Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kodėl motokrose – tiek daug klasių?

Pirmą kartą pamačius „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ rezultatų suvestinę, gali apsisukti galva. Čia sportininkai suskirstyti į daugiau nei dvidešimt įvairiausių klasių pagal vairuojamo motociklo pajėgumą, modifikacijas, amžių.
Nuotraukos

2018.06.14.

Pirmą kartą pamačius „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ rezultatų suvestinę, gali apsisukti galva. Čia sportininkai suskirstyti į daugiau nei dvidešimt įvairiausių klasių pagal vairuojamo motociklo pajėgumą, modifikacijas, amžių. Šiame straipsnyje trumpai su jomis supažindinsime.

„Motociklų kroso varžybose lenktyniauja labai įvairūs žmonės. Negalime vienu metu leisti varžytis radikaliai skirtingo pajėgumo sportininkams, vairuojantiems visiškai kitokius motociklus. Visi dalyviai yra sugrupuoti – taip užtikriname, kad žiūrovams būtų įdomu stebėti atkaklias kovas, o sportininkai jaustų malonumą varžydamiesi su panašaus pajėgumo konkurentais. O pati svarbiausia priežastis – saugumas. Pajėgesni sportininkai turėtų dažnai lenkti lėtesnius, o kiekvienas toks manevras gali būti pavojingas“, – teigia LMSF prezidentas Robertas Benediktavičius.

Mažiausi motociklai – jauniesiems

Motociklai kroso varžybose skirstomi į tris pagrindines grupes. Tai „solo“ – vienviečiai motociklai, „quad“ – keturračiai ir „S/P“ – triračiai su priekabomis. Pati gausiausia yra „solo“ motociklų grupė, o mažiausius variklius turintys modeliai skirti jauniesiems motokroso dalyviams.

Vaikams skirtose klasėse skaičius nurodo didžiausią leistiną dvitakčio motociklo variklio darbinį tūrį. „50“ klasėje, kurioje galima dalyvauti su iki 50 kub. cm variklį turinčiu motociklu, varžosi vaikai nuo 4 iki 9 metų. „65“ klasėje – vaikai nuo 7 iki 12 metų, „85“ – nuo 11 iki 15 metų (85 kub. cm apribojimas – dvitakčiams varikliams, keturtakčiams – 150 kub. cm), „125“ – nuo 13 iki 17.

Panašiai skirstomi ir keturračius vairuojantys jaunieji lenktynininkai. Keturračių klasių pavadinimai sudarinėjami tuo pačiu principu – skaičius nurodo didžiausią galimą dvitakčio variklio darbinį tūrį. „Quad 50“ gali dalyvauti vaikai nuo 4 iki 9 metų, „Quad 100“ – nuo 9 iki 14 m., „Quad 250“ – nuo 12 iki 16 m.

Daugelyje kitų klasių gali startuoti sportininkai nuo 14 ar 15 metų, išskyrus motociklų su priekabomis ir veteranų klases – pastarojoje amžiaus riba yra 40 arba 50 metų. Abu motociklo su priekaba ekipažo nariai privalo turėti ne mažiau 16 metų. Beje, tai – didžiausią variklio darbinį tūrį turintys motociklai. Jų dvitakčio variklio darbinis tūris gali būti iki 750 kub. cm., o keturtakčio – net iki 1 000 kub. cm.

Mėgėjams, pradedantiesiems ir profesionalams

Pajėgiausi sportininkai susirenka į MX pažymėtas klases. Pagrindinis skirtumas tarp šių klasių – MX1 varžosi motociklai, kurių dvitakčių variklių darbinis tūris yra iki 250 kub. cm (arba keturtakčių – iki 450 kub. cm). MX2 tiek dvitakčiai, tiek keturtakčiai varikliai turi būti iki 250 kub. cm. Patys greičiausi sportininkai varžosi MX1 klasėje – tai Arminas Jasikonis, Domantas Jazdauskas, Nerimantas Jucius ir kiti.

MX1 yra labai galingi ir lengvi motociklai – 450 kub. cm variklis pasiekia apie 60 AG, o pats motociklas sveria vos 110 kg. Vienam kilogramui tenka daugiau nei 0,5 AG – tokiu masės ir galios santykiu gali pasigirti tik superautomobiliai kaip „Bugatti Veyron“.

MX1 ir MX2 „Nissan Lietuvos motokroso čempionate“ turi dar po du porūšius, skirtus pradedantiesiems ir jau pažengusiems sportininkams.

Sugalvojęs važiuoti motokroso varžybose žmogus, net ir turėdamas galingiausią MX1 klasės motociklą, patektų į pradedančiųjų kategoriją. Keturis kartus užėmęs prizines vietas, sportininkas kitame sezone bus perkeltas į MX1 M klasę, kurioje varžosi mėgėjai – žmonės, pastaruosius 5 metus nebuvę Lietuvos motociklų kroso čempionato prizininkais bet kurioje „solo“ klasėje bei neturėję tarptautinės (FIM, UEM arba „FIM Europe“) licencijos.

„Motokrose yra sudarytos sąlygos sportuoti visą gyvenimą. Pavyzdžiui, jauniausiam Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) licenciją turinčiam žmogui yra vos 7 metai, vyriausiam – 66. Varžybose dalyvauti galima jau nuo 4 metų, o viršutinė amžiaus riba neegzistuoja. Todėl teisinga būtų sakyti, kad motokrosas visų pirma yra šeimų sportas – bent trijų kartų atstovai gali sportuoti vienose varžybose“, – teigia R. Benediktavičius, pridurdamas, kad jaunuosius sportininkus tėvai ne tik atveža, palaiko varžybų metu, bet ir būna geriausia jų motyvacija siekti maksimaliai aukšto rezultato.

Sezone – 5 etapai

2018 m. „Nissan Lietuvos motokroso čempionate“ numatyti 5 etapai. 2 iš jų jau įvyko – prie Vilniaus esančioje Pagirių karjero bei Šiaulių Aleksandrijos trasose. Į abejas varžybas susirinko per 200 sportininkų, o populiariausiose klasėse varžėsi po 15–20.

Artimiausias Lietuvos motokroso čempionato etapas vyks Pakruojo rajone esančioje Petrašiūnų trasoje birželio 30–liepos 1 dienomis. Ketvirtas etapas vyks dar po mėnesio Panevėžyje, o finalas – rugsėjo mėn. Utenoje.

„Tai – oficialūs Lietuvos čempionato etapai, į kuriuos susirenka pajėgiausi visų klasių sportininkai. Mėgėjams skirtos motociklų kroso varžybose vyksta keliskart per mėnesį įvairiausiuose Lietuvos kampeliuose, o intrigos jose būna ne ką mažiau. Šalyje labai gerai išvystyta motokroso infrastruktūra – turime daug puikių trasų, o tokios kaip Šiaulių Aleksandrijos atitinka ir Europos čempionato reikalavimus. Galimybę užsiimti tokiu sportu turi vis daugiau žmonių, tad pastaraisiais metais pastebime tiek sportininkų, tiek įvairių varžybų skaičiaus augimą“, – teigia LMSF prezidentas.

Nuotraukose – antrojo Lietuvos motokroso čempionato etapo Šiauliuose akimirkos.