Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Dvi žinomos Eglės - renginių inžinierės

2017 11 06

Vilniaus dailės akademijos meno doktorantė Eglė Grėbliauskaitė-Tursienė ir „Pix Studija“ vadovė Eglė Kislovski yra dirbusios modeliais ir visuomet domėjosi mada, tad ne staigmena, kad prieš dvejus metus nusprendė užsiimti bendra veikla ir įkūrė renginių režisavimo komandą „E:E event engineering“. Ką tik jėgas atidavusios planuodamos net 7 Lietuvos dizainerių vestuvinių suknelių pristatymą „Wedding Fashion Show“ moterys džiaugiasi, kad renginių, galinčių tapti tarptautiniais - tik daugėja!

Kaip gimė idėja suvienyti jėgas ir įkurti „EE event engineering"? 

E.Kislovski: Niekada nebuvau abejinga madai ir mados renginiams. Net ir pačiai dalyvaujant ar lankantis juose, kaip svečiui, visada domino ši sritis ir viduje kirbėdavo mintis, kad ne viskas vyksta iki galo ir galima padaryti geriau. Anksčiau savanoriaudavau užkulisiuose per mados renginius, todėl iš arti mačiau, kaip ir kas vyksta. Vieną dieną pribrendau viduje ir supratau, kad drąsiai galiu rengti tokius šou ir pati, nes turiu visa tam reikalingą patirtį bei pažintis. Kolegės Eglės profesionalumas šioje srityje irgi didžiulis - ji mados, meno ir verslo atstovė, puikiai išmananti ir žinanti tokio darbo procesus, turinti kitokį mąstymą, tikslumą ir perfekcionizmą.

Todėl vieną dieną susėdome, pasikalbėjome ir pradėjome organizuoti pirmąjį šou. Tai buvo „V.Desire“ kolekcijos pristatymas Teatro arenoje. Džiugu, kad dizainerė Diana Vapsvė visiškai mumis pasitikėjo, todėl rūpinomės viso renginio režisūra, scenografija, šviesa, muzika, modeliais, jų įvaizdžiu. Šou buvo sėkmingas, o mes įkūrėme „e:e event engineering“.

vertus jūsų pavadinimą, jis lietuviškai reiškia „renginių inžinerija“. Kodėl režisūros meną prilyginote tiksliajam mokslui?

E.Kislovski: Režisūros srityje turi būti viskas tikslu, nes jei, pavyzdžiui, lempa šviečia ne tiksliai, apšvietimas bus netinkamas. Jeigu muzikos takelis nesuderintas su reikalingais kolekcijai taktais, tuomet nebus stiprios emocijos. Jei modelių choreografija sudėliota nesuvaldyta, scenoje vyks chaosas. Visur būtinas tikslumas ir šis tikslusis mokslas būtinas teisingam režisūrinių sprendimų įgyvendinimui.

E.Grėbliauskaitė-Tursienė:Dizainerio kolekcijos pristatymą matome kaip jo kūrybos pratęsimą. Turime įsiklausyti į kūrėjo idėjas ir padėti išreikšti jas renginio kalba. Maža to, kadangi menininkas siekia sėkmingai funkcionuoti rinkoje, ne mažiau svarbu reaguoti į tikslinės auditorijos specifiką, konkurencinę aplinką, trumpalaikius ir ilgalaikius dizainerio tikslus. Viskas turi būti pajungta pasirinktai koncepcijai. Menas yra sukurti tinkamą įspūdį, tačiau jis pasiekiamas ne dažnai girdimu: „kažkaip vis tiek viskas įvyks”, o kruopščiai apgalvojant kiekvieną renginio ingredientą. Kartu su pasirinktais partneriais kuriame muziką, dalyvaujame stiliaus parinkime, kuriame scenografiją, tiksliai apskaičiuojame choreografijos posūkius, kad tinkamai užpildyti erdvę. Su savo komanda pasidaliname darbus šou metu, kad galėtume užtikrinti renginio vyksmą taip, kaip suplanuota, o reikalui esant, galėtume laiku reaguoti. Jei reikia - skaičiuojame sekundes, kad tam tikras modelis posūkį padarytų reikiamoje vietoje su reikiamu muzikos akcentu.

Ar režisuojate tik mados renginius? 

Savo portfolio turime ne tik mados renginius. Rengėme „Institut Esthederm Paris” kosmetikos pristatymą Pirklių namuose, „Femina Bona” paslaugų pristatymą. Ir į tokius renginius žiūrime, kaip į visumą, svarbu vieningas prekinio ženklo stilius, kompanijos tikslai, kaip tai sudėti į renginio visumą, kaip bus suplanuota erdvė, kokiu būdu pristatomas produktas, kokią žinią ir įspūdį iš renginio išsineš svečiai.

Kaip pasiskirstote - kuri už ką atsakinga?

Labai gerai, kad esame dviese, nes yra kas pakritikuoja ir papildo. Natūraliai „sukrenta“ labiau kuruojamos sritys, tačiau abi dalyvaujame visuose etapuose. Sprendimus priimame kartu.

Gal galite išvardinti savo darbus?

Kiekvienas jų – savaip unikalus. Pirmasis pilnai režisuotas renginys buvo “V.Desire 2015” kolekcijos pristatymas Teatro arenoje. Įdomus iššūkis buvo „Shopping Night Out 2015“ – naujų Vilniaus senamiesčio butikų kolekcijos buvo demonstruojamos po atviru dangumi, aplink transformuotą Sirvydo skvero fontaną, su integruotu šviesos šou.

Neries krantinėje prie Mindaugo tilto, rengėme „Laura Daili 2016“ kolekcijos pristatymą. Renginiai po atviru dangumi susiję su aibe papildomų klausimų, kuriuos reikia suvaldyti. Matyt daugiausia streso patyrė laivo kapitonas, švartuodamas laivą tiesioginės transliacijos metu (juokiasi).

Tiesiogiai LRT transliuojamas renginys „Aktas. Istorinės tapatybės beieškant“ Valdovų rūmuose Lietuvos nepriklausomybės dienai paminėti – dar vienas iššūkis. 2016 Jolantos Talaikytės ir Renatos Maldutienės istorinių kostiumų kolekcijos pristatymas pareikalavo absoliutaus laiko tikslumo. Čia dirbome antrosiomis režisierėmis atsakingomis už kolekcijos pristatymą.

Organizavome kolekcijų pristatymus Egidijus Rainiui ir Lilija Larionovai, „Tiulio Fėjai“ ir kitiems, tačiau dirbame ne tik su įsitvirtinusiais dizaineriais – jau ne pirmi metai prisidedame prie Vilniaus dailės akademijos kostiumo dizaino katedros absolventų, jaunųjų talentų baigiamųjų darbų pristatymo „Skrydis” per Vilniaus kultūros naktį.

„Išteku..lt Wedding fashion show“  - ką tik paleistas į gyvenimą projektas irgi turėjo savo specifinių reikalavimų.

Paskutinis jūsų darbas - vestuvinių suknelių madų šou, kuriame reikėjo vienu metu dirbti septyniais dizaineriais. Papasakokite, kaip sekės?

Mums nepatinka šou vykstantys mugių erdvėse. Todėl siekėme, kad žiūrovas tai pamirštų ir to nebūtų juntama net nuotraukose. 7 kolekcijos baltų vestuvinių suknelių reiškė, kad turime rasti būdus, kaip atskirti vieną kūrėją nuo kito. Kaip, per muziką, šviesą, choreografiją padaryti šou įdomų ir dinamišką. Dirbant su keletu kūrėjų turi atrasti kiekvieno išskirtinumus ir juos tinkamai integruoti į bendrą visumą. Sulaukėme labai teigiamų atsiliepimų, mums tai svarbu ir dėl to džiaugiamės kartu su visa komanda.

Su kokiais dažniausiai sunkumais susiduriate planuodamos renginį?

Organizacinių klausimų nevadiname sunkumais, tai – įdomaus ir dinamiško darbo dalis. Tačiau dažnai susiduriame su atmestiniu požiūriu, kad “vis tiek šou kažkaip įvyks”. Nesvarbu, kokia gros muzika, juk vis tiek praeis modeliai ir spauda išsiplatins pranešimus… Susiduriame su mažu dėmesio rodymu rėmėjams bei negalvojimu, kaip juos įdomiai integruoti. Dažniausiai susiduriame su nesisteminiu požiūriu į renginį.

Manome, kad toks požiūris iš esmės yra netinkamas, nes tai paleidžia dalį skiriamų lėšų vėjais. Mados parodymai turi savo specifiką: reikalavimus šviesai, bendrai dinamikai ir t.t. Reikia žinoti kas daro įspūdį, kaip sukelti žmogaus emociją, kaip formuoti įvaizdį, nes juk tai didina atpažįstamumą ir komercinę sėkmę. Labai dažnai susiduriame su tuo, kad reikia įtikinėti klientą, jog muzikos takelis turi būti įvairus, tam, kad žiūrovai nebūtį nuobodu, kad visi šou elementai turi tarnauti vienas kitam ir groti kaip vienas smuikas. Juk smulkiausios detalės turi būti apgalvotos ir padėti viena kitai! Tačiau tuo pačiu sakome viena kitai, kad tam mes ir esame, kad visa tai padarytume. Taip pat, vertiname partnerius, kurie serga už rezultatą ir vietoje virtinės „kodėl nepavyks” ieško būdų „kaip padaryti, kad pavyktų”.

Kiek sprendimus lemia užsakovo pageidavimai, o kiek - jūsų patarimai? 

Tai yra bendras darbas. Kartais, kartu su užsakovu patiksliname jo renginio tikslus ir būdus jų pasiekti. Visada patariame, kaip mūsų nuomone būtų geriau, tačiau privalome atsižvelgti ir į realias kliento galimybes. Ieškome optimalaus sprendimo. Pateikiame kelias alternatyvas iš kurių klientas renkasi tinkamiausią. Renginio kokybė yra ir mūsų vizitinės kortelės dalis. Sergame už rezultatą nė kiek ne mažiau už klientą.

Abi esate pačios dalyvavusios užsienio madų pristatymuose - kokio lygmens yra Lietuvoje vykstantys madų renginiai? 

Lietuvoje, kaip, beje, ir užsienyje, labai platus mados renginių kokybės spektras. Atsitiktinai „sumestų”, nekoordinuotų lokacijos, šviesos, scenografijos, muzikos elementų pavyzdžių, deja, dauguma. Tokių, kuriuose jaučiama vieno dirigento ranka – kol kas vienetai.

Tik vienas kitas toks renginys išaugo į tarptautinį - ar matote perspektyvų kitiems renginiams pasiekti tokį lygį? 

Neišnaudotų galimybių Lietuvoje vis dar yra beveik visose srityse. Drabužių dizainerių Lietuvoje tikrai daug, žmonės domisi ir palaiko lietuvišką madą. Neišnaudotų galimybių yra, tereikia tuo užsiimti.