Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

10 patarimų kaip važinėti blogu oru

Vasaros šiemet nebuvo, tačiau gamta lepino gal maloniu rudeniu
Nuotraukos

2017 12 04

Vasaros šiemet nebuvo, tačiau gamta lepino gal maloniu rudeniu, išskyrus porą didesnių potvynių ir kartą apsemtą Klaipėdą, nuolatinio, įkyraus lietaus ar, kas dar blogiau, rimtos šlapdribos, taip ir nesulaukėme. O jie, prisiminus kelis pastaruosius metus, tikrai ateis.

 

Bus viskas, ko reikia vairuotojų sugebėjimų išbandymui – šlapia kelio danga, tamsa ir iš priekinio akinantys kitų automobilių žibintai bei prastas matomumas. Kaip elgtis tokioje situacijoje, kad saugūs būtumėt ne tik jūs, bet ir jūsų keleiviai bei kiti eismo dalyviai? Pagrindinės taisyklės būtų tokios:

1.      Tvirčiau laikykite vairą. Nepaisant to, kai važinėjote vasarą, dabar, orams prastėjant, įpraskite vairą visada laikyti dviem rankomis. Taip pat rekomenduotina toliau numesti telefoną, prisukti muziką ir pamiršti visus pašalinius, dėmesį galinčius atitraukti, darbus. Be to, pats laikas prisiminti, kad į galinio vaizdo veidrodėlį reikia žiūrėti ne tik dažantis ar tvarkant šukuoseną. Tik taip galėsite stebėti ne tik savo automobilio priekį, bet ir tai, kas vyksta už jūsų ir, tarkim, laiku pastebėsite greitai artėjantį ar jus lenkiantį automobilį, pasirengusį jūsų priekinį stiklą padengti vandens ir purvo sluoksniu. Taip pat „žinojimas“, kas vyksta už jūsų, ypač audros metu, leis išvengti krentančių medžių, stulpų ir kitų „smagumų“.

2.      Būkite pastebimi. Geriausias būdas tapti pastebimais kitiems eismo dalyviams – apšvietimo prietaisų naudojimas. Jeigu jūsų automobilio žibintai neužsidega užvedus variklį, įpraskite juos kaskart įjungti patys, nes ne kartą teko sutikti pakeliui ir prabangius, tačiau be šviesų važiuojančius, automobilius. Aišku, mieste tai sunkiau pastebėti, tačiau esant prastam orui, tokia klaida gali brangiai kainuoti ne tik jums, bet ir kitiems asmenims.

3.       Laikykitės atstumo. Ne paslaptis, kad padangų savybės esant šlapiai kelio dangai keičiasi. Ir ne į gerą. Tą patį galima pasakyti ir apie stabdymo kelią – jis tampa maždaug trečdaliu ilgesnis. Reiktų įvertinti ir tai, kad dėl prasto matomumo sulėtėja ir vairuotojo reakcija, o į važiuojančių šalia galvas įlįsti ir jų veiksmus nuspėti taip pat nepavyks. Tad išeitis viena – pridėti po sekundę iki priešais važiuojančio automobilio už kiekvieną 15 km/val. Arba, jeigu tingite skaičiuoti, tiesiog atleiskite akceleratorių ir laikykitės didesnio atstumo negu įprastai.

4.      Neskubėkite. Lyjant ar drebiant šlapdribai reikia atminti, kad leistinas ir saugus greičiai – skiriasi. Visada palikite laiko ir erdvės atsargą manevrams. Atminkite – galimybė išlaikyti automobilį ant šlapio asfalto visada tiesiogiai priklauso nuo padangų būklės ir savybių. Ir net jei perkate brangias, kokybiškas padangas, įvertinkite tai, kad jų nusidėvėjimas ir automobilio greitis taip pat turi įtakos padangų savybei išstumti vandenį ir užtikrinti reikiamą sukibimą.

5.      Atminkite apie akvaplanavimą. Jeigu padangos nesusitvarko su vandens kiekio susilietimo su paviršiumi vietoje, važiavimas tampa slydinėjimu. Tokiu atveju automobilis beveik nebeturi kontakto su asfaltu ir nevaldomas sklendžia vandens paviršiumi. Jei jau taip atsitiko, nedarykite staigių judesių, atleiskite akceleratorių ir ramiai sukiokite vairą, kad išliktumėte kelyje. Sumažėjus greičiui kontaktas su asfaltu turėtų atsirasti. Norite šito išvengti? Nelakstykite.

6.      Visada galvokite, kur važiuojate. Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie tai, ką slepia balos ar kokio jos gylio ir bando jas šturmuoti vienu atsikvėpimu. Toks aplaidus elgesys gali baigtis nemalonumu, kuris vadinamas hidrosmūgiu. Jeigu šito pavyks išvengti, variklis vis tiek gali užgesti dėl sušlapusių laidų ar išmetimo sistemą patekusio vandens. Tokiu atveju savarankiškai jo užvesti nebepavyks. Įdomu tai, kad paskandinti savo automobilį atrodytų pažįstamoje vietoje – gan paprasta. Išvada – visas balas ir apsemtas vietas, esant galimybei, lenkite dideliu lanku.

7.      Naudokitės kondicionieriumi. Tikrai nereikia laukti, kol salono langus aptrauks nepermatomas „rūkas“ ir judėti toliau taps nebeįmanoma. Junkite kondicionierių ir oro srautą nukreipkite į priekinį stiklą. Turint galimybę galima pasirūpinti ir langams iš vidaus neleidžiančiomis aprasoti priemonėmis bei priemonėmis, saugančiomis stiklus iš išorės. Visa tai tikrai prisidės prie matomumo gerinimo.

8.      Venkite duobių. Tiek matomų, tiek „nematomų“, kurias slepia balos. Bet kokia duobė gali taip pakenkti Jūsų automobiliui, kad liksite prie jos ilgiau negu norėjote. Blogesnis variantas – atviras kanalizacijos, nesusitvarkančios su vandens pertekliumi, liukas. Pamatėte duobę ar įtartiną balą, kurią planuojate aplenkti? Iš anksto sumažinkite greitį ir įjunkite posūkį, taip informuodami kitus eismo dalyvius.

9.      Išjunkite nuolatinio greičio palaikymo sistemą. Nors funkcija labai patogi ir išmani, lyjant ar sningant ji gali jus pavesti. Tarkim akvaplanavimo atveju automobilio elektroninės smegenys gali nesuprasti pasikeitimų ir toliau visu greičiu varyti į priekį vedančiuosius ratus, o netikėtas ir neplanuotas sukimo momento pasikeitimas gali automobilį padaryti nebevaldomu.

 10.   Avarinis signalas – tik tada, kai reikia. Įpraskite net ir per didžiausią lietų ar šlapdribą šį signalą jungti tik tada, kai sustojoje. Priešingu atveju kiti vairuotojai gali pagalvoti, kad jūs tikrai stovite ir pradėti nenuspėjama manevruoti. Beje, sustoti pakelėje lietui lyjant – irgi ne pats geriausias sprendimas. Visgi jei kitų variantų nėra, pasistenkite kaip galima labiau prisispausti prie dešinės ir apie sustojimą informuoti kitus eismo dalyvius.

Tikėtina, kad daugelis mūsų skaitytojų žino visas saugaus eismo taisykles, tačiau net tokia smulkmena, kaip sutrūkinėję, blogai dirbantys valytuvai gali sugadinti visą kelionę. Beje, žinojote, kad valytuvų gumelių būklę rekomenduotina stebėti visus metus, nes ji gali suprastėti ir karštą vasarą, kai paviršių paveiks saulės spinduliai. Blogiausiu atveju suprasite tai tik prasidėjus liūtims ar šlapdribai. Taip pat atminkite, kad vanduo – jūsų automobilio stabdžių sistemos priešas. Tai – dar viena priežastis išmokti aplenkti balas.

Jei lyja ir likti namie vis tiek neišeina, atminkite, kad daugiausia avarijų nutinka dėl netinkamo greičio ir nervų. Susinervinote? Sustokite kur plačioje pakelėje ir palaukite kol lietus ar šlapdriba kiek aprims, o jau tada tęskite kelione. Patikėkite, tos kelios sugaištos minutės gali kainuoti per daug....

Saugaus kelio.

Prim.lt