Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Automobilių dizaino tendencijos: populiarėja visureigiai, dideli ratai ir mažesni langai

Naujos technologijos leidžia gaminti ne tik itin efektyvius bei išmanius automobilius, jos leidžia kurti ir išskirtinį jų dizainą
Nuotraukos

2019.11.27.

Naujos technologijos leidžia gaminti ne tik itin efektyvius bei išmanius automobilius, jos leidžia kurti ir išskirtinį jų dizainą: sudėtingomis formomis lankstyti metalą, montuoti išraiškingus žibintus ir kaip niekada didelius įmantrius ratlankius. „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose viena nominacija skiriama būtent už dizainą, o jo tendencijas automobilizmo pasaulyje apžvelgti tradiciškai padeda šios srities profesionalai. Šiemet užduotis buvo skirta jaunam dizaineriui Dominykui Budinui.

Naujausios tendencijos: mažiau langų, daugiau kėbulo

Dominyko Budino vardas lietuviams mažai girdėtas, tačiau jo darbus tikrai yra matę visi vairuotojai. Šis vaikinas sukūrė naująjį Lietuvos policijos automobilių dizainą. Jo CV taip pat puikuojasi ir pirmojo lietuviško autobuso „Altas Viator“ brėžiniai. Vilnietis sukūrė ne vieną koncepcinį modelį. Tačiau šių metų lapkritį jam teko viena sunkesnių užduočių jo, kaip dizainerio karjeroje – įvertinti 37 pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2020“ titulą dizainą.

„Pastebėjau, kad visi automobiliai siekia būti atpažįstami. Vienos markės modeliai tampa panašūs vienas su kitu. Taip pat kėbulo dizaine atsiranda daug laužytų formų. Populiarėjantys miesto visureigiai stipriai pakoregavo mums įprastas automobilių proporcijas. Dabar mašinos turi mažiau langų ir daugiau kėbulo. O tame didesniame kėbulo plote įsipaišo didesni ratai, didėja ratus išryškinančios arkų apdailos. Pastaruoju metu aukštyn kyla automobilių profilis“, – trumpai pastebėtas tendencijas apibūdino Dominykas.

Dizaineris automobilius vertino pagal kelis kriterijus. Pirmasis ir vienas iš pagrindinių – tai eksterjero stilius. Kitas – kaip dizaine yra perteikiami markės genai. Ar modelyje yra atpažįstama markė? D. Budinas pastebėjo, kad kai kurie gamintojai visą savo dizainą stato vien ant markės atpažįstamumo, tačiau taip praranda originalias idėjas ir išskirtines detales, kurios buvo vertinamos trečiame stulpelyje kriterijų lentelėje. Galiausiai – interjeras. Bendras vaizdas, pojūtis, toliau buvo vertinamos medžiagos, apdaila. Vėlgi detalės.

Veidrodėli, kurie automobiliai gražiausi?

„Lietuvos žurnalistų autoklubui“ nominaciją „Už dizainą“ skirti padėjęs Dominykas Budinas išrinko tris, jo vertinimu, geriausią dizainą turinčius modelius. Tai „Peugeot 208“, „Toyota Supra“ ir „Volvo S60“.

„Peugeot“ mane nustebino savo interjeru. Jis futuristinis, kosminis, ir leidžia pasijausti, kad sėdi ateities automobilyje. Nors tai pigus ir paprastas automobilis, jis sukuria stiprų naujumo įspūdį ir džiugina įdomia dizaino kalba. Tas atsispindi ir išorėje. Ten labai daug detalių, pavyzdžiui, įdomiai išdirbtos priekinės grotelės. Ir jis seka praėjusių metų „Lietuvos metų automobilio 2019“ „Peugeot 508“ kalba su liūto iltimis priekyje. Tai labai gerai perkelta idėja“, – „Peugeot 208“ dizainą apibūdino pašnekovas.

„Toyota Supra“ jam paliko įspūdį tuo, kaip sportiniame modelyje dera istorija ir naujos idėjos. Tai yra legendinio modelio sugrįžimas, ir „Supros“ dizaine yra lengvai atpažįstamos pirmtako, jau tapusio klasika, linijos. Tačiau, ekspertas sako, kad „Toyota“ neužsiciklino su klasikiniu dizainu ir įterpė daug nematytų, įdomių sprendimų. Pasak jo, šiuo metu net ir visiškai nekonservatyvioje sportiškų kupė automobilių rinkoje nėra nieko panašaus į „Suprą“. Jį nuvylė tik interjeras, kur per stipriai matosi partnerystė su BMW.

Kitas į dizainerio trejetuką patekęs modelis – skandinaviškas „Volvo S60“.

„Volvo“ turi labai tvarkingą dizainą, atsakantį į visus klausimus. Jis išlaiko skandinaviškas tradicijas, per daug neišsiskiria, ten nėra nieko rėkiančio, bet viskas iki mažiausių detalių preciziškai išdirbta. „Volvo“ nebandė išsišokti, visus elementus sukomponavo labai tradiciškai, tačiau taip, kad atrodytų naujai, dėl to jis man ir patinka“, – apie dar vieną savo favoritą kalbėjo D. Budinas.

Dizaineris gyrė ir ant jo topo slenksčio likusį „Kia Proceed“, už drąsą sportišką modelį aprengiant „Shooting brake“ tipo kėbulu.

Krosoveriai nesubalansuoti

Nors šių metų rinkimuose didesnio pravažumo modeliai sudaro daugiau nei pusę visų pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2020“ titulą, nei vienas visureigiškos išvaizdos atstovas nepateko į gražiausių mašinų topą.

„Krosoverių proporcijos yra išpūstos. Krosoveris nėra tikras visureigis, tai tiesiog daugiau vietos užimantis automobilis. Ir jie neatrodo tokie subalansuoti kaip tvarkingi sedanai ar hečbekai. Kodėl žmonės jais domisi? Manau, kad čia labiau veikia ne grožio, o praktiškumo elementai“, – savo požiūrį argumentavo ekspertas.

Vis tik dizaineris pripažino, kad jam visai patiko jaunatviškai atrodantis „Volkswagen T-Cross“. Gerą įspūdį jam paliko ir „Range Rover Evoque“. Jis nieko nestebina, tačiau išlaiko klasikinį ir nesenstantį dizainą. Sako, kad didelę pažangą padarė ir „Toyota“ su RAV4 modeliu.

Vis tik galutinį sprendimą, kuris modelis gaus nominaciją „Už dizainą“ priims iš „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ narių sudaryta komisija. O jos nugalėtojas paaiškės „Lietuvos metų automobilio 2020“ finalinio vakaro metu lapkričio 29 dieną.

Nuotraukų autorius Vytautas Pilkauskas.