Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Darbdaviai: „Kiekvienas darbo pokalbis – nemokama karjeros pamoka“

„Kiekvienas darbo pokalbis, nepriklausomai nuo jo baigties, yra labai naudingas įrankis įsivertinti savo gebėjimus bei identifikuoti sritis, kurios užsibrėžtame karjeros kelyje turi būti tobulinamos
Nuotraukos

„Kiekvienas darbo pokalbis, nepriklausomai nuo jo baigties, yra labai naudingas įrankis įsivertinti savo gebėjimus bei identifikuoti sritis, kurios užsibrėžtame karjeros kelyje turi būti tobulinamos. Gaunamas grįžtamasis ryšys yra tikra karjeros pamoka, kuri nieko kainuoja“, – teigia „Callcredit Information Group” vadovas Dainius Aksinavičius.

Patirtis – svarbu, bet ne svarbiausia

D. Aksinavičius pabrėžia, kad karjerą pradedančio išsilavinusio žmogaus darbo patirtis darbdaviui ne visada yra svarbiausias faktorius. Svarbiausia – asmens ir įmonės vertybių atitikimas, požiūris į darbą, iniciatyvumas, gebėjimai, žinios ir potencialas. Pastarasis faktorius, renkantis naują darbuotoją, yra itin svarbus, o motyvacija mokytis ir tobulėti dažnai nusveria tam tikros patirties trūkumą.

„Manome, jog į patirtį reikia žiūrėti itin lanksčiai. Dažnai stengiamės suteikti galimybes perspektyviems, nors ir nepatyrusiems specialistams“, – atskleidžia D. Aksinavičius.

Dalyvaujantiems karjeros kontaktų mugėse, patyręs vadovas pataria iš anksto save nuteikti, kad būsimi pokalbiai nėra testas, o puiki galimybė neformalioje aplinkoje užmegzti naujus ryšius, kurie vėliau gali reikšti svajonių darbą.

„Pokalbis yra dalis proceso, siekiant abiem pusėms naudingo rezultato. Abi šalys turi savų interesų, kuriuos atskleidžia jo metu. Svarbu išsiaiškinti ir tai, ar kandidatas ir įmonė yra priimtini abiem pusėms, todėl raginčiau nebijoti užmegzti pokalbio bei aktyviai dalyvauti dialoge.

Studentai, dalyvaudami karjeros dienose, turėtų nepraleisti galimybės drąsiai eiti prie stendų, užduoti jiems rūpimus klausimus, prašyti konkrečių patarimų“, – sako D. Aksinavičius.

Laimi atkakliausi

„Baltic Transline“ komercijos vadovo Tado Barausko teigimu, siekiant gerai pasirodyti darbo pokalbyje, svarbu demonstruoti pasitikėjimą savimi, drąsą ir žingeidumą. Taip pat svarbu būti ne tik pasiruošusiu parodyti studijų metu įgytas žinias, bet ir pasidalinti užklasinės veiklos patirtimis, savo svajonėmis.

Verslininkai pabrėžia, kad bendrovės taip pat daug dėmesio skiria potencialaus darbuotojo ateities ambicijoms, tikslams bei norams, todėl darbo pasiūlymas teikiamas tik patiems geriausiems ir atkakliausiems pretendentams.

T. Barauskas neslepia, jog, norintiems pretenduoti į tam tikras darbo vietas, svarbu išlikti savimi ir išlaikyti konkretumą. Į pokalbį būtina ateiti pasidomėjus įmone, jos veikla bei „nusitaikius“ į konkrečią darbo poziciją.

Verslininkui antrina ir „Mobiliųjų telefonų techninio centro“ remonto departamento vadovas Andrius Mieželis. Jo teigimu, jei kandidatas būna gerai susipažinęs su bendrovės veikla, darbo pokalbio metu daug lengviau atskleisti konkrečioms pareigoms tinkančias darbuotojo savybes.

„Būsimas darbuotojas turi tvirtai žinoti savo tikslą ir būti atviras. Pokalbio metu studentas turi būti nemažiau aktyvus už darbdavį“, – patarimus karjeros dienų dalyviams dalino A. Mieželis.

Gavo praktikos vietą IBM

KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto studentas Paulius Baranauskas pritaria verslininkams, sakydamas, kad į karjeros renginius studentai eiti susitikti su potencialiais darbdaviais turi drąsiai bei kupini ryžto kalbėti atvirai ir užtikrintai.

„Svarbu pasirodyti savo gebėjimais, pasiekimais ir pomėgiais, ir taip įtikinti, kad darbas, dėl kurio atėjote pasišnekėti, jums tiks ir patiks. Tokioje vietoje reikia išsiskirti iš jūros kitų kandidatų. Būtina turėti ir tikslus ne tik „Karjeros dienoms“, bet ir po jų“, – mintimis dalinosi studentas.

P. Baranauskas kalba iš asmeninės patirties. Sėkmingai sudalyvavęs karjerai skirtame fakulteto renginyje „Praktikos diena“, vaikinas gavo net kelis pakvietimus dalyvauti darbo pokalbiuose. Studentas pasirinko vieną pirmaujančių pasaulyje IT įmonių IBM, kurioje dabar ir atlieka praktiką. Pasak jo, vieta tokioje bendrovėje pasitaiko ne kiekvienam, todėl pasiūlymą priėmė daug nesvarstęs.

„Kai mokiausi bakalauro studijose, mano tikslas kontaktų mugėje KTU „Karjeros dienos“ keitėsi kasmet. Pirmam kurse sužinojau, koks poreikis yra būtent mano studijų programoje besimokančių žmonių, ir ko verslas iš jų tikisi. Vėliau tai tapo kontaktų medžiokle. Net negavus kvietimo į susitikimą po renginio, tai jau būna neįkainojama patirtis“, – dalyvauti kontaktų užmezgimo mugėse ragina P. Baranauskas.

 

Info