Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

8 būdai sužavėti darbuotojus

Sukurkite darbo vietoje patikimumą ir gerus tarpusavio santykius
Nuotraukos

Phyllis Davis instruktuoja aukštesniojo lygio vadovus. Pastaruosius 28 metus dėsto įmonių etiketą ir protokolą. Ji yra knygos „E² Etikos ir etiketo galia Amerikos versle“ autorė.

Darbe kiekvienas nori būti pripažintas ir įvertintas. Lemiamas žodis čia labai svarbus. Profesionalai turėtų pasistengti paminti savo jausmus ir dirbti siekiant įgyvendinti su darbu susijusias užduotis. Jeigu vadybininkas, direktorius arba bendrovės valdytojas sugebėjo išvystyti lyderystės įgūdžius tiek, kad taptų darbuotojų gerbiamas ir mėgiamas, darbuotojai nersis iš kailio stengdamiesi dirbti produktyviau, našiau ir liks ištikimi vadovams ir bendrovei.

Ar manote, kad gerų tarpusavio santykių, susijusių su žodine ir nežodine komunikacija, panaudojimas, siekiant efektyvaus valdymo, yra manipuliacija? Verslai kiekvienais metais išleidžia bilijonus dolerių būtiniausiems darbuotojų įgūdžiams ir savybėms gerinti, kad šie būtų našesni. Pavyzdžiui, jeigu jūs kam nors pasakote visišką tiesą, dar nereiškia, kad jumis patikės, tačiau yra lengvai išmokstamų būdų, padėsiančių jums sukurti betarpišką ir didelį patikimumą.

Štai keletas pasiūlymų, darbo vietoje kuriant gerus tarpusavio santykius, ryšius ir patikimumą:

1. Stebėkite, kaip stovite. Vyrams patinka stovėti šonais, kai kalbasi vienas su kitu. Moterys kalbėdamos viena su kita stovi veidas į veidą. Moterys, artėjant vyrui lėtai pasukite liemenį kampu į jo liemenį, kad vyras jaustųsi patogiai. Džentelmenai, kad moteris jaustųsi patogiai, lėtai pasukite liemenį taip, kad stovėtumėte į ją veidu.

2. Mintyse atkreipkite dėmesį į asmenis, su kuriais kalbate. Kiekvieną kartą jums kalbant dėmesys nuo kitų persikelia į jus. Padarykite viską, kad išlaikytumėte juos, o ne save, dėmesio centre. Nedžiuginkite jų pasakojimais apie savo patirtį. Geriau aktyviai klausykitės – pasilikite su jais ir nagrinėkite jų pastabas.

3. Kalbėdami su kitais nelieskite savęs. Pasistenkite, kad rankos išliktų ramios. Nežaiskite su plaukais ar papuošalais, nesukryžiuokite rankų, nelieskite veido. Liesdami save jūs parodote, kad jums reikalingas nusiraminimas, todėl besiklausantieji nesąmoningai suvokia, kad savo dėmesį skiriate ne jiems.

4. Kalbėdami šypsokitės. Klausantis kito šypsotis yra kilnu, bet lygiai taip pat veiksminga šypsotis ir tuo metu, kai kažkam kalbate.

5. Sumaniai atspindėkite žmonių, su kuriais kalbate, gestus. Jei jie atsisėdo atgal į kėdę, atsisėskite ir jūs. Laikykite rankas taip, kaip laiko jie. Būkite atidus, kad nesuprastų jūsų gudrybės. Mokykitės labai subtiliai atspindėti kitų žmonių judesius ir darykite tai lėtai, lyg tai būtų jūsų natūralūs judesiai, o ne kopijavimas.

6. 20 procentų laiko kalbėkite ir 80 procentų laiko klausykitės. Leiskite žmonėms patiems kalbėti apie jų mėgstamą dalyką. Kitiems kalbant užduokite klausimus, pritariamai linksėkite. Venkite pertraukinėti, kai dar žmogus kalba, ir tik jam pabaigus vėl užduokite kitą klausimą. Besiklausydami jūs kontroliuojate pokalbį, nes galite nukreipti temą jums norima linkme nepasisakant pačiam ir neišreiškiant savo nuomonės.

7. Venkite neprašomas dalinti patarimus tiek viešuose pasisakymuose, tiek asmeniniuose. Paprastai žmonės pasidaro atsargūs ir nebekalba, kai siūlote jiems patarimus, kurių jie nenori girdėti. Siūlomas patarimas verčia klausytoją galvoti, kad jis klysta ir klaidingai pasielgė išsakydamas savo nuomonę. Geriau sakykite: „Vienas iš būdų yra“ arba „Pažiūrėkime, ko galime iš to pasimokyti ir kaip elgsimės ateityje.“

8. Kiekvieną dieną nuoširdžiai pasigerinkite bendradarbiams, klientams ir pardavėjams. Daugumai žmonių patinka, kai jiems padėkoja už gerai atliktą darbą; bet pastebėkite tik jų darbą, o ne asmeniškumus. Begirdamas būkite labai tikslus, nes kitaip gali nepavykti. Pavyzdžiui, „Puikiai atlikta grafika pirmajame lape,“ arba „Gerai padirbėjai surasdamas to kliento iš Atlantos pamestą bagažą“. Pagirkite reikiamu laiku – nelaukite per ilgai. Nepamirškite, kad kai kuriems žmonės patinka, kai juos giria viešai, o kai kurie mieliau sulauktų pagyrimo asmeniškai. Kai kuriems reikia, kad juos girtų nuolat, o kai kurie apskritai sunkiai priima pagyrimus.

Daugiau mokykitės! Nenuvertinkite gero klausymosi sugebėjimų. Neleiskite tauškaliui kalbėti ir nustebsite, ką sužinosite.

Ar galite lyderiauti besiklausydamas? Be abejonės !

www.ambicio.lt