Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Dizainerė Julia Janus: „Garsiai šaukti nereikia, jeigu nori pasakyti ką nors svarbaus“

Lietuvių apranga labai panaši į žurnalų herojų stilių – daugelis atrodo taip, ką mato prieinamuose leidiniuose
Nuotraukos

 

„Lietuvių apranga labai panaši į žurnalų herojų stilių – daugelis atrodo taip, ką mato prieinamuose leidiniuose. Žurnaluose pateikiama tik viena mados rūšis, vienas mados stilius – barbių ir kenų. Visiškai nekreipiama dėmesio į tai, kad yra labai įvairių žmonių, kad yra žmonių, kurių charakteris ir vidus kitoks. Kai žmogus pradeda matuotis tą vienintelį jam kišamą stilių, iš karto supranti, kad kažkas yra negerai – jis bando matuotis tai, kas jam netinka“, – mano baltiško stiliaus mados ir gyvenimo būdo prekės ženklo „Julia Janus“ įkūrėja Julija Janulaitytė.
Ji Šiauliuose svečiavosi trečiadienį ir dizaino namuose „Wapsva“. Taigi šiauliečiai turėjo puikią galimybę susitikti su dizainere, pabendrauti bei išgirsti jos kūrybinio kelio istoriją. 

Nėra amžiaus ir dydžio limitų
Dizainerė Julia Janus (tai jos kūrybinis pseudonimas) sako, kad ji kuria avangardistinį stilių, kurio šaknys glūdi Belgijoje.
„Jokia čia skandinaviška mada, tai grynai europietiška stilistika, kurią pradėjo belgų šešetukas prieš daugiau nei 30 metų. Šį stilių dar galėtume vadinti Šiaurės Europos stiliumi – juk jis ir gimė prie Šiaurės jūros“, – pasakoja Julia Janus.
Kūrėją ši stilistika patraukė, nes buvo artima. Baigusi studijas Julia Janus sukūrė savo pirmąjį prekės ženklą „Kalės vaikas“, kuris gyvavo trejus metus. Vėliau dizainerė atidarė ateljė, jos klientėmis tapo visos Lietuvos prezidentų žmonos, išskyrus A. Brazausko žmoną ir dabartinę Lietuvos prezidentę. Dizainerė sako, kad dirbama ateljė ji turėjo pakankamai laiko dirbti ir su užsienio prekių ženklais, todėl daug keliavo ir sukaupė didžiulę patirtį. Pašnekovė šimtu procentų tikra – „Julia Janus“ prekės ženklo projektas jau patinka daug labiau, negu darbas ateljė, ir toliau pasakoja apie savo požiūrį į madą ir stilių.
„Amžius ir dydis negali sukurti jokių rėmų stiliui. Senatvė – tai nėra kažkoks minusas arba yda. Jeigu moteriai yra 30–50 metų, tai mes ją galime pavadinti brandžia, jeigu jai per 60, galbūt tai jau yra ir senystė, nors aš tai vadinčiau irgi branda. Pats žodis „senas“ galbūt yra neigiamas todėl, kad žmogus apie save sako: „Ai, aš jau per senas tam.“ Bet juk dabar XXI amžius – man atrodo, kad ta „senatvė“ yra lygu apsileidimui ir tinginystei. Visos technologijos yra prieinamos bet kokio amžiaus žmogui, žmogus gali mokytis nuo vaikystės iki pat gyvenimo pabaigos, jis gali viską išmokti. Tad čia svarbiausia – vidinė paskata tai daryti. Ji arba yra, arba jos nėra, o jeigu jos nėra, tai tada atsiranda apsileidimas. Lygiai taip pat su apranga ir drabužiais – kaip galima pasakyti, kad šitam arba kitam dalykui aš esu jau per senas? Ne – neįmanoma šito pasakyti, tai yra tik tinginystė“, – mano Julia Janus.
Kupina idėjų ir įvairių minčių dizainerė sako, kad pasaulyje vieni žmonės vaikšto kaip idėjų debesys, kiti mėgsta, kai jiems viskas aišku ir pasiėmę tą idėją jie mėgsta ją apžiūrėti iš visų pusių ir nuspręsti, ar tai yra įgyvendinama, ar ne. Treti gali pasakyti bet kokią kritiką apie tą idėją.
„Manau, kad visi šie žmonės yra reikalingi vieni kitiems, nes kas būtų, jeigu visi vaikščiotų tik kaip idėjų debesys – tai nebūtų tų, kas jas įgyvendina. Kas būtų, jeigu vaikščiotų tik įgyvendintojai ir idėjų debesys – tai nebūtų, kas sukritikuoja ir būtų prikurta daugybė nereikalingų daiktų. Ko gero, aš gimiau su tuo idėjų debesimi“, – juokauja Julia Janus.
Dizainerė neprisiima visų laurų tik sau – ji pabrėžia tai, kad ne viena sukūrė ir įgyvendino „Julia Janus“ prekės ženklo projektą. Kartu su ja dirba 30 žmonių komanda – visi kartu sujungia savo žinias, kad šiam projektui sektųsi, o pati Julia Janus yra idėjinė ir kūrybinė vadovė.
 

Įkvėpimo šaltinis – gamta
Paskutinį kartą Šiauliuose buvusi prieš dvejus metus Julia Janus sako, kad smagu ir vėl čia sugrįžti.
Renginio metu ji atskleidžia savo istoriją – kaip atsirado „Julia Janus“ prekės ženklas.
„Pirmiausia turiu papasakoti apie savo jaunystės vieną tokią nuodėmę – prekės ženklą „Kalės vaikas“. Tai buvo klubinės, visiškai minimalistinės mados prekės ženklas, kuris gyveno trejus metus, po to jį uždariau. „Kalės vaiko“ rūbus tais laikais galėjo pirkti jaunas, labai kūrybingas žmogus. Be to, mes pradėjome nuo vyriškos kolekcijos ir tik vėliau pridėjome moterišką. Kolekcija buvo tiražuojama nedideliais kiekiais, todėl vieneto gamyba buvo labai brangi ir mums paprasčiausiai pasidarė per brangu“, – apie „Kalės vaiko“ likimą pasakoja Julia Janus.
Kūrėja juokdamasi sako, kad ir dabar kai kurie seni bičiuliai yra išsaugoję „Kalės vaiko“ marškinėlius ar kelnes bei slepia juos giliai spintoje nuo žmonų, kad jų neišmestų.
Po 20 metų darbo ateljė dizainerė sukūrė kitą prekės ženklą – tai „Julia Janus“, kurio pradžia, pasak kūrėjos, slypi „Kalės vaike“. Toliau ji pasakoja apie prekės ženklo pavadinimą: „Mano vienas geras bičiulis iš Kanados man kartą sako: „Klausyk, tavo pavardė labai ilga, bet yra toks žodis Janus, kuris pirmiausia yra vardas, o jo antra reikšmė – tai romėnų dievas, kuris turėjo du veidus, tai buvo kontrastų dievas arba pradžios ir pabaigos dievas. Jo simbolis – durys.“ Man ši mintis labai patiko ir taip aš tapau Julia Janus. Tai mano kūrybinis pseudonimas.“
Prieš septynerius metus pradėtas prekės ženklo „Julia Janus“ projektas sėkmingai įgyvendinamas iki šiol. Siūlomu minimalistiniu stiliumi bandoma pasipriešinti masinei klasikinei madai – parodyti visuomenei, kad stilius neturi dydžio ir amžiaus. „Julia Janus“ – tai mada suaugusiam žmogui, kurios pagrindinis įkvėpimo šaltinis – mūsų krašto gamta.
„Gamta, kuri yra senesnė už mus, kuri mažiau keičiasi negu civilizacija. Gamta, kurioje mes gyvename, kuri galbūt yra atšiauri, ji formuoja mūsų charakterius, mūsų būdą bendrauti, mūsų požiūrį į žmones, į vertybes, į gyvenimą. Bet ji yra labai graži ir turi labai daug subtilių atspalvių. Mūsų gamtos spalvos galbūt nėra ryškios, bet visi pustoniai, kuriais į mus kreipiasi gamta, man pasirodė labai įkvepiantys ir ilgaamžiai. Todėl aš pasirinkau šiaurietiškos gamtos spalvų paletę ir visiems, kurie klausia, kur ryškios spalvos, sakau, kad galbūt supratau, jog garsiai šaukti nereikia, jeigu nori pasakyti ką nors svarbaus – užtenka pasakyti pusbalsiu ir būsite išgirstas, jeigu tai yra tikrai svarbu“, – mano Julia Janus.

Maistas ir mada viename
„Galvodama apie stilių, kuris neturi apimties ir amžiaus, aš priėjau prie išvados, kad norėčiau sukurti namus savo madai, savo drabužiams. Tada pradėjau galvoti, kaip turėtų atrodyti šie namai, ir prisiminiau savo namus – kas juose svarbiausia. Mano namuose svarbiausia virtuvė. Gal dėl to, kad aš labai mėgstu gaminti, tai yra mano antras hobis po drabužių kūrimo. Prisiminiau šį savo hobį ir pagalvojau, kad be drabužių aš dar labai norėčiau pasiūlyti tam tikrą gyvenimo stilių, nes rūbas yra tik jo dalis. Kai mes kalbame apie žmogaus gyvenimo būdą, visada paminime, kaip jis rengiasi ir ką mėgsta valgyti, iš to galime spręsti, koks tai žmogus. Taigi iš karto su rūbais pradėjau kurti ir namų stalo liniją“, – pasakoja Julia Janus.
Dizainerės parduotuvės įrengtos taip: ratu iškabinti rūbai, kurie tarsi imituoja žmones, besiruošiančius susėsti prie stalo, o centre yra stalas, ant kurio sudėti įvairūs rankų darbo indai, žvakės, dekoracijos. Julia Janus namų liniją kuria su keramikais, bitininkais, stiklapūčiais ir t. t. Taip pat yra leidžiamas žurnalas, kuriame maistas sujungiamas su mada per vizualinę kalbą, per vaizdą.
„Žurnaluose nufotografuoti patiekalai – ne mano. Juos sukūrė garsūs Baltijos šalių virtuvės šefai, o pirmasis šiame projekte sudalyvavo lietuvis Deividas Praspaliauskas. Jo virtuvė – tiesiog nuostabi. Tai yra žmogus, kuris gilinasi į sezoninę virtuvę, naudoja sezoninius produktus ir tokiu būdu kuria ne tai, ką mes esame įpratę vadinti kaimiška lietuviška virtuve, bet tai, ką būtų galima pavadinti šiuolaikine lietuviška virtuve. Tai yra nauja estetika, geras skonis, modernu, tačiau sakyčiau su pakankamai gera natūralumo doze“, – sako Julia Janus.
Kiekvienas projekte dalyvaujantis virtuvės šefas gauna iššūkį – paruošti patiekalus, kurie būtų vizualiai panašūs į sukurtas rūbų kolekcijas tiek spalviškai, tiek pagal sezoniškumą. Julia Janus mano, kad šis projektas – tai įdomūs eksperimentai.
„Madą ir maistą aš taip pat sujungiu pati – kuriame vaizdo tinklaraštį, kur aš pati gaminu savo mėgstamus patiekalus. Kažkas manęs klausė, koks yra mano mėgstamas patiekalas, o aš atsakiau, kad kaip ir drabužiuose, taip ir maiste, mane valdo tam tikros mados arba laikotarpiai. Mano mėgstamiausiai patiekalai keičiasi, mėgstu išbandyti naujus variantus, atkurti, perkurti juos“, – sako Julia Janus.

12-04-2015 08

Julia Janus: „Mūsų gamtos spalvos galbūt nėra ryškios, bet visi pustoniai, kuriais į mus kreipiasi gamta, man pasirodė labai įkvepiantys ir ilgaamžiai.“

12-04-2015 09

Julia Janus siūlo ne tik kitokią madą, bet ir gyvenimo stilių – mada jungiama su maistu per vizualinius vaizdus.


Info