Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Šaldytuvų gamybos lyderė „Snaigė”: iššūkiai vakar ir šiandien

Per 2015 me­tus ke­ti­na­me pa­ga­min­ti ne vie­ną nau­ją ga­mi­nį
Nuotraukos

Apie tai, kaip pa­vy­ko įveik­ti pra­ėju­sių me­tų iš­šū­kius, kuo ga­li džiaug­tis lie­tu­viš­kų šal­dy­tu­vų ga­min­to­ja, Dzū­ki­jos sos­ti­nė­je jau dau­giau nei pus­šim­tį me­tų vei­kian­ti „Snai­gė“ ir ko­kios šių me­tų prog­no­zės, kal­ba­me su „Snai­gės“ ge­ne­ra­li­niu di­rek­to­riu­mi Ge­di­mi­nu ČEI­KA.

– Ko­kio­mis nuo­tai­ko­mis gy­ve­na vie­na stam­biau­sių Aly­taus įmo­nių? Kaip bū­tų ga­li­ma api­bū­din­ti jau pra­ėju­sius me­tus?

– 2014-ie­ji tur­būt ne tik AB „Snai­gė“, bet ir dau­ge­liui ki­tų, ir ne vien Lie­tu­vos, įmo­nių įsi­mins kaip ge­o­po­li­ti­nės si­tu­a­ci­jos pa­veik­ti me­tai. Šios si­tu­a­ci­jos pa­da­ri­niai – pra­ras­tas par­da­vi­mas rin­ko­se, at­si­dū­ru­sio­se ka­ro ar em­bar­go zo­no­se, pra­ras­tos pa­ja­mos dėl vie­ti­nių va­liu­tų de­val­va­ci­jos. Po to­kių me­tų ver­slas pa­pras­tai džiau­gia­si jau ne di­des­niu pel­nu, bet kuo ma­žes­niais nuos­to­liais. Lai­mi tie, ku­rie su­ge­ba grei­čiau­siai pa­kreip­ti sa­vo veik­lą ki­to­mis kryp­ti­mis, per­sio­rien­tuo­ti, ne­bi­jo­ti nau­jų ne­stan­dar­ti­nių spren­di­mų.

– O „Snai­gė“ gal­būt vie­na tų sėk­min­gų­jų, ku­riai pa­vy­ko grei­tai per­sio­rien­tuo­ti?

– La­bai džiau­giuo­si, kad „Snai­gę“ ga­liu pri­skir­ti bū­tent prie to­kių įmo­nių. Nors par­da­vi­mas Uk­rai­no­je itin su­ma­žė­jo, o ji – vie­na di­džiau­sių ir pel­nin­giau­sių mū­sų rin­kų, šiuos pra­ra­di­mus di­dži­ą­ja da­li­mi pa­vy­ko kom­pen­suo­ti par­duo­dant dau­giau ki­to­se ša­ly­se. Ne­ver­ti­nant Uk­rai­nos kri­ti­mo, ben­dro­vės par­da­vi­mas au­go net 18 pro­cen­tų. Di­džiuo­juo­si sa­vo ko­man­dos ge­bė­ji­mais žai­biš­kai re­a­guo­ti į su­si­da­riu­sią pa­dė­tį bei pe­ro­rien­tuo­ti sa­vo veiks­mus ben­dro­vei nau­din­go­mis kryp­ti­mis.

– Ko­kios tos nau­din­gos kryp­tys, ko­kiais bū­dais pa­vy­ko iš­lai­ky­ti sta­bi­lų par­da­vi­mą ir iš­veng­ti dras­tiš­ko apy­var­tos ma­žė­ji­mo – gal­būt at­ras­ta nau­jų rin­kų?

– „Snai­gės“ pa­stan­gos iš­lai­ky­ti sta­bi­lų par­da­vi­mą dau­giau par­duo­dant ki­to­se rin­ko­se bu­vo vai­sin­gos: pa­ly­gin­ti su pa­ei­tais me­tais, ben­dro­vės par­da­vi­mas Pran­cū­zi­jo­je au­go 39, Len­ki­jo­je – 31, Vo­kie­ti­jo­je – 14 pro­cen­tų. At­si­ra­do ir nau­jų rin­kų: „Snai­gės“ šal­dy­tu­vai pa­sie­kė Gru­zi­jos ir Azer­bai­dža­no var­to­to­jus. Ben­dro­vė pra­dė­jo dirb­ti su ke­le­tu svar­bių klien­tų – „Brandt“ ir vie­nu stam­biau­sių Pran­cū­zi­jos spe­cia­li­zuo­tų bui­ti­nės tech­ni­kos maž­me­ni­nės pre­ky­bos tin­klų „Bou­lan­ger“.

– Pa­kal­bė­ki­me apie Lie­tu­vos rin­ką. Ar ga­li­te sa­ky­ti, jog lie­tu­viai ak­ty­viau ren­ka­si lie­tu­viš­ką ga­mi­nį, – par­da­vi­mas Lie­tu­vo­je au­ga? Ko­kias ten­den­ci­jas pa­ste­bi­te?

– „Snai­gės“ par­da­vi­mas au­go ir Lie­tu­vo­je – net 46 pro­cen­tais, pa­ly­gin­ti su pra­ei­tais me­tais. Džiau­giuo­si, kad „Snai­gės“ šal­dy­tu­vai pui­kiai per­ka­mi ne tik Pran­cū­zi­jo­je, Vo­kie­ti­jo­je, Por­tu­ga­li­jo­je, ki­to­se Eu­ro­pos ša­ly­se, bet ir Lie­tu­vos rin­ko­je. Šian­dien „Snai­gė“ yra ant­ras ge­riau­siai par­duo­da­mas šal­dy­tu­vų pre­ki­nis žen­klas Lie­tu­vo­je, kai ku­rie mū­sų ga­mi­niai yra tik­ri best­se­leriai, mė­ne­sių mė­ne­siais ne­už­lei­džian­tys ge­riau­siai par­duo­da­mų šal­dy­tu­vų vie­tų par­da­vi­mo są­ra­še.

Šiuo me­tu ben­dro­vė už­ima 15 pro­cen­tų Lie­tu­vos šal­dy­tu­vų rin­kos.

– Ne vel­tui sa­ko­ma, kad at­ei­tį rei­kia kur­ti jau šian­dien. Ko­kias nau­jo­ves pri­sta­tė „Snai­gė“?

– Per me­tus AB „Snai­gė“ sa­vo pir­kė­jams pri­sta­tė ke­le­tą nau­jų ga­mi­nių: tau­piau­sią, itin ma­žai elek­tros ener­gi­jos var­to­jan­tį A+++ kla­sės šal­dy­tu­vą, nau­ją di­des­nės tal­pos šal­dik­lį, aukš­tes­nės ener­ge­ti­nės kla­sės šal­dy­tu­vą su be­šerkš­ne šal­dy­mo sis­te­ma „No Frost“. Pas­ta­ra­sis ap­do­va­no­tas „Lie­tu­vos me­tų ga­mi­nio“ auk­so me­da­liu. Taip pat ben­dro­vė bu­vo įver­tin­ta Lie­tu­vos ino­va­ci­jų pri­zu.

– Daug gir­di­me apie tai, kad Aly­tu­je trūks­ta kva­li­fi­kuo­tų spe­cia­lis­tų. Ar su šia pro­ble­ma su­si­du­ria­te? Jei­gu ne, gal­būt tu­ri­te sa­vo sėk­mės re­cep­tą, kaip pri­trauk­ti spe­cia­lis­tų?

– Mes, kaip ir ki­tos Aly­taus įmo­nės, nuo­la­tos su­si­du­ria­me su kva­li­fi­kuo­tų ir ne­kva­li­fi­kuo­tų dar­buo­to­jų trū­ku­mu. Šiuo me­tu ypač trūks­ta te­kin­to­jų, šli­fuo­tų­jų, su­vi­rin­to­jų, šalt­kal­vių, fre­zuo­to­jų. Ad­mi­nist­ra­ci­jo­je pri­im­tu­me į dar­bą di­zai­ne­rius, kon­struk­to­rius, tech­no­lo­gus, ga­my­bos in­ži­nie­rius.

– Kaip­gi be skai­čių: ben­dro­vės ga­my­bi­nis pa­jė­gu­mas bu­vo 550 000 šal­dy­tu­vų ir šal­dik­lių per me­tus, o ko­kie apy­var­tos skai­čiai?

– Per 2014 me­tus, ne­au­di­tuo­tais kon­so­li­duo­tais duo­me­ni­mis, „Snai­gė“ pa­sie­kė 145 mi­li­jo­nų li­tų apy­var­tą. Ben­dro­vės EBIT­DA sie­kė 6,1 mi­li­jo­no li­tų. Tai yra vie­nuo­li­ka kar­tų dau­giau nei 2013 me­tais. Ben­dro­vės ne­au­di­tuo­ta kon­so­li­duo­ta apy­var­ta vir­ši­jo 146 mi­li­jo­nus li­tų ir yra 17 pro­cen­tų ma­žes­nė, pa­ly­gin­ti su pra­ei­tais me­tais.

Ne­au­di­tuo­tais kon­so­li­duo­tais duo­me­ni­mis, „Snai­gė“ pa­ty­rė 2,2 mi­li­jo­no li­tų nuos­to­lį, tai yra ke­tu­ris kar­tus ma­žes­nį nei per­nai. Jis su­si­da­rė su­for­ma­vus ati­dė­ji­mus ga­li­mam kai ku­rių Kry­mo bei Ry­tų Uk­rai­nos klien­tų sko­lų nu­ra­šy­mui. Dėl ša­ly­je su­si­klos­čiu­sios si­tu­a­ci­jos jie bu­vo pri­vers­ti su­stab­dy­ti sa­vo veik­lą.

– Prog­no­zuo­ti, ko­kie bus šie me­tai, sun­ku, ta­čiau vis­gi pa­ban­dy­ki­me.

– 2015 me­tai ne­ža­da bū­ti leng­ves­ni. Bū­si­me ir to­liau vei­kia­mi po­li­ti­nio ne­sta­bi­lu­mo, va­liu­tų kur­so svy­ra­vi­mo. Ta­čiau esu tik­ras, kad mums ne tik pa­vyks iš­lai­ky­ti vi­sus iš­ban­dy­mus, įgy­ven­din­ti už­si­brėž­tus tiks­lus, bet ir to­liau džiu­gin­ti var­to­to­jus nau­jais ga­mi­niais.

Per 2015 me­tus ke­ti­na­me pa­ga­min­ti ne vie­ną nau­ją ga­mi­nį. Vie­ni svar­biau­sių bū­tų 185 cen­ti­met­rų aukš­čio šal­dik­lis, 163 cen­ti­met­rų aukš­čio šal­dy­tu­vas be šal­dik­lio ka­me­ros, įvai­rios šal­dy­tu­vo ir šal­dik­lio, šal­dy­tu­vo ir šal­dy­tu­vo kom­bi­na­ci­jos. To­liau bus ple­čia­ma šal­dy­tu­vų su be­šerkš­ne šal­dy­mo sis­te­ma („No Frost“) ga­ma bei ga­mi­na­mi šal­dy­tu­vai ir šal­dik­liai, tu­rin­tys elek­tro­ni­nį val­dy­mą. Šie­met sa­vo nau­jau­sius ga­mi­nius eks­po­nuo­si­me tarp­tau­ti­nė­je bui­ti­nės tech­ni­kos pa­ro­do­je Ber­ly­ne „IFA 2015“. Tai pres­ti­ži­nis ren­gi­nys, ja­me ti­ki­mės už­megz­ti pre­ky­bi­nių ry­šių su nau­jais klien­tais ir, be abe­jo, at­nau­jin­ti, at­gai­vin­ti esa­mus ry­šius.