Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Nišinių kvepalų įvairovė stulbina: ką renkasi lietuviai?

2017 08 11

Savito ir išskirtinio aromato nišinių kvepalų populiarumas Lietuvoje auga jau kelerius metus ir, panašu, nė neketina sustoti. Internetinės parduotuvės  duomenimis, vien per pirmą šių metų pusmetį šių kvepalų nupirkta tiek, kiek per visus 2016 metus. Pasak kvapų ekspertų, daugėja išskirtinumo ieškančių žmonių, kurie į nišinę parfumeriją iškeičia ir įprastus kvepalus. Atradus labiausiai tinkantį kvapą, jis tampa tarsi individualiu parašu.

Eglė Bertašienė, kvapų žinovė ir tinklaraščio „Paskui nosį“ autorė, sako, kad nišinės parfumerijos mada trunka jau kelerius metus ir, panašu, priartėjo prie piko. Jei norisi ne tik malonaus, bet ir itin įdomaus, neįprasto, o gal net ekscentriško kvapo, tuomet tokį rasite kaip tik nišinių aromatų lentynose.

„Lietuvoje žmonės nišinę parfumeriją yra atradę, ją žino ir domisi. Ko vertas vien faktas, kad kai kuriuos nišinės parfumerijos kvepalus galima užuosti kasdien, einant centrinėmis Vilniaus gatvėmis. Žmonėms patinka tas išskirtinumo ir prabangos pojūtis, kurį suteikia žinojimas, kad kvepi unikaliu, neeiliniu kvapu“, – populiarumą grindžia E. Bertašienė.

Pasak jos, nišiniai kvepalai gali pasiūlyti turbūt viską, ką galima įsivaizduoti savo fantazijose ir ko niekada nepavyktų rasti įprastos parfumerijos lentynose: pradedant meistriškai ir išradingai suderintomis nuosaikesnėmis kompozicijomis ir baigiant smilkalais, brangiąja mediena, laužo dūmais ar net metalu, degutu ir guma.

„Kūrybinės galimybės yra neribotos ir kvepalų kūrėjai tą išnaudoja, pasitelkdami ne tik brangesnes kvapiąsias medžiagas, bet ir turėdami kur kas daugiau laisvės, nei turėtų dirbdami įprastos parfumerijos gamintojų laboratorijose“, – sako kvepalų žinovė.

Auganti pasiūla

Tai, kad lietuviai labai pamėgo nišinius kvepalus, rodo ir internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pardavimai. Šiemet pastebimas itin ryškus šių kvapų paklausos augimas.

„Nišiniai kvepalai užima vis svarbesnę vietą parfumerijos rinkoje. Daugėja tiek išskirtinių kvapų gamintojų, tiek ir gerbėjų. Lietuviai taip pat juos išbando, atranda, ieško savitų, unikalių aromatų. Šių kvepalų augimo tempai viršija įprastų kvepalų pardavimų augimą. Matydami tokį poreikį, šiemet nišinių kvepalų pasiūlą praplėtėme beveik 10 kartų“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.

Šiuo metu „Pigu.lt“ asortimente yra apie 300 skirtingų nišinių kvepalų. Pasak G. Vilkės, didžiausią paklausą šiuo metu turi „Tom Ford“, „L'artisan Parfumeur“, „Montale“, „Maison Francis Kurkdjian“ ir „Robert Piguet“ nišiniai kvepalai, kurių pardavimai šiuo metu sudaro daugiau nei 60% visų šių kvepalų pardavimų. Ypač vertinami „Tom Ford“ ir „Robert Piguet“ kvepalai, kurie išsiskiria ilgai išliekančiu aromatu. Tačiau savo nišą  yra atradę ir Perris Monte Carlo BYREDO, Nasomatto, The Different Company, ETRO  ir kiti išskirtinių kvepalų vardai.

Aromatų mados

Priešingai nei įprasta manyti, nišiniai kvepalai nebūtinai yra brangesni už įprastus populiarų prekės ženklų kvepalus. Jų išskirtinumas – ne pakuotė ar prekės ženklas, o turinys, t. y. pats kvapas. Išskirtinių kvepalų įvairovė kasmet auga, daugėja ir masinės parfumerijos gamintojų siūlomų išskirtinių kolekcijų pasiūla, tad vartotojas dabar jau turi labai rimtai padirbėti, norėdamas atrasti sau tinkantį kvapą.

„Tikrai būtų galima įvardinti kelerius kvepalus-superžvaigždes, kurie visiems patinka, apie kuriuos šnekama ir jų trokštama, bet tokia sėkmė nėra dažna. Atvirkščiai – ta nesuskaičiuojama kvapų įvairovė tiesiogiai atspindi individualius klientų poreikius“, – sako E. Bertašienė.

Pasak jos, jei įmanoma, renkantis nišinius kvepalus kvapą pirmiausia reikėtų išsibandyti ant odos. Taip geriausiai išsiaiškinti, ar kvapas jums tinka ir patinka. Rinktis iš didelės pasiūlos visada padės ir mėgstamų aplinkos kvapų ar patikusių kvepalų natų patyrinėjimas. Aromatų aprašymuose minimos natos iš tiesų labai palengvina orientaciją, jos lyg kelio ženklai.

Galima sekti ir išbandyti tai, kas yra madinga. Pasak, E. Bertašienės, šiuo metu jaučiamas visuotinis gurmaniškų, saldžių konditerinių kvapų bumas, ir tai pastebima ne tik Lietuvoje, bet apskritai visame pasaulyje.