Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Renginių
Video
Katalogo kategorijų

Apie dviračių "pumptrack" parką

Tai yra specialus dviračių parkas, kurio išskirtinumas yra per visą dviračių taką besidriekianti kalnelių trasa
Nuotraukos

Kas yra dviračių „pumptrack“?

Tai yra specialus dviračių parkas, kurio išskirtinumas yra per visą dviračių taką besidriekianti kalnelių trasa. Ši kalnelių trasa panaši į daug identiškų bangelių, kurių dėka važiuojantis jomis dviratininkas gali važiuoti visiškai nemindamas – vien inercijos pagalba.

Dviračių „pumptrack“ trasa yra labai paprasta. Ji susideda iš kalnelių iki 2 metrų pločio ir paaukštintų posūkių su šoniniu nuolydžiu. Ji gali būti stačiakampės, trikampės formos, gali turėti įstrižai kertantį du priešingus kampinius posūkius jungiantį takelį arba absoliučiai bet kokios pageidaujamos formos prisitaikant prie vietovės ypatybių. Šie takeliai yra ypatingi tuo, kad pasinaudojus inercijos jėga, visą trasą galima pravažiuoti visiškai neminant dviračio. Taip pat ši trasa yra pritaikyta įvairaus amžiaus žmonėms, mokantiems vairuoti dviračius. Gerai įgudę važinėtojai net gi gali atlikti vieną kitą nesudėtingą šuolį.

Kas gali važinėtis tokiame parke?

Dviračių „pumptrack“ trasa išsiskiria iš kitų dviračių parkų tuo, kad statoma labai paprastai, priežiūra nėra brangi ir pritaikyta visoms amžiaus grupėms. Toks parkas tinka norintiems lengvai pasportuoti, bet galima pritaikyti ir ekstremaliau mėgstantiems pasivažinėti sportininkams. Bet svarbiausia, tokiu parku gali naudotis visi šeimos nariai.

Kiek šiam parkeliui reikia vietos?

Kadangi toks parkas susidaro iš specifinių takelių-kalnelių, tai jį galima būtų inkorporuoti ir prie esamų dviračių takų. Tokiu atveju būtų vientisa „pumptrack“ tipo trasa. Jos ilgis gali būti ir vos 10-20 metrų. Bet jeigu kurti tik parkelį, tai minimaliai reikėtų apie 4x15 metrų ploto. Taigi toks parkelis gali būti ne didesnis nei nedidelio ploto riedučių parkas.

Iš ko statomas toks dviračių parkas?

Pasirinktinai galima suformuoti iš molingos žemės. Bet tokio pagrindo priežiūra reikalauja daugiausiai dėmesio, kadangi molio sluoksnį lietaus vanduo ilgainiui išardytų, o po žiemos reikėtų pasirūpinti suskilinėjusių tarpų užlyginimu.

Jeigu norima, kad parkelis reikalautų mažiau priežiūros, tada suformuotą iš molingos žemės reljefą reikėtų padengti betono sluoksniu. Tokiam parkui nebebaisūs jokie orai. Takelius galima dažyti bet kokia norima spalva ar suformuoti grublėtą arba visiškai lygų paviršių. Rekonstrukcijos atveju toks parkas lengviau ir išmontuojamas.

O jeigu norisi, kad toks parkas būtų amžinas, galima rinktis ir trečią būdą – asfaltuoti. Toks parkas nereikalautų absoliučiai jokios priežiūros, dėl lygaus paviršiaus jį galėtų naudoti ir važinėjimuisi su paspirtukais, riedučiais ar riedlentėmis.

Tai kokia vis gi šio parko nauda?

Tai kombinacija tarp eilinio dviračių tako ir kalnų dviračių trasų miškuose. Jo paskirtis yra rekreacinė, sportinė ar tiesiog smagus laiko praleidimas. Tai unikalus parkas, kuris suteikia daugiau galimybių pasportuoti ar tiesiog smagiai praleisti laiką su šeima. O tiems kas sportuoja rimčiau, tai būtų puiki proga pagerinti techninius įgūdžius, kurie neretai reikalingi kalvotuose miško takelių trasose. Daug kur Europoje įrengtose „pumptrack“ parkuose net gi organizuojamos varžybos.

Nemažiau svarbu paminėti ir tai, kad šie parkeliai tankiai apgyvendintose vietose nekelia papildomo triukšmo ir negadina vaizdo, atvirkščiai – „pumptrack“ dviračių trasų kraštus galima apsodinti žole ir taip parkelis mažai kuo skirsis nuo įprastinių.

 

Info