Jei dėl rėmo viskas aišku, tuomet rekomenduojame atkreipti dėmesį į dar dvi svarbias dalis – ratus ir stabdžius. Vertinant dviračio ratų kokybę reikia pasidomėti ratlankiais ir įvore.
Tikriausiai ir taip žinai, bet prirašysiu, kad siauros padangos geriausiai tinka asfaltui, plačios – bekelei, o Lietuvos keliams – universalios.
Stabdžiai. Yra du variantai – diskiniai arba „V“ tipo, dar vadinami „V-brake“. Jei gali sau leisti, rinkis pirmąjį variantą. Diskiniai stabdžiai yra brangesni, tačiau patikimesni. Jie panašūs į automobilio. Jei ties rato viduriu prie stebulės matysite pritvirtintą mechanizmą, tai ir bus diskiniai stabdžiai. Jei apsisprendei dėl diskinių, tuomet rinkis hidraulinius. „V“ tipo stabdžiai yra primityvesni – tai tiesiog dvi kaladėlės, kurios iš abiejų pusių spaudžia ratlankį prie padangos. Šis variantas yra paprastesnis, tačiau stabdo tikrai gerai. Žinoma, jei dažnai važinėji bekele, tuomet ratlankis ir kaladėlės gali apsinešti purvu, kas sumažins stabdymo efektyvumą.
Na, jei dviratis skirtas ne profesionaliam sportavimui, tuomet tiek. Kitos dviračio dalys – balnelis, pedalai, grandinė ir t.t. yra gan lengvai keičiamos ir nekainuoja tiek daug. Tad jei tau tinka rėmas, ratai ir stabdžiai – jau turi gerą pasirinkimą.