Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

„Rytoj nebus kaip vakar“ – kokius išmanius sprendimus šiuo pandemijos laikotarpiu diegia prekybinės įmonės?

2020.09.29.

Kaip prekybininkai ruošiasi artėjančioms šventėms? Ko galima pasimokyti iš dar neseniai praūžusios koronaviruso pandemijos? Ir kokie automatizuoti įrankiai įgalina dirbti greičiau bei kokybiškiau valdyti logistikos ir sandėliavimo procesus?

Įprastai paskutinį metų ketvirtį, o ypač artėjant didžiosioms žiemos šventėms, ne tik prekybinės įmonės, bet ir vežėjai ruošiasi padidėjusioms apkrovoms bei srautams. Kartais šiuo laikotarpiu pardavimų apyvartos išauga iki 70 – 80 proc. visų metinių pardavimų. Visgi, prognozuoti, koks bus šis ketvirtis, kol kas – sunku, koronaviruso atvejų skaičiui artėjant prie pavasarinio lygio.

Kokias pamokas pirmąjį šių metų ketvirtį išmoko didmeninės prekybos bendrovės „Vilandros“ komanda? Apie tai – pokalbis su bendrovės logistikos bei sandėlių vadovu Augustinu Šiursku.

– Su kokiais iššūkiais susidūrėte pirmosios pandemijos bangos metu?

– Karantino periodu kiekvieną dieną būdavo vis nauja istorija. Sandėlis negalėjo planuotis savo darbo, nes užsakymų skaičius ir jų dydis kito valandomis, o ne dienomis. Visi puikiai prisimename: vieną dieną šluojamos parduotuvių lentynos, kitą – visi užsidarę sėdime ir neiname iš namų.

Prekyboje, kaip ir kitose verslo srityse, laimi tas, kas geriausiai prisitaiko prie kintančių sąlygų. Laimi ne didžiausias, o greičiausias. Pandemijos laikotarpis mus išmokė optimizuoti visos komandos prioritetus, matyti ir girdėti rinkos (klientų) poreikius, reaguoti į tiekėjų galimybes ir operatyviai keisti visų komandos narių dienotvarkę.

Tačiau tai, ko dar niekada nebuvo įmonės istorijoje, tai staigaus draudimo eiti į kasdienę darbo vietą. Tiek žmonių šeimyniniai gyvenimai, tiek ir verslo aplinka akimirksniu persikėlė į virtualias erdves. Visi išmokome naudotis „Teams“, „Meets“, „Zoom“ programomis ar kitais sprendimais. Todėl baimė ir nežinomybė antrosios pandemijos atveju būtų ženkliai mažesnė.

Daugiau klausimų šiuo metu kelia vartotojų elgsena ir pirkimų kultūros pokyčiai. Tačiau ateities negalime nuspėti, galbūt, ir neverta spekuliuoti. Svarbu suprasti, kad rytoj niekada nebus to, kas buvo vakar.

– Kaip šiuo metu ruošiatės artėjančioms šventėms?

– Visos komandos tikslas – laimingas klientas. Tai reiškia, optimaliai suvaldytas prekių srautas bei logistikos išlaidos, greitas prisitaikymas prie kintančių poreikių. Daugelį mažiau kintančių procesų paliekame savai eigai, prognozuodami, kad atitiks įprastą Kalėdinį sezoną. Su komanda esame numatę ne vieną pandeminį scenarijų, o su tiekėjais – pasitvirtinę galimybių planus.

Dar metų pradžioje logistikos klausimus patikėjome neseniai rinkoje pasirodžiusiai pervežimų valdymo platformai „Freidesk.com“. Jos dėka force majore metu galėjome greičiau ir geriau reaguoti į kainų svyravimus, t. y. kintančią pasiūlą ir paklausą. Pagal tai rinkomės, kas tuo metu buvo aktualiausia – ar trumpesnis tranzito terminas, ar pigesnė kaina.

– Kiek laiko užtrukote, kol įpratote dirbti su išmaniąja platforma? Ar buvo sunku?

– Priprasti prie naujos sistemos man nereikėjo nė pusvalandžio. Tikrai nebuvo sudėtinga, priešingai, naudojant vieną sinchronizuotą įrankį darbas labai palengvėjo. Platforma leidžia greitai ir paprastai susirasti, pasirinkti transportą ir patvirtinti užsakymą. Geriausių kainų atranką taip pat atlieka programa – nereikia pačiam sekti rinkos, viskas vyksta automatiškai, „online“. Sumažėjo ir kiti kasdieniai rūpesčiai, kaip, pavyzdžiui, pervežimo dokumentų bei jų sąskaitų paieška. Dabar vietoj valandos sugaištame vos kelias minutes, o sutaupytą laiką ir energiją galime skirti kitoms veikloms.

– Ateitis – sinchronizuoti, automatizuoti procesai. Kaip šiuo metu optimizuojate sandėlio darbus?

– Mes pasirinkome tos pačios „Freidesk“ platformos siūlomą sandėlių valdymo modulį „On Time“. Dar prieš pirmąjį karantiną spėjome optimizuoti savo sandėlio plotą, todėl dabar turime galimybę prisitraukti naujų 3PL klientų, kuriems galime pasiūlyti daug kokybiškesnes paslaugas.

Šiuo laiku mums labai svarbu optimizuoti, sinchronizuoti sandėlio valdymo procesus, kurie leidžia ne tik sutaupyti kaštus, bet ir pagerinti trečiųjų šalių logistikos paslaugų (3PL) kokybę. Klientų kroviniui atvykus į sandėlį, jie gauna automatines žinutes, gali greičiau reaguoti į besikeičiančias situacijas, o mes savo ruožtu – geriau prognozuoti bei organizuoti savo sandėlio krovos darbus.