„Nissan Juke“ – bene daugiausia triukšmo rinkoje sukėlęs ir daugiausia dėmesio sulaukęs modelis per kelis pastaruosius metus. Japonų gamintojas, kurdamas į nieką nepanašų modelį, rizikavo, bet pataikė.
Būtent todėl po paprasto „Juke“ pasirodymo rinką išvydo ir „Juke Nismo“, ir „Juke Shiro“, ir dar keletas įdomių modifikacijų. Tačiau norint nuolat „išlaikyti pasirinktą tempą“, rinkai reikia pasiūlyti ką nors naujo. Šių metų pavasarį Ženevoje vykusioje automobilių parodoje „Nissan“ pristatė atnaujintą „Juke“, o šiandien šis automobilis, vėl keldamas tiek teigiamas, tiek ir neigiamas emocijas rieda mūsų miestų gatvėmis.
Lyginant su pirmtaku, atnaujintas „Juke“ tapo dar ryškesnis, labiau pastebimas ir net labiau iššaukiantis – gamyklinė ryškiai geltona spalva leidžia automobiliui išsiskirti bendrame pilkame transporto sraute. Taip pat atnaujintas modelis gavo naujus variklius ir galybę anksčiau neturėtų opcijų.
Tik pamačius atnaujintą modelį, į akis iškart krenta pakeistos priekinė ir galinė automobilio dalys. Priekinis bamperis tapo masyvesnis ir išraiškingesnis, galiniame bamperyje atsirado dekoratyvinės įsiurbimo angos.
Buvo pakeisti tiek priekiniai, tiek ir galiniai „Juke“ žibintai. Rūpinantis vairuotojo ir keleivių saugumu, automobilio veidrodėliuose buvo įmontuoti „aklosios zonos“ davikliai, už papildomą mokestį arba aukštesnės sąrangos modeliuose galima rasti ir 360 laipsnių apžvalgą užtikrinančias kameras „Around View Monitor“, dirbančias kartu su „Safety Shield“ sistema. Pastaroji sistema – tokia pat, kokią gavo ir naujasis „Nissan X-Trail“: kompiuteris saugo vairuotoją nuo susidūrimo su priešais važiuojančiomis transporto priemonės, stebi ar neišvažiuojama iš savo juostos ir t.t.
Detalė – ankstesniame modelyje priekinį stiklą apipurkšdavo 5 srovės – trys vairuotojo pusėje ir dvi – keleivio. Dabar plovimo skystis ant priekinio stiklas dviem plačiais srautais. Turbūt inžinieriai nusprendė, kad taip skystis padengs didesnį priekinio lango plotą. Tikėtina.
Kadangi „Juke“ – ne tik automobilis, bet ir „madingas aksesuaras“, atnaujinta versija gali turėti 16 – 18 colių ratlankius, kurie gali turėti 4 skirtingų spalvų – geltonos, baltos, raudonos ir juodos – intarpus. Buvo gerokai praplėstas ir kėbulo spalvų pasirinkimas. Dabar kiekvienas „Juke“ pirkėjas gali pats „susirinkti“ norimos spalvos ir sąrangos automobilį.
Automobilio vidus tokių radikalių permainų nepatyrė. Čia viskas, išskyrus modernizuotą „Nissan“ multimedinę sistemą „Nissan Connect, ganėtinai gerai pažįstama ir matyta anksčiau – tas pats multifukncinis vairas, oranžine spalva pateikiama „darbinė“ informacija spidometro centre, už vairo rato „pasislėpęs“ variklio užvedimo mygtukas ir t.t.
Atnaujinta „Nissan Connect“ sistema gavo modernizuotą navigatorių, prie jos galima pajungti išmaniuosius telefonus ir bendrauti su pažįstamais socialiniuose tinkluose ar siųstis įvairias programėles. Reikia tikėtis, kad vairuotojai visais šiais privalumais naudosis ne kelyje, o saugiai stovėdami kur nors aikštelėje ar degalinėje.
Aukštesnės sąrangos modifikacijos gali turėti ir pusiau atsidarantį stiklinį stogą, kuris, skirtingai nuo analogiškų sprendimų kituose modeliuose, erdvės virš vairuotojo galvos nesumažino.
Beje, kalbant apie vairuotojo vietą, tai ji – pakankamai patogi. Pakankamai, nes centrinis atlenkiamas ranktūris vis dar kiek per trumpas, o sėdynių šildymo mygtukai ir toliau „slepiasi“ po juo. Tikėtina, kad žiemą, mūvint storas šiltas pirštines, sėdynių šildymo iškart įjungti nepavyks.
Kitkas – jau matyta ankstesniuose modeliuose: centrinis panelis, kuris, priklausomai nuo pasirinktos funkcijos „Climate“ ar „D-mode“, rodo arba temperatūros nustatymus, arba važiavimo režimus. Režimai liko „senieji“: „Normal“, „Eco“ ir „Sport“.
Mėgstančius keliauti didesnėmis kompanijomis ar su vaikais, turėtų pradžiuginti gerokai padidėjusi „Juke“ bagažinė. Dabar jos tūris – 354 l. Tiesa, tokia erdve džiaugsis tik priekiniais ratais varomų automobilių savininkai. Pasirinkę versiją su visais keturiais varančiais ratais, vairuotojai turės tenkintis gerokai mažesne bagažine.
Automobilis keitėsi, ne tik išoriškai, bet ir viduje – baziniu „Juke“ varikliu tapo benzininis turbininis „DIG –T“ 1,2 l 115 AG ir 190 Nm sukimo momento agregatas. Šis variklis turi „start/stop“ sistemą ir važiuojant ramiai, mišriu režimu 100 km. kelio galima įveikti sudeginant apie 6 l kuro. Netolimoje ateityje mūsų regioną turėtų pasiekti ir gerokai smagesni 1,6 l varikliai, tačiau teigti, kad 1,2 l agregato „Juke“ per mažai būtų neteisinga. Automobilis smagiai rieda ir su 1,2 l varikliuku, kurio užtenka tiek staigesniems manevrams miesto spūstyse, tiek ir ilgoms kelionėms magistraliniais keliais.
Beje, viduje variklio visai nesigirdi, o štai aerodinaminiai garsai pradeda erzinti dar nepasiekus ir 100 km/val. greičio. Panašu, kad inžinieriai, puikia garso izoliacija atskyrę variklį ir saloną, kiek pagailėjo izoliacijos pačiam salonui. Nors nemanau, kad potencialiems „Juke“ pirkėjams tai labai rūpėtų. Jiems labiau rūpės ne tyla salone, susirinkti „savo svajonių automobilį“.
Pagal nutylėjimą baziniai modeliai gauna 6 pavarų MPD, tačiau norintys gali užsisakyti variatorių „CVT“. Versija su visais keturiais varančiais ratais gali turėti ir variatorių „M-CVT“. Gamintojo teigimu, buvo patobulinta ir visų keturių ratų varančioji sistema „Torque Vectoring System“, tačiau gyvai jos išbandyti, bent kol kas, nepasitaikė progos.
Visgi, kaip pirmam kartui užteko ir priekiniais ratais varomo „Juke“, juo labiau, kad jis gavo kiek kitokius, negu pirmtakas amortizatorius ir spyruokles, dėl kurių pakaba tapo kiek kietesnė, bet dabar automobilis kelyje „stovi“ dar geriau negu anksčiau, tvarkingai ir nuspėjamai reaguoja į vairo pasukimą, o pristabdyti noras kyla tik prieš ypač staigius posūkius. Puikiai veikia ir patobulinti stabdžiai – priekinių stabdžių diskai buvo padidinti iki 320 mm, užpakaliniai tapo vėdinami, tad problemų kelyje „Juke“ vairuotojui kilti neturėtų.
Atnaujintas „Nissan Juke“ turi visas galimybes pakartoti pirmtako sėkmę. Jis liko toks pat ryškus ir pastebimas, tačiau pagerėjo jo dinaminės charakteristikos, „išaugo“ naudinga erdvė, gamintojas pasiūlė naujų opcijų. Tai, kas smarkiau užkliūtų kituose modeliuose, „Juke“ yra atleistina. Juk tai ne tik automobilis, bet ir madingas aksesuaras, o madingi daiktai ne visada būna labai praktiški. Dažniausiai jie būna tiesiog gražūs ir pastebimi. Tokie, kaip „Nissan Juke“.
Techninės charakteristikos
MATMENYS |
|
Prošvaisa nuo žemės, be krovinio (mm) |
180 |
Kėbulo plotis (mm) |
1 765 |
Bendrasis automobilio svoris (kg) |
1 680 |
Maksimali apkrova (kg) |
475 |
Aukštis (mm) |
1 565 |
Kėbulo ilgis (mm) |
4 135 |
Bagažinės tūris (l) |
354 |
Tarpuratis (mm) |
2 530 |
Priekinė tarpvėžė (mm) |
1 540 |
Galinė tarpvėžė (mm) |
1525 |
|
|
VARIKLIS IR TRANSMISIJA |
|
Variklis |
94 M T |
Variklio galia kW(AG)/aps.min. |
69 |
Max. engine power (PS) |
94 |
Variklio tūris (l) |
1 598 |
Pavarų dėžė |
5 |
Transmisija |
Mechaninė |
Kuro tipas |
Benzininis |
Emisijų lygis |
EU5 |
Sukimo momentas (Nm/aps.min.) |
140/3200-4400 |
|
|
DEGALŲ SĄNAUDOS |
|
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/h (s) |
12,0 |
CO2 emisija (g/km) |
138 |
Kuro sąnaudos mieste ir užmiestyje (l/100km) |
6,0 |
Kuro sąnaudos užmiestyje (l/100km) |
5,0 |
Kuro sąnaudos mieste (l/100km) |
7,6 |
Maks. greitis (km/h) |
168 |
Prošvaisa nuo žemės, be krovinio (mm) |
180 |
Kėbulo plotis (mm) |
1 765 |
Bendrasis automobilio svoris (kg) |
1 680 |
Maksimali apkrova (kg) |
475 |
Aukštis (mm) |
1 565 |
Kėbulo ilgis (mm) |
4 135 |
Bagažinės tūris (l) |
354 |
Tarpuratis (mm) |
2 530 |
Priekinė tarpvėžė (mm) |
1 540 |
Galinė tarpvėžė (mm) |
1525 |
Lentelė Nissan.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Prim.lt