Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Į virtualią erdvę keliasi net gydytojai: kaip jiems sekasi?

Prie šeimos gydytojo skambučių jau pripratome, o kaip yra su kitais?
Nuotraukos

2020.12.22.

Pasaulį užklupus pandemijai verslui teko greitai prisitaikyti. Elektroninės parduotuvės pradėjo dygti kaip grybai po lietaus. Internetu dabar galime užsisakyti viską: nuo pieno iki rankomis siūtos įmautės mobiliam telefonui.Per nuotolį galime įsigyti ne tik prekes, bet ir paslaugas. Jau nieko nebestebina asmeniniai treneriai internetu, šokių ar piešimo pamokos. Dar vienas įdomus pavyzdys yra gydytojai, kurių darbas iš pažiūros reikalauja labai daug asmeninio kontakto. Prie šeimos gydytojo skambučių jau pripratome, o kaip yra su kitais? 

Konsultacijos — indėlis į ateitį

Vienos klinikos tam tikras procedūras stabdo, kitos ieško išeičių. Viena iš tokių — plaukų transplantacijos ir medicinos centras “Hair Clinic”, kurio vadovas gyd. Vytautas Dockus teigia, kad prisitaikyti yra būtina. “Nesinori skambėti per daug dramatiškai, bet situacija yra tokia, kad reikia prisitaikyti arba mirti, kaip pasakytų Čarlzas Darvinas”. Jis sako, kad nors toli gražu ne viską galima padaryti virtualiai, klinika bando prisitaikyti. “Mes gydome plaukų slinkimą ir transplantuojame plaukus, be abejo, tų procedūrų atlikti virtualiai negalime, bet yra daug į mus besikreipiančių žmonių, kurie pirmiausia nori gauti atsakymus į įvarius klausimus, susijusius su plaukų transplantacija. Supratome, kad tą poreikį galime patenkinti ir internetu.”

V. Dockus papasakojo kaip vyksta tokios konsultacjos. “Susijungiame su pacientu video skamučių platformos pagalba. Skambučio metu gydytojas gali įvertinti plaukų būklę ir transplantacijos galimybes ir per atstumą. Taip pat atsakome į kitus klausimus, kurių kyla išties nemažai.”, sako klinikos įkūrėjas. Jis taip pat pridūrė, kad, be abejo, iš konsultacijų klinika neišsilaiko ir atlyginimų neišmoka, bet sako tikįs, kad didesnę naudą jos neš ateityje. “Anksčiau ar vėliau, pandemija baigsis ir žmonės, kuriuos būsime pakonsultavę, galės atvykti į kliniką gydymo procedūroms. Iš esmės, virtualios konsultacijos — indėlis į ateitį”.

Nuotolines konsultacijas pradėjo anksti

Dar viena klinika savaip kovojanti su pandemijos sukeltais sunkumais — dietologijos ir nutukimo gydymo centras “CaloryCare”. Centro vadovas Vytautas Petrašiūnas pasakoja, kad nuotolinės konsultacijos startavo dar pirmojo karantino metu ir paskatino rasti būdus, kurie būtų patogūs ir pacientų, ir sveikatos priežiūros specialistų bendravimui. 

“Nuotoliniu būdu dirbti prisitaikė ne tik mūsų gydytojai dietologai, bet ir chirurgai, kurie atlieka konsultacijas ir gali teikti pooperacinę priežiūrą. Kad bendrauti su mūsų specialistais žmonėms būtų paprasta ir saugu, naudojame patogią registravimo sistemą, taip pat išmaniąsias svarstykles su programėle, kurios gydymo eigoje siunčia pacientų rezultatus ir užtikrina saugų gydymą per nuotolį”, - darbo ypatybėmis dalinasi CALORYCARE įkūrėjas. 

V. Petrašiūnas pastebi, kad nuotolinės konsultacijos žmonėms tampa nauja norma. “Net ir po pirmosios COVID-19 bangos, kai buvo galima atvykti į gydymo įstaigas, apie 60 % mūsų konsultacijų persikėlė į nuotolinę erdvę. Skubančiam ir savo laiką taupančiam žmogui tai kur kas patogiau – nereikia kažkur važiuoti, ruoštis, galime konsultuoti ir kitų miestų ar net šalių gyventojus. Šiuo metu turime pacientų Olandijoje, Anglijoje, Danijoje, Švedijoje, Norvegijoje ir net Naujoje Zelandijoje, kurie procedūras atliko Lietuvoje, o toliau su gydytojais bendrauja nuotoliniu būdu ir pasiekia puikių rezultatų. Manau, kad net ir suvaldžius pandemiją išliks tendencija konsultuoti nuotoliniu būdu ir tai palengvins medicinos įstaigų darbą bei paslaugų pasiekiamumą pacientams”, prognozuoja jis.