pagrindinis automobilio svoris – variklis ir pavarų dėžė.

Aišku, tam tikrų specifinių niuansų turi ir galiniais ratais varomi automobiliai, tik situacija tokiu atveju kiek kitokia. Jeigu automobilį varo galiniai ratai, automobilio svorio centras, dažniausiai, išskyrus keletą modelių, kurių varikliai montuojami gale, vis tiek lieka priekyje. Judant tokiu automobiliu slidžiu keliu arba bandant įsibėgėti, galiniai varantys ratai, veikiami šoninių jėgų, visą laiką mėgina nuslysti į šalį ir sukelti šoninį slydimą.

Būtent tai, kad prasidėjus šoniniam slydimui pirmiausia sąlytį su kelio danga praranda varantys ratai, ir lemia priekiniais ir galiniais ratais varomų automobilių vairavimo ir valdymo kritinėse situacijose skirtumus.

Šį kartą neaptarinėsime visų fizikinių procesų, atsirandančių prasidėjus šoniniam slydimui. Apsiribosime pagrindinių priekiniais ratais varomų automobilių valdymo taisyklių aptarimu.

Stenkitės važiuoti kaip galima tiesiau. Net ir slidžiame kelyje priekiniais ratais varomas automobilis gerai laikosi nurodytos krypties. Visgi piktnaudžiauti šituo nereiktų, tad greitį kelionei pasirinkite ne tokį, kokį leidžia ženklai, o tokį, kuris geriausiai atitiks jūsų sugebėjimus, oro sąlygas ir kelio dangos būklę. Atminkite, kad leistinas ir saugus greitis, dažnai, skiriasi.

Artėdami prie posūkio greitį sumažinkite tiek, kad užtikrintumėt reikiamą ratų ir kelio dangos sukibimą. Išeinant iš posūkio galima spustelti akceleratorių ir greitį padidinti, kadangi šoninio slydimo pavojus jau bus praėjęs.

Jeigu prie posūkio priartėjote per greitai arba slidžiame kelyje automobilio nesuvaldėte ir prasideda šoninis slydimas, jokiu būdu staigiai nespauskite stabdžių ir neatleiskite akceleratoriaus paminos. Priešingai, galite dar labiau ją spustelti arba sukti vairą į tą pusę, į kurią slysta automobilis. Reikalas tas, kad spustelėjus akceleratorių, priekiniai varantys ratai gaus daugiau „traukos“ ir tai gali padėti ištiesinti ir suvaldyti automobilį.

Automobiliui slystant stenkitės visus veiksmus atlikti „švelniai“, venkite staigių judesių.

Iš esmės tai ir viskas, ką reikia atminti sėdant prie priekiniais ratais varomo automobilio vairo. Tikimės, kad patarimų jums neprireiks, bet maža kas... Ir primename, kad ypatingai atidžiai ir atsargiai vairuotumėt lyjant ar keliams pašalus, nes tada jie tampa ypač pavojingi ir nenuspėjami.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt