Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Automobilio iškėlimas iš Nėries ir upės valymo darbai

Nuotraukos

Prieš porą savaičių Žirmūnų ir Antakalnio rajonų, esančių Vilniuje, gyventojai galėjo gyvai stebėti paskendusio automobilio iškėlimo iš Nėries operaciją. Tą patį penktadienio vakarą informacija apie automobilį ir jo iškėlimą pasirodė ne tik žiniasklaidoje, bet ir socialiniuose tinkluose. Dabar, pirmajai susidomėjimo bangai atslūgus, mes vėl grįžtame prie šios temos, tačiau kiek kitokiu, gerokai platesniu, negu buvo pateikta žiniose, kampu.


Reikalas tas, kad Neryje laivybai trukdantį objektą pirmieji, dar ankstyvą pavasarį, pastebėjo ant vandems įsikūrusios kavinės „Barža“ darbuotojai, plukdantys turistus nuo Baltojo tilto iki Valakampių. Objektas, kuris kaip paaiškėjo vėliau, buvo paskandintas automobilis, kliudė įprastam pramoginių katerių maršrutui, kabindavosi už dugno, gadino sraigtus. Ypač pavojingas jis tapo vasarą, kai upė nuseko. Visgi norint iškelti tokį daiktą iš vidurio upės, reikėjo ne tik entuziazmo, bet ir atitinkamos technikos – kažką įmesti į vandens telkinį visada yra paprasčiau, negu kažką iš jo iškelti.

Deja, bet mūsų vandens telkiniai (kalbu ne tik apie Nerį), užuot džiuginę šalies gyventojus ir jos svečius, vis dažniau tampa buitinių atliekų – statybinių medžiagų, senų padangų, automobilių ar jų dalių – kapinynais. Tokie dugne laukiantys „lobiai“ trukdo ne tik laivybai, bet gali rimtai sužaloti ir neatsargų plaukiką. Puikiai tai suprasdami, „Baržos“ darbuotojai, kai tik leido sąlygos – įsigijus laivyba upėmis skirtą katerį – ėmėsi automobilio iškėlimo darbų. Operacija vyko dviem etapais – pirma automobilis buvo pažymėtas plūdurais, įtariant, kad jis gali būti nusikaltimo įrodymas, apie iškėlimo operaciją informuotos specialiosios tarnybos. O jau tada, bendradarbiaujant su ugniagesiais gelbėtojais, vykdoma pati automobilio iškėlimo operacija, kuri, kaip jau rodė žinios, baigėsi sėkmingai.

Norisi tikėtis, kad ši „Baržos“ kolektyvo akcija, kai vyrai, negailėdami nei laiko, nei lėšų (sunkiai dirbdamas kateris naudoja labai daug kuro) neliks nepastebėta ir tiek miesto valdžia, tiek ir kiti verslininkai, bendromis pastangomis apvalys (nes nesitiki, kad upę būtų galima išvalyti pilnai) Nerį nuo visų pavojingų svetimkūnių ir upė taps patraukli ne tik besimaudantiems, bet ir norintiems skatinti laivybą. Neris tam puikiai tinka (ką savo pavyzdžiu įrodė „Barža“ ir jos laivynas). Tereikia šiek tiek pastangų ir atsakingų institucijų, kurios prie upės sugužėtų, ne tik iškeliant galimą nusikaltimo įrodymą, bet ir tiesiog valant upę nuo šiukšlių. Kasmetinė akcija „Darom“ tikrai galėtų išsiplėsti iki upės valymo darbų. Juolab, kad toli gražu ne visada būtų reikalinga specialiųjų tarnybų pagalba, nors kai padeda savo srities profesionalai, visada smagiau ir lengviau dirbti.

Taip pat džiugu, kad Priešgaisrinės saugos ir gelbėjimo departamento atstovai sutiko pakomentuoti ir spalio 10 d. operaciją:

„Neries upėje, iškeliant automobilį, dalyvavo Narų gelbėtojų automobilis (Iveco Daily) su gelbėjimo darbų vandenyje įranga, gelbėjimo kateris „Adventure“. Taip pat papildomai jau iškelto paskendusio automobilio atidarymui buvo patelkta ugniagesių gelbėtojų ekipažas su hidrauline gelbėjimo įranga. Operacijoje buvo panaudotas kateris „Adventure“, „vairavęs“ automobilį traukiantį „Baržos“ katerį,  automobilinė gervė, stropai, hidraulinė gelbėjimo įranga „Holmatro“, ir asmeninės narų gelbėtojų apsaugos priemonės (sauso tipo hidrokostiumai, gelbėjimosi liemenės).

Turbūt ne visi žino, bet narų automobilis yra nuolat paruoštas vykti į incidentus ir sukomplektuotas lengva, gumine greito reagavimo gelbėjimo valtimi „Brig“ su prikabinamu varikliu. Konkrečiu atveju, įvertinus situaciją upėje ir darbų sudėtingumą, įvykio vietoje buvo priimtas sprendimas panaudoti didesnės galios katerį  su turbininiu varikliu.

Į gelbėjimo operaciją Vilniaus APGV gavo įsitraukė gavus policijos pranešimą apie Neries upėje pastebėtą automobilį. Piliečių, pastebėjusiųjų automobilį ir apie tai pranešusių specialioms tarnyboms poelgis – labai teisingas, nes kiekvienas LR pilietis pastebėjęs galimai įvykusios nelaimės, nusikaltimo padarinius dėl ko gali būti nukentėjusiųjų ar grėstų turto praradimas ar ekologinis pavojus, turi apie tai informuoti specialiąsias tarnybas. Deja, bet praktika rodo, kad žmonės svetimoms nelaimėms lieka abejingi. Džiugu, kad taip neatsitiko šį kartą.

Automobilio ar kito nuskendusio objekto iškėlimo darbai gali būti organizuojami įvairiais būdais ir panaudojant įvairiausią techniką ar priemones, priklausomai kur automobilis nuskendęs. Jei tai upė darbus apsunkina srovės veikiama jėga, tačiau gylis nebūna didelis. Tokiais atvejais panaudojama nardymo įranga automobilių apžiūrai ir stropavimui po vandeniu ir naudojant vilkimo gerves, kranus, automobilius, ar laivus ji iškeliama arba ištraukiama į krantą. Jei automobilis ežere, toli nuo kranto ir dideliame gylyje tokiais atvejais panaudojama nardymo įranga, objekto iškėlimo maišai, kurie narų pritvirtinami prie objekto ir suspausto oro balionų pagalba pripučiami oro, taip suteikiamas teigiamas plūdrumas objektui ir atkeliamas nuo dugno arba iškeliamas į vandens paviršių, tuomet jis nesunkiai transportuojamas arčiau kranto kur panaudojant technines priemones ištraukiama arba iškeliama į krantą.

Narų gelbėtojų, dalyvavusių ir spalio 10 d. operacijoje, rengimą, kvalifikacijos kėlimą ir atestavimą vykdo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie VRM,Ugniagesių gelbėtojų mokykla, Narų rengimo skyrius. Ten VPGT darbuotojai įgauna 3 – os klasės naro kvalifikaciją, kurių tolimesnis  kvalifikacijos tobulinimas vykdomas tarnybos vietoje. Vertinant pareigūnų judėjimą (išėjimai į pensiją, persivedimas, išėjimas iš tarnybos) poreikis  naujai parengtų narų gelbėtojų Vilniaus APGV apie 1/2 narus per metus. Šiuo metu Vilniaus APGV 6 –oje komandoje parengti ir atestuoti 15 –a narų gelbėtojų.

Viniaus apskrities teritorijoje, Vilniaus APGV yra vienintelė įstaiga kuriai deleguota funkcija suteikti pagalbą vykdant gelbėjimo darbus ir narų darbus vandenyje.  2014 metais Vilniaus APGV narai gelbėtojai surasti ir iškelti skenduolių vyko 9 kartus.

Reikėtų žinoti – radus skenduolį būtina kuo greičiau pranešti apie tai telefonu 112. Reiktų pasistengti tiksliai įsidėmėti tą vietą, kur jis pastebėtas. Jeigu tai – upė, nepaleisti iš akiračio arba pažymėti tą vietą kurioje jį pastebėjote ir įsidėmėti laiką. Būtina perteikti tarnyboms kuo tikslesnę informaciją, jokiu būdu neliesti kūno rankomis, nesistengti jo užkabinti ir traukti šakomis ar kitais parankiniais daiktais kad visiškai nesuardyti kūno. Jau geriau ramiai sulaukti ir išeiti pasitikti spec. tarnybų, kurios ir atliks iškėlimo darbus“.

 

Prim.lt