Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Gaylord Gladiator – automobilis turčiams

Broliai Geilordai, XX a. vidurio Čikagos verslininkai, buvo labai turtingi. Kaip ir daugelis to meto turtuolių, jie norėjo sukurti „idealų automobilį“, nes visi, esantys rinkoje, „nedžiugino“. Esant tokiai situacijai ir „gimė“ modelis Gladiator.

Pirmiausia buvo pasamdytas garsus automobilių dizaineris Bruksas Stivensas, kuriam buvo pavesta užduotis – sukurti idealų amerikietišką Premium automobilį, kuris sužlugdys „vidutinioką“ anglų Rolls – Royce. B. Stivensas, prieš tai dirbęs Harley-Davidson ir Studebaker, stengėsi iš visų jėgų. Deja, išėjo kas išėjo. Tiesa, dizaineris dėl to nekaltas, nes broliai nuolat kišosi į kūrimo procesą vis „tobulindami“ automobilio dizainą.

Galiausiai automobilis visgi išvydo dienos šviesą ir 1955 m. buvo iškilmingai pristatytas Paryžiaus automobilių parodoje. Broliai tikėjosi mažiausiai 25 išankstinių užsakymų, tačiau nesulaukė nė vieno. O juk specialiai darbui Europos rinkoje dar buvo pasirašyta sutartis su vokiečių „Spohn Company“...

Rinkai buvo paruoštos dvi Gladiator versijos – 2 ir 4 durų. Iš pradžių buvo planuojama naudoti 365 AG V8 tipo Chrysler Hemi variklius, tačiau serijiniai modeliai gavo 305 AG V8 Cadillac agregatus. Automobiliai buvo surenkami Vokietijoje esančioje „Lufschiffbau Zeppelin“ gamykloje ir kainavo 17 500 JAV dolerių, dvigubai daugiau negu brangiausias to meto Cadillac.

Iš viso buvo pagaminti... trys serijiniai automobiliai. Kelis turtuolius sužavėjo elektriniai langai ir kai kurie kiti, nematyti privalumai. O 1957 m. broliai nuostolingą įmonę buvo priversti uždaryti.

Kartu su parodai skirtais modeliais, buvo surinkti 5 automobiliai. Šiandien tiksliai žinoma, kad vienas iš jų yra išlikęs. Likusių keturių likimą gaubia paslaptis.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt