Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Druskininkų lynų kelias – ekologiška transporto rūšis pramogautojams

Praėjusių metų pabaigoje Druskininkuose atsirado itin originali, Lietuvoje iki šiol nematyta transporto rūšis – lynų kelias
Nuotraukos

 

Praėjusių metų pabaigoje Druskininkuose atsirado itin originali, Lietuvoje iki šiol nematyta transporto rūšis – lynų kelias. Jis driekiasi tarp dviejų Druskininkų turistinių objektų – Vandens parko ir „Snow Arenos“.

Grožėtis miestu

„Miesto vadovai, numatę keltuvą kaip transporto rūšį, pasirodė besą įžvalgūs. Lynų kelias kaip miesto infrastruktūros dalis puikiai tinka atvykusiems į Druskininkus pailsėti, pasigydyti. Šiame mieste iš viso yra dešimt tūkstančių lovų sanatorijose. Per mėnesį jose pasikeičia kelios žmonių pamainos. Kaip rodo patirtis, panašūs transporto projektai yra traukos objektas į miestą atvykstantiems poilsiautojams“, – sako keltuvą prižiūrinčios įmonės „Kautros keltuvai“ direktorius Gintautas Pakusas.

Uždaros kabinos, arba gondolos, lynais pakyla į 45 metrų aukštį. Kiekvienoje iš jų telpa po dešimt žmonių.  Viena gondola gali kelti aštuonių šimtų kilogramų svorį.

Į kiekvieną pusę keleivius kelia po dvi gondolas. Jos pagamintos iš skaidraus plastiko, kad keliaujantieji galėtų iš aukštai grožėtis Druskininkų panorama.

Visos trasos ilgis – šiek tiek daugiau nei kilometras. Nukeliauti iš vieno taško į kitą prireikia maždaug septynių minučių. Per valandą keltais iš viso galima perkelti iki 240 keleivių.

Sistemos – patikimos

Visas gondolų valdymas – automatizuotas, sistemą prižiūri kompiuteriai. Lynų keliui įrangą pateikė ir montavimo darbus atliko Šveicarijos įmonė „Bartholet Maschinenbau AG“. Kompiuterinė įranga, arba lynų kelio „smegenys“  – Italijos „Nitec“.

Lynų kelias nutiestas ant penkių atramų. Trys iš jų – didžiosios. Trasą sudaro trys lynai. Dviem juda gondolos, viduriniame paslėpti laidai bei įvairios komunikacijos.

Lyno, kuriuo juda gondola, diametras – keturi centimetrai. Iš viso lynų keliui įrengti prireikė 2,3 kilometrų ilgio specialaus lyno. Gondola prie lyno tvirtinama spyruokliniu principu; specialus griebtuvas apima lyną, tokiu būdu laikydamas gondolą. Kad būtų saugiau, griebtuvas dar ir prirakinamas – tada jis nekeičia pozicijos judant.

„Tačiau norėčiau patikinti visus keliautojus: net jei užraktai atsirakintų, gondola vis tiek liktų kaboti ant lyno. Šveicarai pagalvojo apie visas įmanomas avarines situacijas. Panašios sistemos veikia ne vienoje Šveicarijos vietovėje, ir kol kas jose nepasitaikė nė vieno incidento“, – sako bendrovės „Kautros keltuvai“ serviso vadovas Ruslanas Revenka.

Jo teigimu, lynų kelio bei gondolų priežiūrai skiriama itin daug dėmesio. „Įrengtas specialus skaitliukas, kuris skaičiuoja valandas iki eilinio patikrinimo. Tam tikrais intervalais operatoriai pravažiuoja lyno keliu ir apžiūri, ar tinkamai veikia visos sistemos, ar nėra pažeidimų“, – kalba R. Revenka.

Kad būtų saugiau, konstrukcijoje sumontuoti net treji stabdžiai: elektriniai, darbiniai ir saugos. Elektriniai veikia nuolatos, jie palaiko tam tikrą nustatytą greitį. Gondoloms įsibėgėjus greičiau, pradedama stabdyti. Jei judėjimas lėtėja, jis pagreitinamas. Šiuo metu gondolų greitis – 3,5 m/sek. maksimalus greitis – 5 m/sek. Lėčiau nei maksimaliai gondolos juda dėl to, kad keleiviai spėtų pasigrožėti Druskininkų panorama.

Saugos stabdžiai reikalingi tam, kad sustabdytų įrenginį, kuomet gondolos atvyksta į galutinį tašką. Jie suveikia tuomet, kai gondolos sustoja, sustabdydami pagrindinį diską.

Keleiviams nieko nenutiktų net tuo atveju, jei nukristų lynas: kiekviena atrama turi savo saugos sistemą. Nutikus bet kokiam incidentui, suveikia stabdžiai, ir gondolos sustoja.

Sistemoje numatyti ir vėjo krypties, greičio matuokliai. Gondolos kyla esant ne didesniam nei 60 m/sek greičiui. Jei vėjo gūsis būna didesnis, gondolos automatiškai sustabdomos, kad įsisiūbavusios neatsitrenktų į betonines atramas. Vėliau, pakoregavus jų judėjimą kompiuteriu, jos vėl paleidžiamos.

Lynų keliui nebaisus ir apledėjimas žiemą. Prieš pradedant vežti keleivius, per bandomuosius važiavimus, gondolos juda lėtai, lynas krestelimas, tokiu būdu sukeliant vibraciją ir nukratant ledą nuo lyno. „Kiekvieną dieną prieš pradedant darbą tenka atlikti nuodugnias apžiūras. Tik tokiu atveju galima teigti, jog keleiviams gondolos – visiškai saugios“, – sako R. Revenka.

Kasdien pirmuoju reisu operatoriai pravažiuoja be keleivių, visu greičiu, išbandomi stabdžiai, įsitikinama, ar viskas veikia patikimai. Lėtai pravažiuojama per atramas, stebima jų būklė.

Ekologiška transporto rūšis

Gondolos pritaikytos ir žmonėms su negalia. Į dvi iš jų galima įvažiuoti su neįgaliųjų vežimėliu. Tokia galimybė labai patiko neįgaliųjų organizacijų atstovams.

Gondolos varomos elektra.  „Keltuvas – visiškai ekologiška transporto rūšis. Keliantis lyno keliu iki „Snow arenos“, neteršiamas oras. Visai kita situacija, jei iki slidinėjimo trasų vykstama asmeniniais automobiliais. Taigi galima teigti, jog keltuvai Druskininkuose – tai ir švaresnė kurortinio miesto aplinka“, – sako G. Pakusas.

Lynų kelias svarbus ir kaip pramoga miestiečiams bei į Druskininkus atvykstantiems svečiams. „Idėja diegti šią transporto rūšį mieste priklauso miesto savivaldybei. Lynų kelias – jų turtas. Mūsų bendrovė laimėjo konkursą eksploatuoti bei prižiūrėti lynų kelią trisdešimt metų“, – aiškina G. Pakusas.

Bendrovės „Kautros keltuvai“ vadovai rūpinasi originalios transporto rūšies populiarinimu. Artimiausiu metu bus naujai apipavidalintos bei papuoštos stotelės, bilietų kasos, kad jos iš tolo trauktų potencialių keleivių akį.

Kainos ir nuolaidos

Pasak G. Pakuso, jau dabar norinčiųjų išbandyti kelionę keltuvu netrūksta, ypač daug jų savaitgaliais. „Kai kuriais atvejais žmonėms tenka palaukti eilėje, kartais – net iki valandos. Vasarą keltuvo darbo laiką prailginsime – jis dirbs iki 22 valandos. Mūsų siekis – nepalikti nė vieno, panorusio išbandyti unikalią transporto rūšį“, – sako G. Pakusas.

Bilietų kaina norintiems pasivažinėti skiriasi. Štai keleiviams nuo 18 iki 65 m amžiaus kelionė į vieną pusę kainuoja 3, perkant bilietus į abi puses – 5 eurus. Vaikams iki 18 metų, taip pat vyresniems nei 65 metų senjorams, taikoma 10 proc. nuolaida. Neįgalūs keleiviai moka atitinkamai 2 ir 3,50 euro. Vaikams iki penkerių metų amžiaus tik kartu su suaugusiuoju nemokamai.

Grupėms, perkančioms penkiolika bilietų ir daugiau, taikoma 10 proc. nuolaida nuo pasirinktos bilieto rūšies. Grupės gidas keliamas nemokamai. Keleiviams derėtų nepamiršti, kad bilietai galioja tik jų pirkimo dieną.

Keltuvas kelia žmones tuomet, kai susirenka keturi ir daugiau keleivių, bet ne rečiau kaip kas penkiolika minučių.

  • keltuvai4