Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Užsienio rinka – šiaudas lietuvių verslams?

Lietuviai neskuba eksportuoti savo gaminių į užsienio rinkas
Nuotraukos

Eksportas, pardavimai užsienyje – tai raktas, galintis išgelbėti ne vieną verslininką. Tačiau panašu, kad lietuviai šia galimybe neskuba pasinaudoti. Vieni netiki, kad jų produktas gali sudominti užsieniečius, o kiti teisinasi, kad tam neturi papildomų lėšų.

Pataria atlikti verslo analizę
Verslininkas Antanas Bakšys „Šiaulių naujienoms“ sako, kad lietuviai galbūt neskuba galvoti apie eksportą, nes netiki, kad užsienio rinkoms gali pasirodyti įdomūs ir sėkmingai konkuruoti su kitomis įmonėmis. Kiti galbūt neskuba imtis realių veiksmų dėl informacijos trūkumo. Jie nežino, nuo ko pradėti eksportą, kokie gali būti pardavimų distribucijos kanalai ir pan. Treti tiesiog tiki kvailais stereotipais, pavyzdžiui, mano, kad reikės investuoti labai daug pinigų ir pan.
Verslininko teigimu, eksportuoti gaminius galima ir neinvestuojant didelių sumų. Viskas priklauso nuo paties gaminio. Technologijas, programinę įrangą galima pabandyti eksportuoti dar tebebūnant Lietuvoje. Tuo tarpu jeigu galvojate apie degalinių tinklą, tuomet iš tiesų teks paploninti piniginę.

Prieš žengiant į užsienio rinką, verslininkas pataria įmonėms įsivertinti turimus konkurencinius pranašumus. Nuo to priklauso, ar partneriai norės kartu dirbti, ar pavyks prisivilioti klientų.

Svarstant apie klientų ir partnerių paiešką užsienyje, nevertėtų apsiriboti vien tik techniniais klausimais – kur ieškoti ir ką daryti? Patartina atlikti išsamią sisteminę verslo analizę iš psichologinės-kultūrinės perspektyvos.

Prasimušti vienam – praktiškai neįmanoma
Prieš imantis eksporto reikėtų rasti žmogų, kurio galėtumėte paklausti apie svarstomos rinkos taisykles, kultūrą ir specifiką. Svarbu įvertinti, ar produktas kompleksiškas, ar jis sukelia pasitikėjimo jausmą bei kokių įrodymų reikia, kad pagrįstumėte jo vertę ir naudingumą.

„Galbūt jūsų siūlomas vanduo bus paklausus Latvijos rinkoje, tačiau nepaklausus Amerikoje. Nes ten jį nugabenti bus labai brangu. Dėlto produkto kaina labai išaugs ir jo niekas nepirks. Kiekvienas verslas turi pasidaryti savo analizę, pasikonsultuoti su eksporto profesionalais“, – pataria A. Bakšys.

Galvojant apie užsienio rinką taip pat labai svarbu susirasti tinkamą partnerį. Verslininko teigimu, vienam žmogui prasimušti užsienio rinkoje yra labai sunku arba praktiškai neįmanoma. Todėl reikėtų susirasti asmenų, kurie jau yra dirbę tose rinkose. Galbūt jie toliau nukreips pas kitus specialistus, kurie galėtų padėti. 

Aišku, galima nuvažiuoti į kitą šalį, ten susirasti darbuotoją ir iš karto pradėti dirbti. Bet kuriuo atveju partnerio paieška užtruks laiko. Taip pat reikės laiko, kad patikrintumėte, ar partneris gerai dirba.

Yra manančių, kad geriausia verslą kurti ir dirbti kartu su giminaičiais bei draugais. Pašnekovas neskuba šios minties nei paneigti, nei patvirtinti: „Viena vertus galbūt gerai dirbti su žmonėmis, kuriuos pažįsti ir pasitiki, kita vertus – jeigu partneris nieko gero neveiks, neduos jokių rezultatų, jį bus labai sunku atleisti. Be to, atleidimas jus asmeniškai privers nemaloniai jaustis.“

Verta žvalgytis į tolimesnes rinkas
Lietuviai sėkmingiausiai dirba kaimyniniuose regionuose – Skandinavijoje, Vidurio ir Vakarų Europoje, nes būtent čia gaunama didžiausia veiklos grąža. Tačiau Lietuvos įmonių pačių susikurti apribojimai „nekišti nosies“ į tolimas rinkas, kaip, pavyzdžiui, Pietų Ameriką ar kitas egzotines šalis, verslininko nuomone, dažnai nėra protinga strategija, ypač jei tai IT sektorius.

„Manau, kad nėra geras požiūris apskritai nesižvalgyti į tolimas rinkas vien dėlto, kad tu ten nieko nepažįsti ar nesi buvęs toje šalyje. Jungtiniai Arabų Emyratai, Pietų Afrika – labai įdomios ir potencialios rinkos. Svarbiausia išsiaiškinti, kas jau dabar yra toje rinkoje, susirasti vietinius lietuvius, kurie su jomis dirba ir apie tai gauti daugiau informacijos“, – pataria A. Bakšys.

 

Info