Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

5 patarimai, kaip patraukti žiniasklaidos dėmesį

Geri santykiai su žurnalistais yra ne mažiau svarbūs nei su kitomis tikslinėmis grupėmis, kurios daro įtaką jūsų veiklai
Nuotraukos

Geri santykiai su žurnalistais yra ne mažiau svarbūs nei su kitomis tikslinėmis grupėmis, kurios daro įtaką jūsų veiklai. Geri santykiai su žurnalistais padės ne tik kurti teigiamą reputaciją, pasiekti plačiąją visuomenę, bet gali užtikrinti ir palaikymą krizinių situacijų atveju. Žiniasklaidos poveikio visuomenei svarbos įrodinėti nereikia – tai pagrindinis ir vienas iš  patikimiausių informacijos šaltinių tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Nuo santykių su žiniasklaida priklauso,  kaip dažnai ir kokia informacija apie Jūsų veiklą pasieks visuomenę.

Pateikiame keletą esminių patarimų, kaip derėtų tinkamai bendrauti su penktosios valdžios atstovais.

1.  Venkite ekspromtinių atsakymų

Venkite skubių komentarų ir ekspromtinių pastabų. Pagalvokite, ar tikrai esate tas ekspertas, kuris gali geriausiai atsakyti į žurnalisto klausimus  –  gal Jūsų kolega šią sritį išmano geriau. Suteikite papildomos informacijos, kuri žurnalistui, o taip pat ir jums gali būti naudinga. Gerai išanalizuokite temą, kurią diskutuosite. Į klausimus atsakykite aiškiai ir nedviprasmiškai. Jei nežinote tikslaus atsakymo, tai pripažinkite – neimprovizuokite ir neteikite netikslios informacijos. Būkite pasirengęs nemaloniems klausimams.

2. Reaguokite operatyviai

Supraskite žiniasklaidos laiko terminus – rytoj Jūsų komentaro jiems nebereikės. Visada būkite pasiekiami telefonu ir perskambinkite nedelsdami, net jei naujienos yra blogos. Informaciją žiniasklaidai suteikite abiems pusėms patogiausiu būdu – telefonu, elektroniniu paštu, interviu metu, kt. Išsaugokite savo interviu įrašus.

3. Įsitinkinkite, kad jūsų informacija yra aktuali

Norėdami, kad Jūsų informacija sudomintų žiniasklaidą pirmiausia atsakykite į šiuos klausimus. Ar esate suformulavę žinią, kurią norite pasiųsti žiniasklaidai? Ar Jūsų žinia yra aiški, konkreti, lengvai ir nedviprasmiškai suprantama? Įsitikinkite, kad Jūsų žinioje yra naujienos elementai, ji aktuali ir dominanti visuomenę. Taip pat nepamirškite, kad žiniasklaidą dominanti informacija turi būti pateikta laiku,  jei įvykis buvo šiandien, tai žiniasklaida taip pat apie tai turi būti informuota šiandien.

4. Apgalvokite, kam bus skirta Jūsų žinia

Prieš platindami pranešimą, apgalvokite, kurias žiniasklaidos grupes prioritetine tvarka norite pasiekti. Susidarykite sąrašą tų žurnalistų ar redaktorių kuriuos pirmiausia norite pasiekti. Apgalvokite, kokiu būdu ketinate “parduoti”, kitaip tariant, patraukliai pristatyti  savo žinią. Iš anksto apsvarstykite visuomenės reakciją, galbūt Jūsų žinia gali sulaukti ir neigiamų komentarų, reakcijų.

5. Grįžtamasis ryšys

Visuomet išleisdami savo žinią stebėkite žiniasklaidos reakciją. Stenkitės identifikuoti signalus, kurie praneštų, kad Jūsų žinia buvo nepatraukli žiniasklaidai. Ar dažnai jums sakoma, kad žurnalistas užsiėmęs neturi laiko? Ar dažnai sako, kad jei bus įdomu tai susisieks? Jei į daugumą klausimų gavote teigiamą atsakymą, tuomet grįžkite prie ketvirto punkto ir apgalvokite iš naujo.