Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Vincenzo Bellini KAPULEČIAI IR MONTEKIAI

Estijos festivalio PROMFEST ir Kauno valstybinio muzikinio teatro projektas. 2 dalių opera (dainuojama italų kalba, su lietuviškais subtitrais)
Nuotraukos

Premjera 2019 m. gegužės 19 d. Pernu teatre Endla, Estija
Pemjera 2019 m. rugsėjo 22 d. Kaune, rodoma KND teatro salėje

Meno vadovas ir dirigentas – Erki Pehk
Režisierė - Katrin Tegova
Scenografas, kostiumų ir grimo dailininkas – Madis Nurms  
Šviesų dailininkas – Margus Vaigur
Chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė
Choreografas - Dainius Bervingis

Dainuoja:
Romeo -  Abigail Levis (JAV)
Giulietta - Margarita Levchuk (Baltarusija)
Tebaldo - Yury Rostotsky (Rusija)
Capellio - Liudas Mikalauskas
Lorenzo - Andrius Apšega
Kauno valstybinio muzikinio teatro choro dainininkai

Groja Kauno valstybinio muzikinio teatro orkestras (vyr.dirigentas Jonas Janulevičius)

**************************
Projektinė V.Bellini opera „Kapulečiai ir Montekiai“ su festivalio PROMFEST ir tarptautinio Klaudia Taev dainininkų konkurso laureatais bei Kauno valstybinio muzikinio teatro choru ir orkestru - vienas ryškiausių šio rudens muzikinių įvykių Kaune.
Estijos menininkai dirigentas E.Pehkas ir scenografas bei kostiumų dailininkas Madis Nurmsas išsiskiria itin moderniu ir netradiciniu požiūriu į operos veikalų siužeto traktuotę, jiems šį sykį padėjo režisierė Katrin Tegova.

Abu menininkai pasirinktų statyti operų libretuose linkę ieškoti užslėptų minčių, kodų, kelti kuo daugiau klausimų, kartais net sunkiai suvokiamų prielaidų, atvirai siekiantys šokiruoti žiūrovus, įtraukti juos į savų minčių tėkmę ir ieškoti atsakymų drauge, pripažįstantys, kad tų atsakymų gali ir nebūti. Tačiau toks požiūris siekiant palaikyti operos žanro gyvastį visiškai pasitvirtina, o daugelį jaunų žiūrovų ir žavi.

Džiuljeta netrukus ištekės už vyro, kurį parinko jai tėvas. Tačiau ji turi didesnių rūpesčių nei šis. Kažkas kankina jauną moterį. Ją persekioja pamėkliški vaizdiniai ir garsai iš praeities, bet ji niekaip nesupranta, ką jie reiškia. Merginos tėvas ir gydytojas daro viską, kad apsaugotų Džiuljetą nuo jos prisiminimų. Padedama mylimojo Romeo, mergina iš paskutiniųjų stengiasi atskleisti paslaptį. O kas gi vis tik yra tas Romeo?


Kiekvienas naujas auditorijos teismui pateiktas spektaklis sukelia pačių įvairiausių emocijų: nuo „baisu, kaip šitaip galima?“ iki „kaip įspūdinga ir kūrybinga!“
Pavasarį Pernu žiūrovai jau įvertino, o rugsėjo pabaigoje ir kauniečiai galės pamatyti operą „Kapulečiai ir Montekiai“, kurią statytojai pateikė labiau tradiciniu pavadinimu „Romeo ir Džuljeta“, nors Felice Romani libretą sukūrė ne pagal Williamo Shakespeare'o, o pagal Luigi Scevolos to paties pavadinimo pjesę (1818 m.). Mažiau populiari tragiškųjų įsimylėjėlių istorijos versija paskatino estų kūrėjus pateikti savą, sunkiai nupasakojamą pagrindinių herojų santykių traktuotę.
Operoje pagrindinius vaidmenis dainavo tarptautinio Klaudia Taev dainininkų konkurso 2017 m. nugalėtoja amerikietė Abigail Levis (Romeo, mecosopranas) ir žiūrovų prizo laureatė baltarusė Margarita Levtšuk (Džuljeta, sopranas). A.Levis jau spėjo padaryti puikią dainininkės karjerą Jungtinėse Valstijose ir Kanadoje, dainavo Berlyno operoje, o šiuo metu ji dainuoja Šveicarijoje, Liucernos operos teatre.
Sėkmė ir žiūrovų pripažinimas nuostabų sopraną M.Levtšuk atvedė į pagrindinę Baltarusijos didžiojo operos teatro solistų trupę. Šių solisčių duetas pavergė festivalio publiką – merginos puikiai tiko spektaklio kūrėjų sumąstyto asmenybės susidvejinimo vizijai įgyvendinti, o melomanus pakerėjo kaip reta derančiais, fantastiškų techninių galimybių ir plačios emocinės skalės balsais.
Solisčių duetą papildo vienas ryškiausių jaunosios kartos Rusijos tenorų, „Klaudia Taev“ konkurso 2015 m. trečios vietos laimėtojas, Rusijos Gnesinų muzikos akademijos auklėtinis Jurijus Rostockis (Tebaldas).
Kitas dvi vyrų partijas spektaklyje dainuoja vokalo meistriškumu, puikia aktoryste ir sceniniu žavesiu ne tik publiką, bet ir operas žiūrėjusią tarptautinę konkurso komisiją sužavėję Liudas Mikalauskas (Kapelijus, Džuljetos tėvas) ir Andrius Apšega (daktaras Lorensas). L.Mikalausko sukurtas Kapelijus – gilus, negailestingas, netgi nuožmus, nenorintis atleisti ir nepermaldaujamas. A.Apšegos personažas – Kapelijui tarnaujantis, bet globojantis Džuljetą, siekiantis gaivinti jos prisiminimus ir padėti suvokti, kas gi yra Romeo?

www.muzikinisteatras.lt