Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Volvo“ inovaciniai sprendimai – ateitis jau čia

Panašu, kad sąstingis, kaustęs švedų automobilių pramonę, baigėsi
Nuotraukos

Naujasis „Volvo XC90“ turės sensorinį ekraną

Panašu, kad sąstingis, kaustęs švedų automobilių pramonę, baigėsi. „Saab“ pagamino pirmuosius bandomuosius elektromobilius, o „Volvo“ toliau džiugina įvairiomis, analogų neturinčiomis arba dar ganėtinai retai rinkoje sutinkamomis, inovacijomis. Neseniai šis švedų automobilių gamintojas pranešė išmokęs automobilius „susikalbėti“ tarpusavyje, o dabar pasirodė informacija apie naujos kartos centrinį visureigių „Volvo XC90“ panelį bei prisipučiančias vaikiškas automobilines kėdutes.


Pranešama, kad naujos kartos visureigio „Volvo XC90“ centrinis panelis bus ne kas kita, o 9,5 colio skersmens lietimui jautrus ekranas (panašų turi „Tesla Model S“), per kurį bus galima valdyti daugelį svarbiausių automobilio funkcijų. Salone liks tik 7 įprasti jungikliai, tarp kurių bus garso sistemos įjungimo rankenėlė ir reguliavimo ratukas, bei stiklo šildymo įjungimo mygtukas.

Centrinio panelio ekranas turės specialų filtrą, saugantį nuo atspindžių ir reaguojanti net į pirštinėtos rankos prisilietimą. Ekranas bus padalintas į keturias dalis: navigacija, multimedija, telefono valdymas ir orai. Pirštu ekraną brūkštelėjus į kairę, jame pasirodys vidinių sistemų nustatymai, į dešinę – sistemos „CarPlay“ valdymas.

Salonas gaus ne tik visiškai elektrinį centrinį panelį, bet ekranu bus pakeistas ir tradicinis prietaisų skydelis. Bazinės versijos gaus paprastą TFT ekraną, aukštesnės sąrangos – modernesnį, spalvotą, leidžiantį reguliuoti darbinių zonų nustatymus.

Per paskutinius pastaruosius mėnesius „Volvo“ pristatė tris projektinius modelius, pagamintus taikant naują firminį koncerno dizainą. Tai universalas „Concept Estate“, kupe „Concept Coupe“ ir krosouveris „XC Coupe“, turintis perspektyvoje tapti naujuoju „XC90“.

Naujovė, kurios gamybai panaudota modulinė SPA platforma, turėtų už pirmtaką būti ilgesnė maždaug 100 mm – bendras visureigio ilgis sieks 4,9 m. Taip pat modelis taps kiek platesnis ir žemesnis, daugiau erdvės gaus antros ir trečios eilių keleiviai, padidės bagažinė.

„Volvo“ atstovų teigimu, aliumininė „XC90“ važiuoklė bus lengviausia klasėje ir leis naujojo modelio svorį, lyginant su dabartiniu, sumažinti maždaug 150 kg. Krosouverio išvaizda primena projektinį modelį „XC Coupe“, o variklių gamą papildys keturių cilindrų „Drive-E“ serijos varikliai, tarp kurių bus tiek agregatai su viena turbina, tiek turintys kombinuotą įpūtimą. Taip pat rinkai bus siūlomas ir modelis su hibridine jėgaine.

Jau bazinė krosouverio versija gaus sistemą, įspėjančią vairuotoją apie nuvažiavimą nuo kelio, tamsiuoju paros metu atpažįstančią pėsčiuosius ir dviratininkus bei visiškai automatinį parkavimosi „pagalbininką“.

 

„Volvo“ sukūrė pripučiamą vaikišką kėdutę

Dar viena rinkai pateikta naujovė – pripučiama vaikiška kėdutė.

Pasak Lorenso Ebilio, Los Andžele įsikūrusio „Volvo“ monitoringo ir projektinių sistemų kūrimo centro vadybininko, jam kelyje didžiausias prioritetas – vaikų saugumas. Vadybininkas prisiminė, kaip jiems nuolat tekdavo kartu vežiotis vaikų saugos kėdutės, nes jiedu su žmona norėjo, kad jų atžalos saugiai keliautų tiek šeimos, tiek draugų automobiliais, tiek ir taksi. Būtent vaikiškos saugos kėdutės, kurios yra ganėtinai didelės, daugeliui šeimų tampa rimta kliūtimi kelionėse, tad jis tikisi, kad naujasis „Volvo“ išradimas – pripučiama saugos kėdutė – pakeis esamą situaciją.

Gamintojo atstovai pasakojo, kad kėdutės konstrukcijai panaudota inovacinė sistema, pripučianti kėdutę greičiau negu per 40 sekundžių. Bendras paruoštos naudoti kėdutės svoris – mažiau negu 5 kg; įprasta kėdutė sveria dvigubai daugiau. Be to, kėdutė, naudodamasi „Bluetooth“ technologija, nuolat palaiko ryšį su automobiliu. Taip sudaroma galimybė nuolat stebėti kėdutės būklę ir, tarkim, esant reikalui, ją pripūsti. Išleidus orą kėdutė lengvai telpa rankinėje kartu su kitais vaikiškais daiktais.

Marija Hanson, viena iš naujosios kėdutės kūrėjų, pasakojo, kad kurdami kėdutės prototipą jie naudojo unikalią medžiagą. Ji – labai tvirta ir gali atlaikyti didelį vidinį spaudimą. Dažnai ši medžiaga naudojama jachtų gamyboje, o sukūrė ją... kariškiai, planavę gaminti pripučiamus lėktuvus.

Planuojama, kad kėdutė bus tvirtinama priešingai automobilio judėjimo krypčiai. „Volvo“ specialistai įsitikinę, kad būtent taip ir reikia sodinti mažus vaikus – susidūrimo priekiu atveju, važiavimo kryptimi sėdinčio žmogaus galva staigiai šokteli į priekį, taip papildomai apkraudama kaklą. Būtent todėl vaikams reikalingos ypatingos apsaugos priemonės, o iki 3 – 4 metų amžiaus juos rekomenduojama vežioti priešingai automobilio judėjimo krypčiai sumontuotuose kėdutėse.

 

Nuotraukos gamintojo ©

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt