Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

5 tiesos, kurios padeda sėkmingai vystyti savo verslą

Norime pasidalinti 5 tiesiomis, kurios padeda jauną verslą vystyti sėkmingiau ir paprasčiau
Nuotraukos

Šiauliuose dabar ypač puikios sąlygos kurti savo asmeninį verslą, jį vystyti ir siekti greitos plėtros iš regioninio į respublikinį, ar net europinį. Manote kitaip? Prisiminkite, kaip verslą kurti buvo „lengva“ prieš 5 ar 10 metų... Šiandien skeptikams reiktų tiesiog patylėti, nes verslumą žudo ne pinigų stygius, o palaikymo stoka.

Norime pasidalinti 5 tiesiomis, kurios padeda jauną verslą vystyti sėkmingiau ir paprasčiau. Daugelis bankrutavusių įmonių vadovų į šias tiesas numojo ranka, todėl ir patyrė nesėkmės kartėlį. Jei šių 5 elementarių principų bus laikomasi – kiekvienas asmeninis ir pradedantysis verslas klestės. Aišku, jos yra nebūtinos, tačiau pamąstyti apie tai verta kiekvienam vadovui ir verslo steigėjui.

1. Klientų aptarnavimas. Kai visada atsiliepiate telefonu, duodate naudingų patarimų, mandagiai paaiškinate, kodėl negalėsite atlikti tam tikro užsakymo ar suteikti paslaugos, klientas tai atsimins ir įvertins. Net jei kalbės pakeltu tonu eilinį kartą primindamas, kad „klientas visada yra teisus“. Jei sugebėsite sutarti net su pačiais įnoringiausiais klientais, jau po pusmečio galėsite džiaugtis savo „verslo diplomatijos“ vaisiais. Nėra pasaulyje efektyvesnės reklamos, nei nenupirktos klientų rekomendacijos... Aišku, to siekti gali tekti ne tik pusmetį, bet ir keletą metų. Tie, kurie investuoja daugiau laiko ir klientų aptarnavimas atliekamas kokybiškai, visada mėgaujasi sėkme ir „iš niekur“ atsirandančiais užsakymais.

2. Klientų kiekiai. Ne vieną kartą jaunas verslas yra žlugęs po to, kai nesusitvarkė su nei iš šio, nei iš to užplūdusia klientų lavina. Užplūsdavo tie klientai po įvairių reklaminių ar Ryšių su Visuomene akcijų, netikėtų pasirodymų TV eteryje. Su padidėjusiais klientų kiekiais nesusitvarkantys vadybininkai tapo įmonės ar viso verslo žlugimo priežastimi. Jaunas verslas dažnai trokšta daugiau klientų, tačiau ar tikrai visus kokybiškai gali aptarnauti? Geriau klientų skaičių auginti palaipsniui, nuosekliai plečiant gamybos, prekybos, ar paslaugų apimtis, o šokti prieš klientų bangą, po kurios dažniausiai klientų sumažėja dramatiškai ir verslas išgyvena didelį nuosmukį. Arba nesusitvarkančio su klientų srautu verslo reputacija yra sugadinama ilgam laikui. Kartais tokiam ilgam, kad net nebeapsimoka verslo tęsti...

3. Tikslinė reklama. Kad klientai būtų gerai aptarnaujami ir jų ordos nesugadintų viso verslo, reikalinga labai tikslinė reklama. Reklama televizijoje yra brangi, be to labai sunku nustatyti auditoriją, kuriai ji bus įdomi. Reklama radijuje taip pat netinka visiems, nes ji dažniausiai efektyvi būna tik rytais, kai visi važiuoja į darbą. Reklama internete atveria puikias galimybes, bet čia irgi reikia gerai pasvarstyti, kokias priemones naudoti – pirkti reklamą Google paieškoje, ar užsiimti SEO veiksmais? O gal kurti skandalingų vaizdo klipų, transliuojamų tik Youtube, kaip kad daro vienas mineralinio vandens pardavėjas? Gal geriau kurti tam tikrą kokybišką turinį, rašant įvairius straipsnius apie verslo specifiką? Variantų yra labai daug, tad reikia tik protingai pasirinkti, kuris iš jų yra geriausias. Reklamos internetu kaina nėra didelė, todėl investuoti gali net ir pradedantysis verslas. Be to šioje srityje yra labai daug nemokamų galimybių, pavyzdžiui, socialiniai tinklai, tam tikros bendruomenės, kokybiška informacijos sklaida.

4. Eksperto laikysena. Verslas tikrai sekasi, kai tam tikri visuomenės sluoksniai laiko jūsų verslo atstovus ekspertais, nesvarbu, ar tai įmonės vadovas, ar pardavimų vadybininkas, ar technologas. Jei jau dirbate šį darbą, tai ir vadinkitės savo srities ekspertais. Jei gaminate baldus, prisistatykite baldų ir interjero ekspertais, jei vežate krovinius – logistikos ekspertais ir t.t. Tokia pozicija ir laikysena turi būti pagrįsta realiomis žiniomis ir konsultacijomis. Kartais – viešomis. Ekspertai noriai dalijasi savo patirtimi, aišku, iki galo neatskleisdami visų detalių. Po poros metų tokios laikysenos, žiniasklaidos priemonės pačios susiranda kontaktus ir skambina klausdamos nuomonės, prašydamos komentaro viena ar kita tema. Tai didelis įvertinimas ekspertui – nemokamai pakliūti į spaudą ar TV su teigiamais komentarais. Didžiausias įvertinimas – kvietimas į įvairias verslo konferencijas pranešėju (už tai dažniausiai yra mokamas honoraras). Tokiose konferencijose ar seminaruose yra puiki proga ne tik pasirodyti, kaip savo srities žinovas, bet ir plėsti verslo ryšius, ieškoti investuotojų, parduoti-pirkti verslus.

5. Pelnas investuojamas į... pelną. Labai daug įmonių žlugo dėl to, kad gautas pelnas buvo naudojamas vadovybės asmeniniams poreikiams tenkinti, o ne investuojamas į reklamą, plėtrą, darbuotojus. Tiems, kam svarbiau buvo važinėti naujutėlaičiu „Lexus“, nors iki tol sėkmingai į susitikimus važiuodavo tik blizgančiai nuplautu „Opel“ automobiliu, verslas baigdavosi gana greitai. Tiesiog įmonės pelnas buvo skirtas jo steigėjams, o ne plėtrai. Tie, kurie pirmuosius metus veržėsi diržus ir nusprendė pelną investuoti į plėtrą, kitus verslus ir įvairius saugiklius, taip pat gali važinėti „Lexus“, tačiau jau kartu su savo darbuotojais, nes jų verslas klesti ir prabanga atėjo natūraliai. Automobiliai yra tik vienas pavyzdys. Apstu Lietuvoje namų, pastatytų iš įmonės pelnų, tolimų kraštų, apvažiuotų su šeimomis, kaip komandiruotės, asmeninių paskolų, suteiktų iš įmonės kasos... Tai greiti pinigai, kurie greitai baigiasi, o rūpintis juk reikia ilgalaike gerove, siekiančia mūsų vaikų brandą.

Vadovai, kurie paiso šių 5 esminių jauno verslo principų, dažniausiai yra sėkmingi. Ne iš karto. Ne be bemiegių naktų ir didelių pastangų. Niekas nesako, kad verslą Lietuvoje vystyti yra labai lengva. Tiesiog nuoširdus ir kantrus darbas duoda savo vaisių. Ne iš karto, po kelių metų. Svarbu tikėti tuo, ką darai. Dažnai verslo žlugimo priežastimi tampa tiesiog per anksti nuleistos rankos.