Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Dėmesio, kelyje – motoroleris!

Šiltuoju metų laiku į gatves ir kelius išvažiuojantys motorolerių vairuotojai yra vieni jauniausių ir pavojingiausių eismo dalyvių. Vien pernai Lietuvoje per eismo įvykius buvo sužeista keturiolika motorolerius vairavusių vaikų – dvigubai daugiau nei 2014 metais. Daugiausiai sužalojimų patirta dėl pačių vaikų neatsargumo.

Naujausia draudimo bendrovės statistika taip pat nedžiugina: šių metų balandį–gegužę bendrovė jau užregistravo daugiau kaip pusę pernai metų viso sezono (balandžio–rugsėjo), įvykių, susijusių su motoroleriais.
Draudikai teigia, kad motoroleriai yra specifinė transporto priemonių kategorija, nes juos dažniausiai vairuoja jauno amžiaus vairuotojai: Lietuvoje 15 metų paauglys, išlaikęs teorijos egzaminą, tampa visateisiu eismo dalyviu. Šių transporto priemonių per 2015 metus šalyje padaugėjo beveik 1,5 tūkst., arba 15 proc. panašų motorolerių augimą prognozuoja ir šiais metais.
„Riboto greičio ir dėl to iš pažiūros gana saugus motoroleris jauno vairuotojo rankose neretai virsta pavojingų viražų ir skaudžių eismo įvykių priežastimi. Jaunimas linkęs dažniau nepaisyti eismo taisyklių, nepasirenka saugaus greičio, rizikingai manevruoja, o kiti eismo dalyviai apsigauna, klaidingai vertindami tiek motorolerio greitį, tiek nelaimės galimybes. Vairuotojo ar keleivių mirtimi pasibaigiančių motorolerių avarijų per metus pasitaiko viena kita, tačiau susidūrimų ir sužalojimų – dešimtys. Skaudu, tačiau avarijose dažnai nukenčia ir vaikai-motorolerių vairuotojai“, - sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Įprastai motorolerių vairuotojų padaromos žalos vidutiniškai siekia kelis šimtus eurų, tačiau pasitaiko ir kelis tūkstančius siekiančių, pavyzdžiui, kai šia transporto priemone yra kliudomi brangūs automobiliai.

„Sutapimas ar ne, tačiau visas kelis tūkstančius siekiančias žalas, kurias pernai užfiksavo mūsų draudimo bendrovė, sukėlė būtent labai jauni vairuotojai, gimę nuo 1991 iki 2000 metų. Įvykių priežastys įvairios: vairuotojas nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančios transporto priemonės, atsitrenkė į galinę jos dalį, kliudė kitą transporto priemonę, lenkdamas ar keisdamas važiavimo juostą“, - vardina A. Žiukelis.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai šalyje žuvo 1 motorolerio vairuotojas ir 2 keleiviai, tačiau sužeista daugiau kaip 70 motorolerių vairuotojų ir keleivių. Šalies keliuose dėl motorolerių vairuotojų kaltės įvyko 42 incidentai.
„Itin pavojinga 19–24 metų amžiaus vairuotojų grupė, ji padaro daugiausiai žalos. Nors gamykliniai parametrai leidžia motoroleriu važiuoti iki 45 km/h greičiu, tačiau ir tiek pakanka sunkiai susižeisti ar net žūti. Negana to, Lietuvoje gana populiaru savavališkai pasididinti motorolerio galią, nors ši transporto priemonė nėra pritaikyta didesniam greičiui ir tokie kitiems vairuotojams ar pėstiesiems netikėti „patobulinimai“ gali nulemti tragediją“, - sako A. Žiukelis.
Šiemet sausio 1 dieną Lietuvoje buvo įregistruota beveik 26 tūkst. motociklų ir 11,3 tūkst. motorolerių.
Daugiausiai motorolerių šių metų pradžioje registruota Vilniaus (1,6 tūkst.) ir Kauno (1 tūkst.) apskrityse, taip pat Klaipėdos (312) bei Kėdainių (291) rajonuose. Patys nepopuliariausi jie yra Birštono savivaldybėje (21).
 
„Kasmet kalbama apie automobilių ir motociklų karą kelyje, tačiau tos pačios taisyklės galioja visiems – reikia gerbti vieni kitus. Vairuotojai turi būti atsargūs: stebėti veidrodėlius, neužmiršti „aklųjų zonų“ ir prisiminti, kad reikia rimtai vertinti ir „lengvesnes“ transporto priemones – motorolerius, dviračius, motociklus“, - sako A. Žiukelis.