Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kiniška ir tibetietiška gimnastika, artima Cigunui ir Taiči

Lu Jong straipsnis
Nuotraukos

Lu Jong Principai

„Galva liečia dangų
Kojos įsišaknija žemėje“

„Kūnas atsipalaiduoja
Dvasia išsiplečia“

„Pagarba išorėje
Tyla ir ramybė viduje“

„Dvasia skaidri
Mano kukliame pavidale“

„Mintis skaidri
Bet neišsiblaškiusi“

„Mano dvasia sklando erdvėje
Ir sugrįžta ilsėtis į mano kūną“

„Visą mano kūną harmonizuoja
Energija KI“

Iš naujo susigrąžinti jaunystę ir sveikatą dėka kinų ir tibetiečių gimnastikos cigun. Toks yra Lu Jongo Ži Neng meistrų pažadas. Jei žinome, kad „žineng“ reiškia išmintį, tai suprantam, kad kalbame ne apie paviršutinišką sveikatos ir jaunystės susigrąžinimo metodą, bet apie praktiką, kuri įtakoja visus žmoniškosios prigimties lygmenis: kūną, emocijas ir protą. Praktikuojančiajam sugrįžta ne tik sąnarių ir raumenų lankstumas, bet ir tikrasis savęs, kitų ir pasaulio supratimas. Tą žada ši judesių praktika, su visu savo tūkstantmečių senumo metodo grakštumu ir subtilumu, ateinančiu pas mus iš amžinosios Kinijos. Pakanka pažvelgti į ramaus džiaugsmo nušviestus veidus tų, kurie praktikuoja Lu Jongą, Ciguną, Taiči, kad imtum suprasti, ką šis metodas duoda. Net jei kelias, vedantis nuo atlikimo iki judesių tobulumo ne toks jau ir lengvas, kaip atrodo, o reikalauja šiek tiek pastangų, tai atsipalaidavimas, išsilaisvinimas, gera vidinė savijauta labai greitai tampa šį kelią praktikuojančiojo, net ir pradedančiojo, palydovais.

Praktika skirta ir sveikiems, ir ligotiems, ir terapeutams, ir pacientams.

Meistras Huan Žen Jiui kalbėjo, jog tas, kuris praktikuoja vieną valandą į dieną, palaiko savo sveikatą ir jaunystę bei atitolina visas ligas. Tai – dalis profilaktikos. Jis taip pat teigia, jog jei žmogus lengvai ar netgi sunkiai serga ir jeigu jis praktikuoja šimtą dienų iš eilės po tris valandas per dieną, dingsta bet kokia liga: energija ki vėl harmoningai teka visu kūnu: visais organais, visomis ląstelėmis. Praktika su meditacine muzika sukuria dvasinę ramybę, lengvumą, džiaugsmą, kurie palaiko ramų judesių ritmą.

Galima praktikuoti vienam, bet patariama praktikuoti su kitais. Iš tiesų mes manome, jog kuo didesnis dalyvių skaičius, tuo stipresnis ki laukas, jėgos laukas ir jis leidžia kiekvienam stipriau užmegzti ryšį su energija ki tiek išorėje, tiek savo viduje. Iš tiesų daug svarbiau yra užmegzti ryšį su savo pačių vidiniais pojūčiais, kurios gimsta praktikos metu nei iš išorės mėgdžioti judesius kaip paprastoje gimnastikoje. Todėl kyla poreikis palaikyti vidinę dėmesio, susitelkimo, priėmimo ir atvirumo būseną, o tai būna daug lengviau, kai praktikuojame su kitais, nei vieni patys. Tai kas pasakyta taip pat paaiškina, kodėl šioje praktikoje lengviau pajusti gyvybinę energiją, kuri, kaip aiškina kinų gydytojai, cirkuliuoja meridianais (energinėmis linijomis, išsidėsčiusiomis visame kūne), ir akupunktūriniuose  taškuose, į kuriuos adatų terapijoje specialistai paprastai įveda gydomąsias adatas.

Judesiai atrodo lengvi ir prasti, ir tuo pačiu sukuria lengvo, grakštaus šokio vaizdą. Jie leidžia atpalaiduoti bei atstatyti kūną ir protą.

Mokymasis vyksta trim etapais.Pirmiausia reikia išmokti teisingai atlikti judesius, tada mes mokomės pajusti energijos ki tekėjimą. Trečiasis etapas leidžia pasiekti visų proto procesų nuraminimą, o taip pat ir jų įvaldymą.

Prisiminkime, kad Lu Jongas apjungia tradicinių praktikų sistemą: kūno, kvėpavimo ir meditacines technikas, kurių tikslas yra  gyvybinės energijos ki sustiprinimas. Egzistuoja kelios Lu Jongo formos: taoistų, budistų ir konfucinė.

Taoistų Lu Jongas leidžia žmogui gyventi darnoje su gamtos ritmais. Jis vis geriau suvokia pats save, o taip pat labai natūraliai integruojasi į kosminę tvarką su aiškiu ir ramiu protu.

Budistinio Lu Jongo tikslas yra savęs realizacija per prabudimą ir atjautą.

Konfucinis Lu Jongas skirtas gerinti etinio elgesio kokybę ir vystyti kilniąsias savybes, todėl kad žmogus, kuris elgiasi etiškai, daug darniau gyvena su kitais ir gamta.

Lu Jonge Ži Neng visos trys formos taip sujungtos, kad nebereikia atsiversti nei į taoizmą, nei į budizmą, nei į konfucionizmą.

Akivaizdu, jog visos šios praktikos yra vienu metu terapinės, psichologinės ir dvasinės. Jų tikslas – ilgaamžiškumas ir pastoviai atnaujinama sveikata bei gerovė. Tai vyksta per energijų ėmimą, kuris transformuoja tą neapdorotą būseną, kurioje yra žmogus, į subtilų ir rafinuotą savęs suvokimą.

Yra ir kitas požiūris į Lu Jongą: dvi formos – nejudrumo ir judesių pavidalu. Nejudama forma, kai nėra išorinių judesių, tačiau dėka dėmesio ir kvėpavimo, nukreiptų į energijos ki  cirkuliavimą, kūnas harmonizuojamas iš vidaus; protas, mintys ir emocijos taip pat įgauna pusiausvyrą ir sustiprėja. Judesiai prisideda prie kvėpavimo ir dėmesio.

Lu Jongo pagal meistrą Huan Žen Jiui specifika
Tam, kad įvaldytume Ciguną ar Taiči, mums prireiktų mėnesių, netgi metų, o Lu Jongas Ži Neng yra jų forma, kurios galima išmokti per savaitgalį, nereikia ilgų treniruočių, kad pastebėtumėm poveikį: praktikuojantysis jį pajunta jau nuo paties pirmojo seanso!

Metodas iš karto daro poveikį kūnui ir protui, nes turime reikalą su  pilna psichofizine praktika, kuri judėjime arba nejudrioje, nuo pat pirmojo karto įjungia koncentraciją (kartais, minimalų įmanomą praktikuotoji...minimumas pasitarnauja pradžiai!) bei trečią elementą – sugebėjimą vizualizuoti.

  1. Kūno praktika
    Mes praktikuojame lėtus, net labai lėtus judesius, tipiškus kai kurioms kinų ar tibetiečių gimnastikos formoms, kurios padeda išlaikyti ypatingą buvimą ir kūno suvokimą ir leidžia subtiliai pajusti šią energiją ki tiek pačiame kūne, tiek ir aplink jį. Judesiai kaitaliojasi nuo atsipalaidavimo prie raumenų įtempimo, todėl juos gali praktikuoti vaikai, suaugę ir pagyvenę žmonės. Juos net įmanoma praktikuoti lovoje sergant, nes vienas iš principų yra: „Kokia bebūtų tavo padėtis, tu gali pradėti ten, kur gali pradėti...“ Kai kurie gali pradėti tik nuo labai lengvų pirštų judesių , net ir to pakanka pradėti Lu Jongą Ži Neng, o po to palaipsniui vystytis pasiekiant vis didesnį sugebėjimą naudotis savo kūnu.

  2. Proto mobilizacija, koncentracija
    Ir čia taip pat – kiekvienas pradeda taip, kaip gali. Tie, kurių sugebėjimas koncentruotis nedidelis, pradeda nuo mažo ir po truputį vysto savo koncentraciją iki neįtikėtinai stiprios.

    Kai kurie pratimai yra meditaciniai ir praktikuojami nejudroje: meditacija sėdint, stovint arba gulint. Lu Jongą Ži Neng charakterizuoja būtent greitas sugebėjimo koncentruotis išsivystymas, kuris veda prie energijos tekėjimo pajautimo.

  3. Kvėpavimas
    Priešingai daugumai psichofizinių praktikų (nuo jogos iki Taiciciuan ir kitų Ciguno formų) Lu Jonge Ži Neng mes kvėpuojame visiškai natūraliai. Mes neatliekame kvėpavimo pratimų! Pasiūlymas: tegu jūsų kvėpavimas būna natūralus, ramus, švelnus ir gilus. Dauguma žmonių įsivaizduoja, jog ki yra tapati orui. Iš tikrųjų energija ki yra ore, ir tradicinė kinų medicina, o taip pat patyrimas, mus moko, jog žmogus kvėpuoja ne tik plaučiais, bet visu kūnu. Mes žinome apie kvėpavimą per odą, bet Lu Jongo Ži Neng meistrai žino, jog egzistuoja kvėpavimas ki per akupunktūrinius taškus, kurių meridianuose yra šimtai.

Lu Jongo Ži Neng principas yra tas, kad mes įvedame energiją ki iš erdvės begalybės ir gamtos į kūną taip, kad ji tekėtų kūnu, o ypač visose tose vietose, kur ji užsiblokavo, o šie blokai pasireiškia per sutrikimus ir ligas. Kai energija vėl harmoningai teka meridianuose, mes jaučiamės esą geros sveikatos, pilni energijos ir gyvybinės jėgos, darnoje su savimi ir aplinka.

Keturi pagrindiniai Lu Jongo Ži Neng principai

1. Pasitikėjimas, drąsa ir valia.

2. Jėgos lauko sukūrimas. Kalbame apie morfinį lauką, kuriame gali egzistuoti išgijimas ir gera sveikata.

3. Šio jėgos lauko harmonizavimas ir rezonansas su juo.

4. Praktika ir vėl – praktika...

Lu Jongas Ži Neng naudoja energiją, vadinamą Van Jan Ki, apie kurią taoistų meistrai sako, kad ji užpildo visą visatą. Praktikuojančiojo tikslas – surinkti šitą energiją, leidžiant jai įeiti į kūną iš supančios aplinkos. Ši praktika leidžia pastimuliuoti energijos tekėjimą visuose meridianuose bei trijuose centruose – Dan Tian. Ši sustiprinta ir subalansuota energija, anot, taoistų meistrų yra visą organizmą  harmonizuojanti jėga. Kai kurie pratimai, naudojami Lu Jonge Ži Neng, nukreipia energiją į tris Dan Tian: viršutinį, vidurinį ir apatinį (Harą).

-       ViršutinisDan Tian yra galvoje, antakių lygyje, mes ten siunčiame energiją per tašką In Tan tarp antakių ir iš pakaušio pusės per Jiui Džen.

-       VidurinisDan Tian yra širdies-plaučių-tymuso srityje. Mes ten siunčiame energiją per du taškus Da Bao, esančius kasos-blužnies meridiane.

-       ApatinisDan Tian, Hara, yra pilve, tarp bambos ir taško Ming Men ant stuburo.

 

Laisvasis Samadevos universitetas www.samadeva.com