Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Volkswagen Touran – daugiau negu tikiesi

Volkswagen Touran – vienas iš nedaugelio šiandieninės automobilių rinkos ilgaamžių.
Nuotraukos

Volkswagen Touran – vienas iš nedaugelio šiandieninės automobilių rinkos ilgaamžių. Pirmoji modelio karta buvo gaminama net 11 metų. Per šį laikotarpį automobilis tapo ne tik populiariausiu savo segmeno atstovu Vokietijoje, bet ir Europoje visada buvo tarp perkamiausių modelių. Būtent todėl tiek laiko nebuvo radikalių permainų, modelis tiesiog buvo atnaujinamas. Visgi, kas turi pradžią, turi ir pabaigą, tad pirmajai „Touran“ kartai traukiantis, pasauliui buvo pristatyta antroji karta.

 Džiugina, kad naujasis modelis nepasidavė visuotiniam permainų vajui ir liko toks pat, koks ir buvo – konservatyviai santūrus ir neiššaukiantis. Tiesa, tam tikrų, modernių atributų, tokių kaip gudriai „primerkti“ priekiniai žibintai, naujasis „Touran“ gavo, tačiau jie labai meistriškai įkomponuoti į bendrą automobilio dizainą ir sudaro su juo harmoningą visumą.

 Beje, lyginant su pirmtaku naujojo versija yra 130 mm ilgesnė ir 41 mm platesnė, ratų bazė pailgėjo 113 mm, tačiau bendras automobilio svoris sumažėjo 62 kg.

Vairuotojo vieta bus puikiai pažįstama tiems, kuriems jau teko sėdėt prie „Volskwagen“ vairo – svirtelės, mygtukai, rankenėlės ir net apšvietimas – toks pat konservatyvus ir puikiai pažįstamas. Tiems, kas pavargo nuo dažnų permainų, toks variantas – tikra atgaiva. Viskas paprasta, bet tuo pat metu kokybiška, lengvai suprantama ir labai funkcionalu.

Bene ryškiausias skirtumas tarp pirmos ir antros kartos modelių – novatoriška elektronika. Lietimui jautrus centrinio panelio ekranėlis, maloniai „iškeliantis“ piktogramas, kai „pajunta“ artėjant ranką, vairuotojo ekologiškumo diagrama, balso stiprintuvas ar galimybė prie multimedinės sistemos prijungti „GoPro“ kamerą ir saugiai, nesigręžiojant atgal, stebėti, ką veikia galinių sėdynių keleiviai. Kažkas naujo ir nematyto. O kur dar „Volkswagen Media Control“ ar „Wi-Fi“?

Modernūs automobiliai vis labiau panašėja į miniu biurus ant ratų, suteikiančius sąvokai „darbo vieta“ naują prasmę. Viskas būtų idealu, tačiau „išmanusis“ automobilis niekaip nenorėjo susijungti su mano „neišmaniuoju“ telefonu, nors anksčiau tokių dalykų nėra buvę. Gal tai ženklas, kad laikas galvoti apie naują telefoną?

Vairuotojo vieta, nors iš pirmo žvilgsnio neatrodo įspūdinga, nustebina savo patogumu. Sėdynė, reguliuojamas vairas ir centrinės daiktadežės ranktūrio viršus, viskas bet kokios sudėjimo vairuotojui leidžia įsikurti tarsi patogiausiame biuro krėsle. Buvau prie to pratęs Premium segmento modeliuose, tačiau, panašu, kad „Volskwagen“ atėmė dar vieną aukštesnės klasės automobilių privalumą.

Matomumas iš vairuotojo vietos puikus, stebėti aplinką padeda ne tik ganėtinai platūs šoniniai veidrodėliai, bet ir davikliai, informuojantys ne tik apie tai, kas vyksta už automobilio, bet ir pranešantys apie priešais esančias kliūtis. Taip tikimybė užkabinti priekyje styrantį stulpelį sumažėja iki nulio.

Įdomi detalė – šoniniuose veidrodėliuose esantys aklųjų zonų indikatoriaus signalai sumontuoti ne veidrodėliuose, o jų korpusuose. Taip jie yra „arčiau“ vairuotojo, geriau pastebimi ir per kelias bandymų dienas nė karto nefiksavo „vaiduoklių“ – perspėjimas užsidegdavo tiktai tada, kai šalia tikrai būdavo automobilis.

Padidėjusiame „Touran“ patogiai gali įsikurti vairuotojas ir trys keleiviai, tačiau bandant užpildyti visas 7 vietas, galima susidurti su tam tikrais nepatogumais. Tiesa, apie šiuos bandymus, kitą kartą.

 Antroje eilėje patogiai jausis ne tik vaikai, bet ir suaugę keleiviai, nepaisant to, kas sėdės priekinėse sėdynėse. Tai – pailgintos automobilio bazės privalumas. Be to, čia keleiviai patys gali reguliuoti pučiamo oro temperatūrą, o pavargus pasislėpti už durelėse įmontuotų ištraukiamų užuolaidėlių, kurias, tikėtina, labai greitai įvertins vaikučius kėdutėse vežiojantis ir norintys juos nuo saulės paslėpti tėveliai.

Galinės sėdynės – trys, ir visos reguliuojamos atskirai. Galima ne tik reguliuoti jų nugarėlių atlošus, bet ir pirmyn atgal judinti pačias sėdynes. Pastaroji funkcija reikalinga galvojant apie trečiosios, bagažinėje įmontuotos eilės keleivius, tačiau, praktikoje tai mažai gelbsti, nes kaip parodė Prim.lt atliktas bandymas, maksimaliai į priekį pastūmus antros eilės sėdynės, sėdintys „bagažinėje“ ypatinga erdve vis tiek negali džiaugtis. Be to, tokiu atveju tenka rinktis – žmonės ar daiktai, nes „krovinių skyriaus“ atlenkus trečią sėdynių eilę, beveik nebelieka. Šioje erdvėje tilps nebent vežimėlis „skėtukas“ ir porą nedidelių rankinių.

Visiškai kitaip atrodo bagažinė, kai trečios eilės sėdynės nulenkiamos. Tada „Touran“ bagažinėje jau galima pervežti ir didesnius daiktus. Erdvė dar labiau padidėja sulanksčius antrą sėdynių eilę, o nulenkus priekinio keleivio sėdynės nugarėlę turime beveik lengvąjį komercinį automobilį, puikiai tinkantį net nevisai gabaritinių krovinių gabenimui. Neabejotinas privalumas tame, kad nulenktų sėdynių nugarėlės sudaro lygų, be jokių slenksčiukų, paviršių, tad krovinius patogu tiek pakrauti, tiek ir iškrauti.

Esant reikalui, atsiradusioje erdvėje nakčiai gali įsikurti 2 – 3 žmonės, tad tai turėtų pradžiuginti mėgstančius laiką leisti gamtoje, tačiau nenorinčius ar negalinčius miegoti palapinėse, vairuotojus ir jų šeimos narius.

Iš viso gamintojas „Touran“ siūlo šešis variklius. Bandytas „Touran Comfortline“ turėjo 2.0 TDI 150AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų MPD.

Variklis, kaip ir visas naujasis „Touran“, maloniai nustebina. Laikai, kai „dyzelis“ reiškė „dirbantis garsiai“ – tolimoje ir pamirštoje praeityje. Greitėjant pasigirsta garsesnis urzgimas, tačiau pasiekus norimą greitį salone labiau girdisi ne variklis, o ratų keliamas garsas. Kuro sąnaudos irgi verčia rimtai susimąstyti – ar tikrai reikia hibrido, kai su pilnu baku „Touran“ gali įveikti daugiau negu 1000 km. Ilgalaikės vidutinės automobilio sąnaudos 100 km kelio siekė tik 5,5 l. Čia reikia įvertinti, kad automobilis važinėjo ne tik magistrale, bet ir prastais kaimų keliukais bei „sėkmingai“ leido laiką miesto spūstyse, kur kiek pradėjo erzinti labai jautri „Auto Stop“ funkcija. Laimei, inžinieriai tai numatė ir paliko galimybę vairuotojui ją atjungti.

Dar viena maloni staigmena buvo ta, kad netyčia užgesinus variklį, jis automatiškai užsivesdavo iš naujo – raktelio sukti nereikėjo, užtekdavo išminti sankabą. Labai patogu pradedantiesiems ar prie automobilio besipratinantiems vairuotojams.

Automobilis stabiliai laikėsi gerame kelyje, maksimaliai sugerdavo nelygumus kaimo keliukuose ir tik posūkiuose norėdavosi kiek tvirtesnio sėdynių šoninio palaikymo.

 Gamintojų teigimu, „Touran“ važiuoklė ir vairo sistema sukalibruota taip, kad jis būtų valdomas ir judėtų taip, kaip „Golf“ – etaloninis priekiniais ratais varomų automobilių modelis. Naujojo „Golf“ dar neteko bandyti, tačiau, tikėtina, kad tai yra tiesa, nes anksčiau bandyti „Golf“ modeliai džiugino ir klusnumu, ir stabilumu.

Ir dar vienas nebejotinas „Touran“ pliusas – vairuodamas jį nepavargsti. Net po kelių šimtų įveiktų kilometrų, priverstinai trumpam stabtelėjus, vėl norisi sėsti prie automobilio vairo ir leistis į kelią. Jokio nuovargio, jokių nuo vairo sukiojimo įskaudusių rankų ar tirpstančių dėl erdvės trūkumo, kojų.

 

Konservatyvu, matyta, įprasta, bet labai patogu ir funkcionalu. Panašu, kad naujajam „Touran“ pavyko ne tik pavyti, bet ir pralenkti savo pirmtaką, tad, tikėtina, trečios kartos modelio vėl teks luktelti kokį dešimtmetį.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt