Nuotraukos

Taip pat dalyvauja:
teatro solistai Gitana Pečkytė, Raminta Vaicekauskaitė, Mindaugas Zimkus
choro dainininkai ir simfoninis orkestras
Dirigentas Jonas Janulevičius
Programoje – arijos ir duetai iš klasikinių, romantinių ir veristinių operų

Kostas Smoriginas (bosas-baritonas)
Kostas Smoriginas – vienas žymiausių ir perspektyviausių šių dienų bosų-baritonų. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, Karališkojo muzikos koledžo Londone ir Jette Parker jaunųjų artistų programos auklėtinio kūrybinis kelias užsienyje ir Lietuvoje klostosi ypač sėkmingai. Debiutavęs Berlyno „Deutsche Staatsoper“ Eskamiljo vaidmeniu G. Bizet operoje „Karmen“, vėliau jį atliko su Berlyno filharmonija ir seru Simonu Rattle (EMI Classics įrašui), Zalcburgo Velykų festivalyje, Karališkoje Covent Garden operoje, Santa Fe muzikos festivalyje, Dresdeno Semperoper teatre ir su Boingo Nacionaliniu scenos menų centru. Tolesni solisto keliai vedė į Maskvą (Rusija) ir Santjagą (Čilė), kur jis „La Scala“ teatro prodiusuotame spektaklyje debiutavo pagrindiniu vaidmeniu W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“. Ypatingos sėkmės sulaukė „Covent Garden“ teatre K. Smorigino atliktas Mefistofelio vaidmuo, kur jis pakeitė staiga susirgusį žymų solistą Rene Pape. Debiutavęs Milano „La Scala“ teatre solistas grįžo į Londoną, kur dainavo boso partiją premjerinėje K. Szymanowskio „Stabat Mater“, žiūrovai susižavėję plojo jo Leporelui Bordo (Prancūzija) operos scenoje, Figarui nacionalinėje Vašingtono nacionalinėje ir San Francisko (JAV) operose.
K. Smoriginas laukiamas ir koncertinėse scenose. Jo repertuare – G. Verdi, J. Brahmso, W. A. Mozarto ir G. Fauré „Requiem“, L. van Beethoveno Simfonija Nr. 9, L. Janáčeko „Glagolitinės mišios“, A. Dvořáko „Te Deum“, K. Szymanowskio „Stabat Mater“; šiuos kūrinius jis atliko su Birmingemo miesto bei Londono simfoniniais orkestrais. Taip pat koncertavo su Paryžiaus, Bostono simfoniniu, Čekijos filharmonijos, Frankfurto radijo simfoniniais orkestrais.
Pastarieji metai K. Smoriginui reikšmingi keliais debiutais: Jonatano vaidmeniu R. Strausso operoje „Salomėja“, taip pat pirmą kartą dainuojamas Skarpijos vaidmuo G. Puccini operoje „Toska“, Kurvenalio vaidmuo R. Wagnerio operoje „Tristanas ir Izolda“, skambėjęs Kiolno operoje, ir debiutas G. Verdi operos „Rigoletas“ Grafo Monteronė vaidmenyje.
Po solisto pasirodymo Prancūzijoje operos žurnalas „Forum Opera“ rašė: „K. Smorigino balsas puošnus, didingas ir kupinas spalvų. Net kurdamas neigiamą personažą, jis priverčia jam simpatizuoti.“ Klasikinės muzikos duomenų bazės „Bachtrack“ duomenimis, 2014 m. K. Smoriginas buvo vienas iš trijų daugiausiai dainavusių bosų-baritonų pasaulyje.

www.muzikinixteatras.lt