Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Fiat Fullback – italas iš Japonijos

Naujasis italų koncerno Fiat gaminys – pikapas Fiat Fullback
Nuotraukos

Naujasis italų koncerno Fiat gaminys – pikapas Fiat Fullback – tikras globalizacijos produktas. Italai, kaip ir daugumas kitų gamintojų, nusprendė savo modelių gamą papildyti pikapu. Siekiant sumažinti gamybos išlaidas, automobilis buvo ne kuriamas nuo nulio, o „pasiskolintas“.

 

Tie, kas yra važinėję Mitsubishi L200, nesunkiai itališkoje versijoje atpažins tą pačią rėminę konstrukciją, panašų išorės dizainą, bekelės fanų pamėgtą Super Select II transmisiją ir 2,4 l dyzelinį variklį. automobilių salonai taip pat ganėtinai panašūs. Ir tai suprantama, nes Fullback gaminamas ne Turine, o Tailande. Ten pat, kur surenkami Mitsubishi automobiliai. Esminis skirtumas – italių modelis labiau pritaikytas Europos rinkai, griežtesnių linijų, be kartais akis rėžiančio chromo.

 

Kitų akivaizdžių skirtumų nėra ir nelabai gali būti, nes „Fiat – Chrysler“ koncernas nelabai stengiasi perdaryti ar individualizuoti bendrai su kitais gamintojais leidžiamus modelius. Puikus pavyzdys – mūsų skaitytojams jau pažįstamas Fiat Ducato, kurį iš tolo būtų ganėtinai sunku atskirti nuo Citroen Jumper arba Peugoet Boxer.

Daugiau klausimų kelia pats automobilio pavadinimas – Fullback. Verčiant tiesiogiai išeitų kažkas panašaus į „pilna nugara“, kas kaip ir atitiktų lengvojo krovininio transporto koncepcija. Pasiknaisiojus giliau galima išsiaiškinti, kad „fulbek“ vadinamas vienas iš amerikietiško futbolo komandos gynėjų. Visgi paralelės su Šiaurės Amerika mažai tikėtinos, nes į šią šalį „Fullback“ eksportuoti neplanuojama. JAV pirkėjams reikia didesnių ir masyvesnių pikapų. Tikėtina, kad nemažai automobilių iškeliaus į Afrikos ir Artimųjų Rytų šalis, kur pikapai užima du trečdalius lengvojo transporto rinkos. Taip pat „Fiat Professional“ tikisi patraukti Europos automobilių mėgėjų dėmesį. Įvertinus tai, kad tikrų, bekeles galinčių įveikti visureigių Senajame Pasaulyje mažėja, atsiradusią laisvą nišą gali pamėginti užimti sunkumų nebijantys pikapai, todėl Fiat planai yra labai realistiški.

Kaip minėjau, išvaizdą Fiat pikapas paveldėjo iš L200, todėl žiūrint iš šono šiuos automobilius gali būti sunku atskirti – aukštai iškeltas kėbulas, tos pačios langų linijos, masyvi bagažinė. Tik rankenėlės ir šoniniai veidrodėliai itališkoje versijoje nepadengti chromu.

Iš priekio automobilius atskirti gerokai lengviau. Ir ne tik pagal emblemas. Fullback gavo visiškai kitokias radiatoriaus groteles, gerokai skiriasi ir automobilių priekiniai bamperiai.

Viduje skirtumų dar mažiau, tačiau, tikėtina, kad potencialiam pirkėjui tai neužklius. Jam bus svarbi automobilio kaina ir jo techninės charakteristikos. Juolab, kad vairuotojo vieta – patogi ir moderni. Bandytas 2,4 l 180 AG automobilis su mechanine pavarų dėže turėjo beveik viską, ko reikia šiuolaikinei transporto priemonei. Multifunkcinis vairas, kelio linijas stebinti sistema, elektriniai veidrodžiai, šildomos sėdynės, USB lizdai, galinė vaizdo kamera ir t.t.

Automobilyje buvo ir ganėtinai didelis, lietimui jautrus ekranėlis, kuris tačiau funkcijų gausa nepasižymėjo.

Mano nuomone, tokiam modeliui, be visų kitų funkcijų, yra būtina ir navigacija, nes kartais naujų ar įdomių kelių paieškos gali nuvesti į nežinomas vietas. Deja, pastaroji standartinėje sąrangoje siūloma aukštesnės komplektacijos versijose. Pigesniame variante ją reikia užsisakyti papildomai arba turėti savo.

Pikapo konstrukcija užtikrina aukštą vairuotojo sėdėseną. Matomumas visomis kryptimis – puikus, kėdė – pakankamai tvirtai laiko ne tik kelyje, bet ir kratantis pievų ir miškų „keliukais“. Panašia „prabanga“ gali mėgautis ir priekinės sėdynės keleivis, o štai sėdintieji gale turi susitaikyti su tuo, kad sėdės „kaip autobuse“ – tiesiai ir be galimybės atlenkti nugarėlę. Ką padarysi, pikapas.

Bekelės ir „rūsčių“ automobilių gerbėjus turėtų pradžiuginti visureiginė, jeigu taip galima pavadinti, Fullback prigimtis. Daugumas automobilių gamintojų, vaikydamiesi madų, gerokai „prispaudė“ savo dyzelinius variklius. Fiat, šiuo atveju, nuėjo kitu keliu ir tik pasukus raktelį visą automobilį supurto „bundatis“ galingas dyzelinis agregatas. Prie šio garso neblogai dera ir neįprastai ilga pavarų perjungimo svirtis, kurią suėmus jaučiasi variklio keliamos vibracijos. Fullback tarsi leidžia suprasti, kad ramūs ir tvarkingi miesto keliai – ne jam. Tikroji šio automobilio stichija – vietos, kuriuose kelius reikia nutiesti patiems. Mintis apie naujų kelių „tiesimą“ dar labiau sustiprina bandytą modelį puošę priekiniai apsauginiai „ragai“ ir ant jų sumontuoti papildomi žibintai. Pastarieji ypač pravertė tamsiuose miško keliukuose ir siaurose gatvelėse, kur apšvietimo sistemos dar tik planuojamos.

Išvykoms į bekelę nuteikia ir įvairias kombinacijas siūlanti keturių varančių ratų sistema, ir galingas variklis. Prie pastarojo veikimo, kaip ir prie ilgokos ir ganėtinai ilgos sankabos paminos, tenka pratintis. Fiat inžinieriai galėjo tai numatyti ir įdiegti sistemą, užvedančią netyčia išsijungusį varikį. Deja, to padaryta nebuvo, tad kelis kartus, netinkamai išmynus sankabą, automobilį teko užvedinėti iš naujo. Nemanau, kad minėta sistema pikapui, kuris turėjo „start/stop“ funkciją, būtų labai brangiai kainavusi, bet yra kaip yra. Gerai bent, kad „Start/stop“ veikė greitai ir užtikrintai, nors įstrigus spūstyje ir ją norėjosi išjungti.

Situacija pasikeitė ištrūkus iš miesto. Nors girdėjosi tiek variklio, tiek ir padangų keliamas triukšmas, tai nei trukdė, nei erzino ir pikapas smagiai lėkė pirmyn, nesunkiai lenkdamas kitus eismo dalyvius. Kelionės tikslas buvo lengvajam transportui nevisai pritaikytas, bet puikiai bekelės automobiliams tinkantis miško keliukas. Išvyką į gamtą dar labiau paįvairino neseniai nulijęs lietus... Nors ir apmautas ne visai šlapiam purvui tinkamomis padangomis, Fullback susidorojo su jam patikėta užduotimi tiek saugiai pakilti, tiek ir nusileisti ganėtinai siauru, o bandymų metu – dar ir šlapiu – miško keliuku. Tiesa, kylant į šlapią kalniuką teko įjungti galingiausią, tarpašinį diferencialą blokuojantį bekelės režimą – 4LL. Tikėtina, kad apmovus automobilį bekelei skirtomis padangomis, o į tuščią bagažinę įmetus kelių šimtų kilogramų svorio krovinį, pikapas įkalnę būtų įveikęs gerokai lengviau bei būtų stabilesnis tiesiame kelyje. Šį kartą, tuščiai bagažinei linksmai šokčiojant ant kelio nelygumų, sėdintieji gale rizikavo galvą trinktelėti į automobilio stogą...

Malantis miško keliukais kiek nustebino ilgoka Fullback reakcija į ESP mygtuko paspaudimą ar režimus keičiančio, šalia pavarų svirties sumontuoto, ratuko pasukimą. Jeigu 4 varančių ratų režimas, pasukus ratuką, įsijungdavo per kelias sekundes, režimo išsijungimo jau tekdavo laukti keliolika sekundžių. Keistokas vėlavimas, su kuriuo, pasak Fiat atstovų, tiesiog reikia susitaikyti. Kita vertus, laukiant, kol atsijungs keturių ratų varanti sistema, galima pasigrožėti vaizdais pro langą, nes su Fullback galima nuvažiuoti ten, kur kartais sudėtinga būna ir nueiti. Tai tapo aišku, kai teko valyti kliūtis ant šlapio ir slidaus miško keliuko. Mes slidinėjome, o automobilis tvarkingai judėjo pirmyn.

Kalbėti apie vidutines degalų sąnaudas kiek sudėtinga, nes didžiąją dalį laiko Fullback praleido sunkiai išvažiuojamuose keliuose, kur variklis dirbo gerokai intensyviau negu mieste. Be to, kadangi borto kompiuterio ekranėlio valdymo mygtukas buvo sumontuotas pačiame prietaisų skydelyje, kelionės metu jį pasiekti buvo ne taip jau paprasta. Žinau tik, kad gamintojo deklaruojamų 6,4 l/100 km pasiekti nepavyko. Borto kompiuteris rodė ir 7,3 l ir 9,8 l/100 km. Pirmasis skaičius, tikėtina, galimas važinėjant ramiai, antrasis buvo „pasiektas“ po iššūkių gamtoje.

Bet kokiu atveju, kalbant apie bekelei skirtą automobilį, degalų sąnaudos yra visai priimtinos ir gąsdinti neturėtų. Ypač, jeigu pikapus pirks žalią dyzeliną galintys pilti ūkininkai. Nors automobilis turėtų sudominti ne tik juos. Mažėjant tikrų visureigių, tikėtina, vis daugiau nuotykių ištroškusių vairuotojų atsigręš į pikapus ir Europos rinkai adaptuotas Fiat Fullback gali tapti naujuoju jų pirkiniu. Tokias prielaidas patvirtina autoplius.lt statistiniai duomenys, pagal kuriuos trečiąjį šių metų ketvirtį Fiat Fullbac jau pateko į populiariausių komercinių automobilių dešimtuką. Įdomu, kokia bus metinė šių pikapų pardavimo statistika?

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt