Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Paskelbtas ikiprekybinis pirkimas: laukiamos idėjos maisto autentiškumo ir kokybės nustatymo sistemai sukurti

2020.02.06.

Maisto klastojimo problema aktuali pasauliui, o taip pat ir Lietuvai. Europos policijos biuro (Europolo) duomenimis, maisto klastojimo atvejų daugėja, į maisto klastojimą įtraukiamos ir kriminalinės organizacijos.

Ieškodami šios problemos sprendimo būdų, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) ir Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas skelbia ikiprekybinį pirkimą, kuriuo siekiama sukurti inovatyvią maisto autentiškumo ir kokybės nustatyto sistemą. Konkurse kviečiamos dalyvauti verslo ir mokslo institucijos ir siūlyti inovatyvius sprendimus iki š.m. balandžio 9 d.

„Lietuvos laboratorijose atliekamais tyrimais ne visada įmanoma aptikti maisto klastotes ir tai kelia rūpesčių užtikrinant produktų kokybę bei saugą, o užsienio laboratorijose tyrimai yra brangūs ir trunka ilgai. Kaip rodo mokslinių tyrimų patirtis, dirbtinio intelekto ir spektrometrijos metodų pagalba įmanoma atlikti tikslią bandinių, tame tarpe ir organinių junginių, cheminės molekulinės sudėties analizę, cheminių junginių identifikavimą“, – sako Gediminas Pridotkas, Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto direktorius.

Institutas ieško būdų, kaip minėtas problemas išspręsti projekto metu, sukūrus inovatyvią maisto autentiškumo ir kokybės nustatymo sistemą, paremtą dirbtinio intelekto duomenų apdorojimo algoritmais ir neinvaziniais spektrometrijos metodais. Kaip pagrindas šiai sistemai sukurti yra parinkti trys maisto produktai, aktualūs Lietuvos ir Europos rinkai – alyvų aliejus, mėsa bei lašiša. Su ikiprekybinio pirkimo detalia technine specifikacija galima susipažinti MITA svetainėje (www. mita.lrv.lt).

Didėjant inovatyvių sprendimų poreikiui viešajam sektoriui Lietuvoje auga ikiprekybinių pirkimų populiarumas. Šis pirkimo būdas perkančiajai organizacijai leidžia netaikant Viešųjų pirkimų įstatymo įsigyti rinkoje nesančių inovatyvių produktų.

„Ikiprekybinio pirkimo metu yra sudaroma galimybė perkančiajai organizacijai veikti ne tik kaip pirkėjai, bet ir kaip investuotojai. Ikiprekybiniu pirkimu institucija iškelia problemą, o rinka (verslas ir mokslas) ieško tos problemos sprendimo. Intelektinė nuosavybė lieka rinkos dalyviui, todėl sukurtą produktą pastarasis gali komercializuoti“, – teigia Sigutė Stankevičiūtė, MITA ikiprekybinių pirkimų ekspertė.

Kontaktai pasiteirauti: ikiprekybiniai@nmvrvi.lt