Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Lietuvos puspriekabių rinkoje – konkurencinis karas

Naujų puspriekabių rinkoje prasidėjo gana atviras kainų karas, gerokai
Nuotraukos

Naujų puspriekabių rinkoje prasidėjo gana atviras kainų karas, gerokai numušęs puspriekabių pardavimo kainas. Kyla klausimas ar visi atstovai pajėgs išlaikyti tokį sekinantį ir akivaizdžiai nepalankų finansine prasme konkurencijos maratoną? Prognozės – itin sunkus ir nedėkingas darbas, tad jas paliksime visažiniams komentuotojams, tačiau ekspertai spėja, kad toks žaidėjų pasistumdymas gali išbalansuoti rinką ir galutinai išlepinti pirkėjus. Grįžti prie buvusių darnių santykių, kai klientas patenkintas ir puspriekabė padoriai kainuoja,  gali būti labai sunku.


Įsigyti pigią puspriekabę šiandien yra juoko darbas. Pačių žinomiausių gamintojų gaminiai atpigo keliais tūkstančiais eurų. Gera žinia vežėjams? Tik iš pirmo žvilgsnio. Kalbinti rinkos dalyviai su apmaudu pripažįsta, kad vyksta kainų karas, kuris ilgainiui gali pareikalauti ir vieno kito silpnesnio žaidėjo pasitraukimo iš rinkos. Bent vienam bankrutavus ar susilpnėjus, kentės serviso kokybė ir galimybės suteikti kvalifikuotas paslaugas ateityje. Daugės transporto įmonių, nusivylusių pigiais sandoriais. Šią kainą vežėjai mokės vėliau, o šiandien visi džiaugiasi nuolaidų lietumi.

42889Kaip formavosi ir keitėsi mūsų šalies naujų puspriekabių rinka pirmąjį šių metų pusmetį rodo VĮ „Regitra“ suteikti duomenys, kurie tik patvirtina, jog įsisiūbavus konkurencinei kovai, pasitempti ir sukrusti priversti visi gamintojų atstovai. Per 6 šių metų mėnesius buvo parduotos  1277 puspriekabės. Tiesa, į šį skaičių įtraukta ir tokia prikabinamoji technika kaip autovežiai bei miškavežiai, tačiau bendram vaizdui susidaryti pakanka. Lyginant su 1668 puspriekabėmis, kurias pavyko parduoti pernai, šiemetinis skaičius sumažėjo 24 proc. – beveik 400 puspriekabių.

Priežasčių, kodėl stebime pardavimų kritimą yra gana daug – vežėjai pernai įsigijo Euro 5 sunkvežimių ir komplektavo nemažai puspriekabių su jais, tad šiemet Euro 6 vilkikų pardavimai nėra itin džiuginantys. Suprantama, kad ir puspriekabių poreikis sumažėjo. Be to vežėjus pirmąjį pusmetį kankino nežinia dėl Rusijos rinkos, nukritę frachtai –atlygis už jų paslaugas. Jei transporto įmonėje mažėja pajamos, nauji pirkiniai atidedami vėlesniam laikui, žiūrima kaip greičiau atsikratyti lizingu pirktos technikos ir bandoma išgyventi su senesniu, bet savu autoparku. Tokiu laikotarpiu labiau dairomasi į laikiną pajėgumų didinimą nuomojant puspriekabes, kartais priimamas sprendimas įsigyti ir naudotą techniką.

Vyrauja du segmentai

???????????????????ëTradiciškai pardavimų viršūnėje karaliauja puspriekabės-šaldytuvai bei tentinės puspriekabės, nes jų paklausa išlieka didžiausia. Puspriekabių-šaldytuvų pardavimuose dominavo „Schmitz-Cargobull“, kurių registruota 415 ir „Krone“ – 63. Kiti rinkos dalyviai tepardavė po keletą šaldytuvų.

Tentinių puspriekabių pardavimuose gerų ir kai kam netikėtų rezultatų pasiekė „Koegel Trailer GmbH & Co. KG“ atstovai UAB „Bene Trucks Lietuva“, pardavę 231 Vokietijos gamintojo produktą. Nedaug atsiliko ir „Krone“ atstovai UAB „Krone ScanBalt“, pardavę 217 puspriekabių. Per tą patį laikotarpį įregistruota 152 „Schmitz-Cargobull“ tentinės puspriekabės. Kiti rinkos dalyviai šiame segmente pasirodė šį pusmetį labai kukliai – žinomų gamintojų – „Wielton“, „Fliegl“, „Schwarzmuller“ „Kaessbohrer“ ir „Zaslaw“ puspriekabių parduota tik po keletą vienetų.

Savivarčių puspriekabių, naudojamų statybose ir kelių darbuose segmente šį pusmetį karaliavo Lenkijos gamintojas „Wielton“ rinkai pristatęs 48 gaminius. Artimiausi konkurentai „KH Kipper“ ir „Lohr“ Lietuvoje įregistravo po vieną kitą puspriekabę.

Koegel_IIStabiliu lyderiu automobilvežių segmente išlieka Kauno gamintojas „Rimo“, šį pusmetį pardavęs 24 savo gaminius. Ši įmonė užtikrintai grumiasi su žinomais užsienio šalių gamintojais ir kitose rinkose, su tokiais kaip “Lohr”, “Kaesbohrer”, “Rolfo”.

Tokiu pat rinkos lyderiu gyvulvežių puspriekabių segmente išlieka gamintojas “Pezzaioli”. Miškavežių priekabų ir antstatų segmente karaliauja “Narko”, o šį gamintoją bando vytis “Matec”.

Vienetiniais pardavimais Lietuvoje šiemet tegali pasidžiaugti specialiųjų platformų ar kitos specialiosios technikos gamintojai “Faymonville”, “Goldhofer”, “Konar” ar “Kraker”.

 Bendri pardavimai ir lyderiaipalettebox2

Jei rikiuosime pardavimų lentelės lyderių dešimtuką pagal bendrą parduotą puspriekabių skaičių, šis sąrašas atrodytų taip:

„Schmitz-Cargobull“ – 582

„Krone“ – 283

„Koegel“ – 237

„Wielton“ – 55

„Rimo“ – 24

„Schwarzmuller“ – 10

„Kraker“, „Solos“ – 8phpThumb_generated_thumbnail

„Narko“ – 7

„Lohr“, „Kaessbohrer“, „Konar“, „Knapen“ – 5

„Lamberet“, „Zaslaw“ – 4

 Vadovai – apie rezultatus

Paklausėme rinkoje aktyviai veikiančių puspriekabių pardavimo specialistų, kokios priežastys lėmė tokius pirmojo pusmečio rezultatus.

Donatas Krasickas, „Schmitz Cargobull“ pardavimų direktorius Lietuvai

Donatas Krasickas, „Schmitz Cargobull“ pardavimų direktorius Lietuvai.

Donatas Krasickas, „Schmitz Cargobull“ pardavimų direktorius Lietuvai teigia, kad daug lėmė gausūs vežėjų pernykščiai pirkimai ir padidėję nuogąstavimai dėl sunkumų Rusijoje. „Žinome, jog pirmasis pusmetis atnešė pokyčių transporto rinkoje, sumažėjo frachtai. Tačiau tikimės, tai laikinos tendencijos, kurios šį rudenį taps palankesnės“, – sakė jis.

Anot vadovo, stabiliausiai dirbantys šaldytų ir temperatūrinio režimo reikalaujančių produktų vežėjai išlaikė savo pozicijas, nepaisant kelių rinkos krestelėjimų. Tai atsispindėjo ir šaldytuvų-puspriekabių pardavimuose. Kalbėdamas apie vežėjų pasirinkimo kriterijus, jis pastebi, jog didelę įtaką daro ir antrinė rinka – jei vėliau puspriekabę lengva parduoti lengvai ir už palankią kainą, vežėjas linkęs investuoti be baimės, kad ši nuvertės ar stovės kieme.

Renata Navagrudskienė, UAB „Krone ScanBalt“ vykdančioji direktorė-prokuristė

Renata Navagrudskienė, UAB „Krone ScanBalt“ vykdančioji direktorė-prokuristė.

Renata Navagrudskienė, UAB „Krone ScanBalt“ vykdančioji direktorė-prokuristė, teigia, kad puspriekabių pardavimo statistiką Lietuvoje lemia  didžiausios transporto kompanijos ir jų pirkimai. Kuris puspriekabių gamintojas  laimi konkursą – tas ir  lyderis. „Išties yra 4-5 itin stambios užsakovės, kurios gerokai pakoreguoja statistiką atskiruose puspriekabių segmentuose., – pabrėžia ji. – Džiaugiamės, kad turime nemažai  klientų ir  partnerių, kurie perka ir nuomoja „Krone“ puspriekabes, vertina jų kokybę, ilgaamžiškumą, todėl jau po šio mėnesio pabaigoje galimi tam tikri pasikeitimai lyderių lentelėse“.
Ji pastebi, kad sumažėjus  puspriekabių pardavimams – atsigavo puspriekabių  nuomos veikla, o klientams reikia vis platesnio paslaugų spektro. „Šiuolaikinėje rinkoje siūlome pačias įvairiausias  paslaugas savo klientams:  užsienio ir vietinį  naujų ir naudotų puspriekabių  finansavimą (kas padeda sutaupyti apyvartinių lėšų ir palūkanų išlaidas) , įvairių rūšių nuomą,  naujų ir naudotų „Krone“  puspriekabių pardavimą“, – teigia R. Navagrudskienė.

UAB „Bene Trucks Lietuva“ vadovas Julius Jankauskis.

UAB „Bene Trucks Lietuva“ vadovas Julius Jankauskis.

Anot Lenkijos komercinio transporto grupės „DBK Group“ atstovės UAB „Bene Trucks Lietuva“ vadovo Juliaus Jankauskio sėkmingas startas, kurį šį pusmetį parodė „Koegel“ atstovai yra susijęs su aktyvia pardavimų strategija. „Jei nesistengsi – neparduosi. Mūsų strategija Lietuvoje koncentruotis į „Koegel“ produktų pardavimus duoda vaisių ir tai puikiai atspindi 6 mėnesių tentinių puspriekabių pardavimų statistika“, – sakė jis.

Pasak UAB „Bene Trucks Lietuva“ „Koegel“ skyriaus direktoriaus Jono Indriūno, į „Koegel“ puspriekabes vežėjai atsigręžė dėl pažangių gamybos metodų ir kompleksinio aptarnavimo: „Teigiamos įtakos turėjo ir tai, kad būtent Lietuvoje suformuotas didžiausias Baltijos šalyse originalių „Koegel“ dalių sandėlis. Tačiau esminė tiesioginė šio gamintojo puspriekabių populiarumo priežastis – sumažintos gamybos sąnaudos bei konkurencinga kainodara”, – teigia J. Indriūnas.

Visi kalbinti gamintojų atstovai akcentavo savo gaminių išskirtinumą, kokybę ir, žinoma, vežėjams kuriamą pridėtinę vertę. Tačiau palikime galimybę technines detales išsiaiškinti išsamesnėse atskirų produktų apžvalgose, o apie tai kaip ir kodėl renkasi puspriekabes vežėjai skaitykite mūsų pokalbiuose su didžiausių įmonių transporto vadovais.

TRUCKER.LT