Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

ES padangų ženklinimas

Standartinis padangų ženklinimas suteiks informacijos apie 3 padangos savybes: sukibimą su šlapia danga, degalų sąnaudų efektyvumą ir išorinio riedėjimo triukšmą
Nuotraukos

Europos Komisijos reglamentas Nr. 1222/2009 reikalauja, kad visos padangos*, pagamintos po 2012 m. birželio ir parduodamos ES nuo 2012 m. lapkričio, būtų su specialiu lipduku arba tokia etiketė būtų parodyta parduodant padangas.

Naują ES padangų ženklinimą rasite kairėje pusėje – panašus į plačiai naudojamą buitinės technikos (skalbimo mašinų, indaplovių) ženklinimą.

Daugiau apie naujojo ES padangų ženklinimo taisykles ir dažniausiai užduodamų klausimų sąrašą rasite Europos padangų ir gumos gamintojų asociacijos (ETRMA) svetainėje.


Standartinis padangų ženklinimas, kuris ES bus įvestas 2012 m., suteiks informacijos apie 3 padangos savybes: sukibimą su šlapia danga, degalų sąnaudų efektyvumą ir išorinio riedėjimo triukšmą.


SUKIBIMAS SU ŠLAPIA DANGA  


EU Tyre Labelling 2012 - Wet Grip

 

Svarbiausia, kad padangos užtikrintų saugumą bet kokiomis sąlygomis. Sukibimas su šlapia danga – vienas svarbiausių padangos kokybės rodiklių.

Tačiau dažnai geresnis sukibimas su keliu ir mažesnis pasipriešinimas riedėjimui – viena kitai prieštaraujančios savybės, todėl nukenčia kokybė. ES padangų ženklinimo reglamentas leis pirkėjams matyti ir rinktis jiems tinkamiausius variantus.

Ženklinimas bus atliekamas pagal 7 įvertinimų skalę, kurioje „A“ įvertinimas apibūdina aukščiausią sukibimo lygį, o „G“ – žemiausią.

 

 

 

DEGALŲ SĄNAUDŲ EFEKTYVUMAS

EU Tyre Labelling - Fuel Efficiency

 

Viena iš jėgų, veikiančių transporto priemonių degalų sąnaudas, yra pasipriešinimas judėjimui.

Šis reiškinys pasireiškia padangai riedant – ji deformuojasi ir šilumos forma netenka energijos. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis padangos pasipriešinimas judėjimui, taigi didesnės degalų sąnaudos. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas judėjimui užtikrina mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų dujų, tarp jų ir CO2, kiekį.

Pagal naująjį ES padangų ženklinimą „A“ reiškia didžiausią degalų ekonomiją, o „G“ – mažiausią. Juoda rodyklė (šiuo atveju „B“) šalia įvertinimo skalės nurodo gaminio savybes.

 

 


ŠORINIS TRIUKŠMAS

EU Tyre Labelling - Exterior Noise

 

 

 

Eismo triukšmas – labai svarbus aplinkos rodiklis. Jis įvertinamas atsižvelgiant į keletą kriterijų:

• eismo intensyvumą;
• važiavimo stilių;
• padangų ir kelių sąveiką.

Išoriniai triukšmo lygiai padalyti į 3 kategorijas ir matuojami decibelais (dB), palyginti su Europos padangų išorinio triukšmo lygiais, kurie bus įvesti iki 2016 m.

1 juodo garso banga – 3 dB mažiau nei ateityje griežčiausias Europos lygis.
2 juodo garso bangos – jau atitinka būsimą Europos lygį.
3 juodo garso bangos – atitinka esamą Europos lygį.

 

Naujuoju reglamentu siekiama, kad kelių transporto priemonės būtų saugesnės ir ekonomikos bei aplinkosaugos požiūriu efektyvesnės, tad skatinama naudoti degalus taupančias, saugias ir mažai triukšmo keliančias padangas.
Šiuo reglamentu nustatoma suvienodintos informacijos apie padangų parametrus teikimo etiketėse sistema.

Ši informacija bus visada prieinama klientams reklaminėje medžiagoje, taip pat gamintojų internetinėse svetainėse. Šiame sąraše kai kurių padangų nebus, pavyzdžiui, atnaujintų, pramoninių ir sportinių.

Planuojama, kad, efektyviai naudojant degalus taupančias padangas, per metus į aplinką bus išmetama 4 mln. tonų mažiau CO2 dujų (tai priklausys nuo to, kaip greitai degalus taupančios padangos bus pristatytos rinkoje), ir rinkoje bus siūlomos geresnio sukibimo su danga padangos.

PADANGŲ GAMINTOJŲ ATSAKOMYBĖ


Padangas pristatant pirkėjams, padangų dydis ir modelis turi būti paženklintas, kaip nurodyta pateiktame pavyzdyje. Ši informacija taip pat gali būti pateikta ant padangos užklijuotame lipduke.
Visa informacija apie pardavimą ir technines savybes turi būti suprantama kalba pateikta ant kiekvienos padangos. Gamintojų ir pardavėjų internetinėse svetainėse siūlomos padangos taip pat turi būti pateiktos su ženklinimo informacija.


PADANGŲ PLATINTOJŲ ATSAKOMYBĖ (MAŽMENINĖ PREKYBA)


Lengvųjų komercinių automobilių padangų platintojai privalo užtikrinti, kad:
• ant kiekvienos padangos gerai matomoje vietoje būtų etiketė, arba
• prieš parduodant kiekvieną padangą, pirkėjui būtų parodyta informacija, ir ženklinimo informacija būtų pateikta greta padangos.

Ženklinimo informacija turi būti pateikta ir tada, jei padangos parduodamos pirkėjui nematant.

Visų padangų (lengvųjų automobilių, lengvojo komercinio transporto, sunkvežimių ir autobusų) platintojai privalo užtikrinti, kad kiekvienos nupirktos padangos ženklinimo informacija būtų pateikta ant pirkimo kvito arba kartu su juo.

PADANGŲ GAMINTOJŲ ATSAKOMYBĖ


Padangas pristatant pirkėjams, padangų dydis ir modelis turi būti paženklintas, kaip nurodyta pateiktame pavyzdyje. Ši informacija taip pat gali būti pateikta ant padangos užklijuotame lipduke.
Visa informacija apie pardavimą ir technines savybes turi būti suprantama kalba pateikta ant kiekvienos padangos. Gamintojų ir pardavėjų internetinėse svetainėse siūlomos padangos taip pat turi būti pateiktos su ženklinimo informacija.


PADANGŲ PLATINTOJŲ ATSAKOMYBĖ (MAŽMENINĖ PREKYBA)


Lengvųjų komercinių automobilių padangų platintojai privalo užtikrinti, kad:
• ant kiekvienos padangos gerai matomoje vietoje būtų etiketė, arba
• prieš parduodant kiekvieną padangą, pirkėjui būtų parodyta informacija, ir ženklinimo informacija būtų pateikta greta padangos.

Ženklinimo informacija turi būti pateikta ir tada, jei padangos parduodamos pirkėjui nematant.

Visų padangų (lengvųjų automobilių, lengvojo komercinio transporto, sunkvežimių ir autobusų) platintojai privalo užtikrinti, kad kiekvienos nupirktos padangos ženklinimo informacija būtų pateikta ant pirkimo kvito arba kartu su juo.