Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Arminas Lydeka: sveikinkimės pridėdami dešinę ranką prie širdies

Etiketo specialistas Arminas Lydeka įsitikinęs, kad koronavirusas negrįžtamai pakoreguos daugybę protokolo taisyklių, viena pagrindinių – sveikinimąsi.
Nuotraukos

2020.04.30.

Etiketo specialistas Arminas Lydeka įsitikinęs, kad koronavirusas negrįžtamai pakoreguos daugybę protokolo taisyklių, viena pagrindinių – sveikinimąsi. Jeigu istoriškai buvo priimtina susitikus su kitu žmogumi ištiesti ranką, ar net apsikabinti, karantino metu, o ir po jo turėsime tai daryti kitaip. Žymiausias šalies etiketo specialistas sako, kad rankos pridėjimas prie širdies gali visuotinai būti pripažintu kaip tiksliausia nuoširdaus bendravimo išraiška.

„Kaip komunikacijos simbolis, dešinės rankos pridėjimas prie širdies yra pakankamai senas. Jis rodo nuoširdumą, norą bendrauti iš visos širdies. Apkabinama visa širdis, taip išreiškiant, kad bus kalbama nuo jos visos. Istoriškai jis sutinkamas pakankamai seniai. Sveikinimąsi susieti su šiuo komunikacijos simboliu – reikštų rodyti, kad gerbiu jus, noriu nuoširdaus bendravimo. Tai visai neprieštarauja sveikinimosi kilmei“, – sako A. Lydeka.

Pasak jo, toks simbolis pakankamai dažnai sutinkamas arabų kraštuose. Artimesnį ryšį turintys arabų vyrai taip parodo, kad bendraujama bus nuoširdžiai, primenant, kad santykis bus draugiškas, atviras, geranoriškas.

Kitas simbolis, galintis pakeisti įprastą sveikinimąsi spaudžiant ranką, pasak A. Lydekos, galėtų būti galvos linktelėjimas sudėjus rankas delnas į delną tarsi maldai. Tai palaiminimo ženklas paplitęs budistų, induistų Pietryčių Azijoje, tačiau jis yra asmeniškesnis ir gali sunkiau „prigyti“ visuomenėje, todėl siūloma bendriniu simboliu skelbti ranką prie širdies.

„Atsiranda nauja simbolių reikšmė ir šis „Eurovaistinės“ siūlomas būdas išreikšti dėmesingumą, pagarbą, meilę žmogui, su kuriuo sveikinamasi man atrodo labai tinkamas. Jis gražus, pozityvus ir jau plačiai naudojamas“, – sako etiketo specialistas A. Lydeka.

Simbolį sveikinimuisi socialinėje reklamoje pasiūlė vaistinių tinklas „Eurovaistinė“.

Prie idėjos sveikintis naujai jau prisidėjo Lietuvos olimpinės komandos nariai, kai kurie televizijos ir radijo laidų vedėjai.