Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Interaktyvusis / interneto marketingas

Jūs niekada nesulauksite daugiau dėmesio iš vartotojų nei tada, kai jie atsiverčia jūsų interneto puslapį ...
Nuotraukos

Jūs niekada nesulauksite daugiau dėmesio iš vartotojų nei tada, kai jie atsiverčia jūsų interneto puslapį. Abi jų rankos yra ant klaviatūros ir abi jų akys žiūri į monitorių. Jūs bendraujate su jais Jie pasirinko jus. Jie nori jus matyti. Tai tokia intymi situacija. (Carol Wallace, „Prodigy“ ryšių su visuomene vadovė).

Interaktyvumas – abipusis informacijos apsikeitimas tarp komunikacijos dalyvių – ypač svarbus veiksnys, išskiriantis internetą iš kitų marketingo komunikacijos priemonių. Interaktyvioji komunikacija – tai dvipusė komunikacija tarp organizacijos ir vartotojo.  Organizacijos galimybė nusiųsti individualų pranešimą ir vartotojo galimybė  į pranešimą tiesiogiai atsakyti. Kadangi interaktyvumas pritraukia vartotojus, organizacijos gali lengviau ir mažesnėmis sąnaudomis paskleisti informaciją apie save ir savo gaminius didesnei vartotojų auditorijai. Galimybė laisvai pasirinkti žinutės pateikimo formą, turinį, metą, trukmę ir pritaikyti pranešimą kiekvienam vartotojui individualiai.

Vartotoją galima suvilioti pramoga ar galimybe susisiekti su kitais . Aktyvaus vaidmens suteikimas ir ryšio su vartotoju užmezgimas – kertinis šiuolaikinio marketingo elementas.

Reklama internete­

Reklama internete tampa vis populiaresnė reklamos priemonė. Ji atitinka nuostatą – pateikti reklaminę žinutę potencialiems klientams būtent tada, kai jos jiems reikia. Reklama nukreipiama ne į masiškumą, o į individualumą.

Pagrindinės reklamos internete formos

Interneto svetainė. Įmonė, sukūrusi interneto svetainę, gali suformuoti komunikacijos kanalą su vartotojais, partneriais , tiekėjais ir t.t. Interneto svetainė gali būti ir reklamos priemonė, ir reklamos skleidėja, jeigu joje įdėta kitų įmonių reklama. Interneto svetainė – kiekvienos įmonės prestižo ženklas ir būtinybė, ji atlieka reprezentacinę ir informacinę funkcijas.

Reklamos skydelis. Interneto vartotojų dažniausiai lankomi portalai ypač patrauklūs reklamos užsakovams, kuriems aktualu čia įdėti savo prekių ar paslaugų reklamą. Labiausiai matoma ir populiari reklamos forma internete – reklamos skydelis. Svarbiausias skydelio tikslas – priversti vartotoją paspausti reklamos skydelį, nukreipiantį į reklamuotojo svetainę.

Skydelio efektyvumas labai priklauso nuo jo formato, dydžio, dizaino ir vietos puslapyje. Neįprastos formos, netikėti sprendimai visuomet patraukia dėmesį. Daugelio skydelių patrauklumas kuriamas remiantis animacija.

Reklama elektroniniu paštu. Tai reklaminė žinutė , siunčiama atrinktiems vartotojams elektroniniu paštu, – viena pigiausių reklamos internete priemonių. Dėl lankstumo ir greitumo- populiariausia komunikacijos priemonė versle. El. paštas artimas interaktyvumui: galima suasmeninti laiškus, adresatas turi galimybę atsakyti, galima įvertinti reakciją. Elektroninio pašto reklamos leidžia stebėti, kiek žmonių atidarys laišką, pamatyti, kas paspaudžia nuorodą ir patenka į svetainę, sužinoti, ką veikia ten patekusieji. Galimos grafinės reklamos HTM pagrindu.

Reklama paieškos svetainėse ( angl. search engine). Kitaip – raktažodžio ( paieškos žodžio ) reklama ( angl. key word advertising). Registracija paieškos sistemose yra ypač svarbi norint parduoti prekių internete arba atkreipti dėmesį į savo paslaugas  bei pačią organizaciją Kuo daugiau internete yra informacijos apie organizacijos svetainę, pačią organizaciją, jos gaminius ar paslaugas, kuo daugiau nuorodų į jos svetainę, tuo dažniau organizacijos svetainė lankoma.

Bendravimu grindžiamos reklamos internete formos.

Interneto galimybės paveikia vartotojų komunikaciją, kurios praktiškai neįmanoma kontroliuoti, nes internetas sąlygoja komunikacijos modelį “daugelis daugeliui“ ( ang. many- to -many).

Kiekvienai įmonei svarbus marketingo veiksnys – vartotojų tarpusavio bendravimas arba bendravimas iš lūpų į lūpas (angl. word to mouth). Vieno vartotojo išsakyta nuomonė apie gaminį tampa prieinama neribotam skaičiui žmonių, besidominčių tuo pačiu produktu. Tai ir grėsmė įmonei, nes neigiama vartotojų nuomonė sklinda greičiau nei teigiama, kartais net virsdama dezinformacija.

Savo organizaciją ir produktus galima reklamuoti internete kuriant virtualią bendruomenę. Šios bendruomenės patrauklios vartotojams, prilygsta mėgstamiems barams, kavinėms, kitoms vietoms, kur susipažįsta ir bendrauja žmonės, turintys panašių pomėgių – jos yra virtualus populiarios susibūrimo vietos atitikmuo.

Socialiniai tinklalapiai. Visų socialinių tinklalapių esmė – jame registruoti draugai, galimybė peržiūrėti jų gyvenimo aprašymus, kitą informaciją, nuotraukas ir ja dalytis su kitais. Verslo atžvilgiu jie yra neribotos galimybės tiesiogiai pasiekti potencialų klientą.

Organizacijai ir prekės ženklui būtina reklamuotis socialiniuose tinklalapiuose, svetainėje įsteigti forumus, skelbimų lentas ir pan. Taip kuriama stipri vartotojų bendruomenė, lojalumas organizacijai, prekės ženklui, produkcijai ar paslaugoms, o ištikimų klientų rekomendacijos pritraukia naujų klientų ir skatina prekybos augimą.

Rekomendacijos - žinutės, kurias el. paštu, forumuose ar kitais susirašinėjimo būdais perduoda draugai arba nepažįstami žmonės. Tai – virusinis marketingas.

Vystantis technologijoms vis daugiau laiko žmonės praleidžia virtualioje erdvėje: „Skype“, “Twitter“, „Facebook“, „ Myspace“ ar bendraudami elektroniniu paštu. Rinkdami informaciją apie norimą įsigyti prekę, jie klausinėja apie ją pažįstamų. Internete tai lengva, paprasta ir greita.

Reklama diskusijų grupėse.  Forumai kuriami siekiant skatinti bendraminčius apsikeisti informacija arba aptarti tam tikras temas. Tokiuose vartotojų internetiniuose pokalbiuose galima užslėptai reklamuoti savo produktus.

Žiniatinkliai ( angl. blog) – interneto dienoraščiai, kuriuose galima laisvai bendrauti, dalintis informacija ir patirtimi.

Internetinio marketingo paslaugos

  • Internetinės komunikacijos planas (formų bei priemonių parinkimas).
  • Komunikacijos plano įgyvendinimas bei kontrolė.
  • Rinkodara elektroniniu paštu.
  • Komunikacija socialiniuose tinkluose, forumuose.
  • Interneto svetainės kūrimas pagal šabloną.
  • Tinklaraščių kūrimas WordPress turinio valdymo sistema.
  • Interneto svetainių bei tinklaraščių  administravimas.
  • Internetinės reklaminės žinutės kūrimas.