Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Efektyvi 6 sigma metodologija

6 Sigma - tai statistiniais metodais paremta įmonės veiklos kokybės gerinimo metodologija
Nuotraukos
6 Sigma - tai statistiniais metodais paremta įmonės veiklos kokybės gerinimo metodologija. Metodologijos pavadinimas yra kilęs iš graikiškos Sigma raidės, matematinėje statistikoje reiškiančios nuokrypį. Šešios sigmos (six sigma) reiškia 3,4 defekto iš 1 000 000 gaminių - kitaip tariant, beveik idealų gamybinį procesą.
Six Sigma buvo sukurta XX a. 9-ojo dešimtmečio viduryje, "Motorola" kompanijoje, siekiant išspręsti kokybės problemas. Metodologija išplito dešimtmečiu vėliau, daugiausia tarp gamybos įmonių, o po to, kai 1995 m. ji tapo oficialia "General Electric" verslo strategija, Six Sigma susilaukė tarptautinio pripažinimo ir tapo viena iš populiariausių gamybos valdymo metodologijų.
Iš daugumos kitų vadybos ir kokybės valdymo metodologijų Six Sigma išsiskiria apibendrintu, orientuotu į maksimaliai greitą ir efektyvų svarbiausių problemų sprendimą požiūriu, į šios veiklos organizavimą įtraukiant ne tik įmonės vadovybę, bet ir darbuotojus. Diegimo metu nustatomos silpniausios procesų vietos, apibrėžiami kontrolės mechanizmai, o paskui remiantis sukauptais duomenimis, gerinama įmonės veikla.
 
Six Sigma metodologijos procesai ir principai
Valdant įmonės veiklą, Six Sigma remiasi cikline penkių fazių kokybės gerinimo metodika "DMAIC" (angl. Define, Measure, Analyse, Improve, Control), labai panašia į naudojamas kitose metodologijose (pvz., Capability Maturity Model), tačiau akcentuojančia grįžtamąjį ryšį (Control fazė) bei statistinius metodus:
 
  • Define: Nustatomi silpniausi įmonės procesai, siektini rezultatai, bendra strategija ir t.t.
  • Measure: Procesai tiksliai apibrėžiami, išskiriant matavimui tinkamus rodiklius, pradedama rinkti statistika.
  • Analyse: Gauti rezultatai analizuojami (ieškoma prastos darbo, produkcijos ar paslaugų kokybės priežasčių).
  • Improve: Procesas optimizuojamas (remiantis prieš tai gautais analizės duomenimis).
  • Control: Procesas kontroliuojamas. Pastaroji fazė turi tapti nuolatine (nesibaigiančia), o ją pasiekus, procesą galima kartoti nuo pirmosios fazės, gerinant kitus veiklos aspektus. 
 
 Diegiant 6 Sigma, remiamasi 6 baziniais principais:

      1) Nuoširdus susidomėjimas klientu ir jo veikla.
      2) Valdymas, remiantis duomenimis bei faktais.
      3) Orientaciją į procesą, proceso valdymą ir proceso gerinimą.
      4) Išankstinis  valdymas.
      5) Bendradarbiavimas be sienų (korporatyvinių procesų skaidrumas).
      6) Tobulybės siekis ir atlaidumas nesėkmėms.
 
 6 SIGMA NAUDA

Geresni finansiniai rezultatai, sąnaudų mažinimas, nukrypimų poveikio mažinimas, išteklių panaudojimo optimizavimas. Organizacija veikia stabiliai. 


Info