Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Atrasti Vilnių ir Kauną kvies specialūs vietinį turizmą propaguojantys automobiliai

2019.09.27.

Šiandien Kaune ir Vilniuje į gatves išriedėjo du specialūs vietiniam turizmui skatinti skirti „CityBee“ automobiliai. Šiam tikslui jie pritaikyti bendradarbiaujant su Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyvos „Neakivaizdinis Vilnius“ komanda ir Kauno miesto turizmo, verslo ir investicijų plėtros bei tarptautinės miesto rinkodaros agentūra „Kaunas IN“. Taip bus minima 39-oji Pasaulinė turizmo diena, kuria siekiama skatinti turizmo plėtrą ir kultūrinių ryšių mezgimą.

Gyventi ir pažinti – ne tas pats

Vilniaus žemėlapio fragmentais ir „It’s Kaunastic“ koncepcijos tematika papuoštuose automobiliuose visą mėnesį bus pakartotinai paliekama aktuali informacija, „Neakivaizdinio Vilniaus“ ir „Kaunas IN“ komandų parengti leidiniai bei dovanos, susijusios su turizmu Kaune ir Vilniuje.

Pasaulinės turizmo dienos proga staigmenos nuo Vilniaus ir Kauno miestų vairuotojų lauks ir kituose „CityBee“ automobiliuose. Iš viso taip šiandien bus išdalyta net 500 leidinių ir dovanų.

„Paradoksalu, tačiau daugybė vilniečių ir kauniečių apie savo miestą žino palyginti nedaug, nors mano, kad viską jau matė. Jie nuolatos keliauja tais pačiais maršrutais ir pamato tik labai nedidelę miesto dalį. Ką jau kalbėti apie kito miesto pažinimą. Matydami, kad mūsų klientai dažnai keliauja tarp dviejų didžiausių Lietuvos miestų, pagalvojome, kad tai yra unikali galimybė paskatinti juos bent trumpam tapti turistais. Savame ar gretimame mieste“, – idėjos atsiradimo priežastis aiškino „CityBee“ vadovas Lukas Yla.

Jam pritarė ir „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė, kurios teigimu, tai puiki proga pradėti daugiau keliauti, išmėginti naujus maršrutus, aplankyti dar neatrastus objektus.

„Keliauti ir atrasti savo mieste yra dvigubas malonumas, nes čia gyvenantys žmonės mano, kad jau tikrai viską žino, tačiau norime juos nustebinti. Norime, kad būtent šią dieną #kaunastic maršrutų rinkinys ir partnerių dovana paskatintų keliauti, pažinti ir atrasti. Tad kartu pasirūpinome, kad diena taptų įsimintina ir užplūstų #kaunastic jausmas“, – tikino I. Pažereckaitė-Kalėdienė ir pridūrė, kad Pasaulinę turizmo dieną tikrai nebus pamiršti ir nevairuojantys kauniečiai bei miesto svečiai. Šia proga kviečiama į tris įkvepiančias ekskursijas „CityBee“ paspirtukais.

Vilniaus m. savivaldybės administracijos Užsienio ryšių ir turizmo skyriaus vedėja Sonata Griškienė taip pat kalbėjo apie progą atrasti dar nepažintas miesto vietas bei galimybę pasiūlyti naujų idėjų.

„Neakivaizdinio Vilniaus“ iniciatyvos tikslas – pakviesti Lietuvos gyventojus prisijungti prie alternatyvaus Vilniaus pažinimo, taip pat ir pačius vilniečius paskatinti labiau pažinti miestą, kuriame jie gyvena. Tad siūlome apsilankyti mažiau atrastose Vilniaus vietose, renginiuose, susipažinti su Vilnių kuriančiomis asmenybėmis, gastronominėmis ir kitomis patirtimis. Padedami „CityBee“, skleisime įdomiausią informaciją apie neatrastas Vilniaus vietas, kiekvienam, keliaujančiam į Vilnių, pasiūlysime naujų idėjų, kaip praleisti laiką, savarankiškai studijuoti miestą ir daugiau priežasčių sugrįžti į Vilnių“, – teigė S. Griškienė.

Turizmo poveikio klimato kaitai mažinimas

„CityBee“ vadovo L. Ylos teigimu, šiuolaikinis žmonių mobilumas yra neatsiejama turizmo, miestų ir net šalių bendradarbiavimo dalis. Tiesa, vis dažniau šiuos moderniosios visuomenės pasiekimus užgožia klimato kaitos iššūkiai.

„2018 metais Sidnėjaus universiteto mokslininkai nustatė, kad turizmo industrija atsakinga dėl 8 proc. į Žemės atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tai yra apie 4,5 mlrd. tonų anglies dvideginio kasmet. Akivaizdu, kad sumažintume šiuos skaičius, reikės keisti įpročius. Tai nereiškia, kad teks atsisakyti kelionių. Tiesiog bus daug protingiau rinktis tokius keliavimo būdus, kurie leidžia mažiau teršti aplinką. Vienas iš tokių būdų – dalijimasis transporto priemonėmis“, – sakė L. Yla.

Anot jo, mokslininkai yra apskaičiavę, kad vienas dalijimosi sistemos automobilis atstoja 10 asmeninių automobilių. Tai reiškia, kad ir taršos apimtys, naudojantis automobilių dalijimosi paslauga, mažėja.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kasmet vietiniu turizmu mėgaujasi daugiau nei 800 tūkst. tautiečių. Dauguma jų, tikėtina, keliauja būtent automobiliais.

Europos Sąjungos statistikos tarnybos „Eurostat“ informacija rodo, kad Lietuvoje net 90 proc. kelionių šalies viduje atliekamos važiuojant automobiliais.