Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

A. Jasilionytė apie stilių ir vidinę eleganciją

„Mada trunka akimirksnį, o stilius išlieka visam laikui“, - sako A. Jasilionytė
Nuotraukos

Verslo įvaizdžio konsultantė, knygos „Dalykinės išvaizdos vadovas“ autorė Alvyda Jasilionytė dalija patarimus aprangos klausimais. Pasak jos, aprangos spalvos gali lemti ne tik nuotaiką, bet ir padėti karjerai. Sužaisti galima ne tik drabužiais, bet ir kūnu – štai išsitieskite, atsikratykite „kuprelės“ ir atrodysite kur kas daugiau gebantis. Bet svarbiausia, pasak verslo įvaizdžio konsultantės, nepamiršti siekti patirties ir žinių, kurios iš vidaus papuoš išorę – štai dar viena stiliaus reikšmės sudedamoji dalis. „Stilius – daugiau nei drabužiai, tai ir vidinė elegancija, kuri matoma išorėje“, - sako A. Jasilionytė.
– Į pokalbį dėl darbo reikia eiti tik tvarkingam ir pasitempusiam...
– Gyvename vizualiame pasaulyje, kuriame pirmas įspūdis yra kone svarbiausias. Mes vertinami pagal tai, kas esame visuomenėje, kaip stipriai save gerbiame ir savimi pasitikime, kokie mūsų talentai, gabumai, asmenybė ir tikslai, kurių siekiame.
Dažnai mes nebeturime antros galimybės „pasirodyti geriau“ ir tai mums kainuoja darbo pasiūlymą, pasimatymą, sutarties pasirašymą.
Kaip minėjau, svarbu tvarkingumas, nuoširdumas, laikysena, mandagumas, asmeninė higiena.
Taip pat ir dalykiška apranga – madinga klasika, moderni klasika. Tai reikštų, jog derinami klasikinio stiliaus drabužiai su šiuo metu madinga detale, kirpimo linijomis, audiniais ar spalvomis.
Pagrindinė taisyklė – drabužiai turi atitikti laiką, vietą, verslo šaką, siekiamas užimti pareigas.
– Gal galima detaliau?
– Jei jūsų karjera tik prasideda ir žengiate pirmus žingsnius, vyrams patarčiau įsigyti vieną kokybišką natūralaus audinio kostiumą, 3-5 marškinius, 3-4 kaklaraiščius, kokybiškus klasikinius batus, paltą, odinį aplanką dokumentams ar portfelį, kelias poras kojinių, kokybiškus apatinius, marškinėlių, laikrodį. Tai pirma investicija į karjerą.
Moterims patariu įsigyti kostiumą, 4-5 skirtingas palaidines, rankinę, batelius, kelnes, kojines. Itin madingi drabužiai tinkami tik vakarėliui.
Jūsų įvaizdis turi atspindėti sugebėjimus, finansinę padėtį, esamą poziciją, statusą ir trokštamą poziciją.
Pokalbiui dėl darbo reikėtų rinktis neutralias spalvas. Tai gali būti tamsi pilka, pilka, ruda, tamsi, mėlyna, juoda su neutraliais atspalviais. Marškiniai – žydri, balti, plona juostele.
Akcentuoju, kad moterys taip pat turi rinktis neutralias spalvas. Eksperimentuoti ir nuotaiką kurti galima kaklaraiščių ir palaidinių spalvomis, aksesuarais. Tai – geltonos detalės, rožinės, baltos ir juodos deriniai, rugiagėlių mėlyna spalva.
Reklamuojant ir parduodant tinka mėlyna, oranžinė, geltona, rausva. Kelionėms – terakotos, oranžinė, persikų, rožinė, geltona. Vakarėliams – raudonos ir geltonos detalės, švelni mėlyna, geltona, rožinė, oranžinė, balta. Viešoms kalboms tinka raudona, juoda, mėlyna, skaisčios raudonos spalvos akcentai, pomidorų raudonumo, geltona, ryški ir gyva rožinė, tamsiai mėlyna, mėlynai žalia. Apeliuojant į aukštuomenes, aristokratišką sluoksnį patartina tamsiai raudona, kaštoninė, tamsiai mėlyna, raudonos slyvos spalva.
– Koks stilius ko reikalauja? Ne vienas pagalvotų – tereikia oficialios aprangos, ir tiek.
– Tam, kad turėtumėte drabužių skirtingoms situacijoms, perkant drabužius reikia galvoti apie galimus jų komplektus ir derinius. Kiekviena situacija reikalauja atitinkamo įspūdžio ir aprangos kodo.
Labai plačiai ir detaliai tai įvardijau ir aprašiau knygoje „Dalykinės išvaizdos vadovas“.
Kartais reikia tradicinės, dalykinės, kartais – klasikinės elegantiškos, kartais – kūrybiško stiliaus, o kartais tinka laisvalaikio stilius.
Viskas priklauso nuo vietos, kur vyksta susitikimas, kelintą kartą susitinkate, kokią poziciją užimate įstaigoje, kuriuo laiku susitinkate, kas numatyta susitikimo metu, kokioje verslo šakoje dirbate, su kuo susitinkate ir t. t.
– Aprangos spalvos ir nuotaika.
– Jei norite atrodyti pozityvus, linksmas ar skatinantis, tuomet dėvėkite šviesių ir vidutinio tamsumo spalvų aprangą, kurią galite derinti su tamsiomis spalvomis. Šiltos spalvos – efektyviausios.
Jei norite atrodyti stiprus, dominuojantis ir vadovaujantis, dėvėkite tamsių spalvų su šviesios spalvos detalėmis drabužius, siekite didelio kontrasto aprangoje. Pvz., ryškiu kaklaraiščiu (tamsi ir ryški spalva sudaro dideli kontrastą). Jei norite atrodyti profesionalus ir draugiškas, patartina dėvėti vidutinio tamsumo ar tamsias spalvas, derinamas su vidutinio tamsumo spalvomis (tamsios ir šviesios derinys).
Orus ir formalus: vidutinio tamsumo, labai tamsios spalvos ir šiek tiek šviesios spalvos.
Nuolaidus ir ramus: vidutinio tamsumo ir šviesias, prislopintas spalvas su labai mažu ar be jokio kontrasto. Jei norite atrodyti elegantiškai, dėvėkite turtingas pigmento spalvas sukurdami vidutinį ar mažą kontrastą. Formaliam, oficialiam įvaizdžiui kurti rinkitės tamsias spalvas.
Nuotaika kuriama ir audiniais. Jei dėvite švelnius, minkštus, lengvai krentančius audinius, tai sukursite moteriškumo įvaizdį, o jei dėvite juodą odą – tai asocijuosis su motociklininkais ir nutrūktgalviškumu, beprotišku drąsumu.
Spalvos verslo pasaulyje taip pat turi savo vaidmenį.
Kuo tamsesnės spalvos, tuo profesionaliau ir autoritetingiau atrodote. Jei spalvų intensyvumą ir ryškumą įvertintume ir sakytume, jog baltas kostiumas – 1, vidutinio pilkumo – 5, juodas kostiumas – 10, tai vyrams 7-9 yra pati efektyviausia verslo apranga. Juoda atrodys per daug oficiali ir formali. Tačiau pastaroji pastaba negalioja moterims, jos gali dėvėti juodą ir vis tiek bus priimtos draugiškai ir profesionaliai. Didelis kontrastas – efektingiausia išvaizda. Vidutinis kontrastas – autoritetinga išvaizda, tačiau ne dominuojanti. Mažas kontrastas – dėvinčiajam suteikia šiek tiek autoriteto ir dalyvavimo.
– Ar netapsime tik įvaizdžio, išorės fanatikais?
– Mada – tai drabužiai. Stilius – dėvėti juos.
Mes gyvename tokioje visuomenėje, kurioje didžiulis informacijos srautas sklinda iš įvairių kampų ir šaukia „pirkite“, „nuolaidos“, „pigu“, „madinga“. Tad turėtų nuolat kilti klausimas „Ar tinka man?“
Stilius – tai gebėjimas, kai iš aibės pasirinkimų arba atvirkščiai – iš labai mažai variantų, sugebi tinkamai aprengti savo figūrą. Stilius kuriamas pagal situaciją, pasirenkant tinkamą spalvą, modelį, liniją. Visa tai reikia mokėti įdomiai suderinti, užbaigti aksesuarais.
Mada trunka akimirksnį, o stilius išlieka visam laikui, tik reikia atrasti tokį, kuris atitinka jus. Kartais jis susikuria spontaniškai.
Stilius – daugiau nei drabužiai, tai ir vidinė elegancija, kuri matoma išorėje. Stilius – tai tam tikra galimybė išreikšti save per drabužius ir kitas vizualias priemones. Tai asmens pasirinktas išvaizdos, elgesio, bendravimo, laisvalaikio leidimo ir kt. gyvenimo būdas, kuris būdingas tik jam ir yra atpažįstamas per jo vizualų įspūdį, darbo manierą, balso tembrą ir panašiai.
Kai gerai atrodai, tai gerai ir jautiesi. Mažiau energijos išeikvoji galvodamas, kaip čia atrodai ar taisydamasis nepatogius drabužius. Kai jautiesi patogiai, gali koncentruotis, sutelkti dėmesį į tuo metu sprendžiamus aktualius klausimus.
Klaidinga manyti, jog jei gerai atrodysiu, būsiu kvepiantis, išsipustęs, tai savaime turėsiu pelnyti pripažinimą. Deja, taip nėra – turi ir lavintis, siekti rezultatų savo veikloje ir santykiuose su aplinkiniais, nes kitaip būsi tik asmuo, kuriam svarbiausia tik pasipuošti. Drabužiai turi ir kūno apsaugos nuo oro sąlygų, statuso, viliojimo, saviraiškos, autoriteto funkcijas, tačiau tai tik vienas iš asmens įvaizdžio elementų.
– O kas dar?
– Dažnas rodymasis renginiuose padidina asmens, o kartu ir jo atstovaujamos firmos žinomumą. Tai gana greitas būdas tapti žinomam, nes darbais pasiekti žinomumą – užtrunka. Kai antraštėse parašo „dažnas vakarėlių svečias“, nenorom sukuriamas įspūdis asmens, kuris laisvalaikį leidžia tik vakarėliuose.
Dažnai mes net nežinome, koks jų verslo indėlis visuomenei, kokie jie vadovai, kaip juos vertina darbuotojai, kokia jų atsakomybė prieš vartotoją. Arba kokie tai žmonės, kokiais principais gyvenime jie vadovaujasi.
Namų ir turtų demonstravimas – jau šokia tokia puikybė, tarsi pasakymas „štai aš turiu, o jūs va, neturite“. Puiku, jog turite, jūs tai uždirbote, tai jūsų privati erdvė, ne visuomeninės paskirties. O ką padarėte dėl kitų, dėl visuomenės? Kaip jaučiasi ir ką kalba jūsų darbuotojai apie jus?
Suprantu, jei tai interjero žurnalas ir leidėjai paprašo parodyti jį kaip pavyzdį. Geras tonas reikalauja įsigijus moderniausių technologijų įrenginius, telefonus ar kompiuterius jų nedemonstruoti, netgi neskubėti būti pirmaisiais pirkėjais, nes tarsi išaiškėja, jog jums tai labai svarbus statuso žaisliukas.
Taip pat yra ir su naujai įsigytų automobilių demonstravimu.
Norėtųsi išgirsti apie tų žmonių veiklą, o ne vien apie materialius daiktus. Nors šiuo metu Lietuvoje jaučiamas labai stiprus materialios kultūros kultas.

 

Info