Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Moterų numylėtinis „Opel Corsa D“

Panašu, kad „Opel“ specialistai, automobiliukui suteikę ispanišką vardą „Corsą“
Nuotraukos

Panašu, kad „Opel“ specialistai, automobiliukui suteikę ispanišką vardą „Corsą“, reiškiantį „bėgimą“ arba „lenktynes“, pasielgė išmintingai.

Juolab, kad šis mažas chečbekas puikiai tinka nardymui siaurose miesto gatvelėse. Nors, tikėtina, kad toks gyvenimo ritmas automobilio istorijoje palieka savo žymių. Šiandien kaip tik ir pasiaiškinsime kokią įtaką „Opel Corsa“ daro tūkstančiai nuvažiuotų kilometrų.

Nuo pat savo debiuto 1982 m. „Corsa“ ne kartą buvo perkamiausiu „Opel“ modeliu, keisdamasi vietomis su „Astra“. Bene patraukliausia „mini“ segmento atstove „Corsa“ tapo 2004 m., kai pasaulį išvydo ketvirta šio modelio karta. Nors modelis buvo labai paklausus, 2010 m. automobilis buvo modernizuotas. Išdailintas siluetas ir mielas, gyvenimu patenkintas automobilio priekis apsprendė ir kokiai auditorijai šis modelis bus skirtas. Nepaisant kartais kylančių sunkumų, moterys vairuotojos „Corsa“ labai patenkintos.

O sunkumų su „Corsa“, bent jau iki 2008 m., kai buvo atliktas neplanuotas automobilio modernizavimas, kildavo nemažai. Po šios „operacijos“, per kurią buvo patobulinti rūko žibintai, užpakalinio stiklo šildymas ir APD selektorius, padėtis pasikeitė į gerą.

Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad „Corsa“ savininkai beveik nesiskundė dėl variklių. Bene vienintelis benzininių 1,0 l 70 AG, 1,2 l 80 AG ir 1,4 l 90 AG variklių trūkumas buvo nenoras vestis per šalčius. Orams atšilus visos problemos pasibaigdavo.

Įprastu reiškiniu buvo skysčius praleidžiantis tepalo įpylimo angos dantelis. Problema buvo sprendžiama pakeičiant dangtelį.

Pasitaikydavo atvejų, kai variklis gesdavo dėl sustreikavusios užvedimo ritės. Dažniausiai tai atsitikdavo pilant abejotinos kokybės kurą. Tokiu atveju tekdavo keisti visą modulį, nes jis vienas visiems cilindrams.

Gerokai mažiau dėmesio reikalauja EGR daviklis, taip pat gendantis dėl prasto kuro. Pasiekus 100 000 km ridą, 1,2 l ir 1,4 l varikliuose gali tekti keisti grandines. 1,2 l variklyje reikia reguliariai tikrinti ar per tepimo sistemos spaudimo daviklį nesisunkia tepalas.

Neblogai apie savo automobilius atsiliepia „Corsa“ su 1,3 l 97 AG CDTI savininkai, tačiau šiuose modeliuose fiksuoti dažni aušinimo skysčio nutekėjimai.

„Opel Corsa“ džiugina transmisijos pasirinkimo galimybe. Čia trūksta nebent variatoriaus, tačiau pirkėjai gali rinktis iš trijų PD tipų: 5 pavarų MPD, 4  pavarų APD ir 5 pavarų „roboto“ „Easy tronic“.

Daug kartų yra kalbėta apie tai, kad robotizuotomis pavarų dėžėmis reikia mokėti naudotis. Reikalas tas, kad joms dar toli iki idealų, tad norint tinkamai išnaudoti šią pavarų dėžę, dažnai kyla klausimas – kaip tai padaryti? Norint, kad „robotas“ pasiektų 100 000 km ridą, reikia dažniau naudotis rankiniu režimu, pavaras perjungti kiek atleidus akceleratorių, prie šviesoforo nelaikyti nuspausto stabdžio, karts nuo karto apsilankyti oficialiame servise ir pratintis važinėti ramiai. Rekomendacijų daug.

Perkant naudotą automobilį, toks variantas gali ir nemaloniai nustebinti, tad verčiau pagalvoti apie mechaninę PD. Rūpesčių ji nesukelia, sankaba tarnauja apie 100 000 km. Kompromisinis variantas – įprastas „automatas“. Tik tada reiktų rinktis po 2008 m. atnaujinimo išleistą modelį.

Gali nuvilti ganėtinai anksti dėmesio pareikalausianti pakaba. Po 35 000 km gali pradėti triukšmauti atraminių statramsčių guoliai. Panašiai tarnauja ir stabilizatoriai, nors jų įvorės – ilgaamžiškesnės. Tai gerai, nes konstrukcija tokia, kad įvores teks keisti kartu su visu torsionu.

Po šių darbų pakaba kuriam laikui leidžia apie ją pamiršti. Pasiekus 90 000 km teks keisti vairo traukes ir amortizatorius. Pirma galinius, vėliau – priekinius. Užpakalinė pakabos dalis daugiau klausimų nekelia.

Stabdžiai tarnauja tvarkingai. Vienintelis šio mazgo trūkumas – diskų tarnavimo laikotarpis. Juos tenka keisti kartu su trinkelėmis, o tai nedžiugina.

Rinkdamiesi naudotą „Opel Corsa“ atkreipkite dėmesį į užpakalinio bamperio ir sparnų sujungimus. Ten galite rasti atšokusius dažus ar net rūdžių. Tai – tipiška šio automobilio „liga“ ir puiki proga pasiderėti dėl kainos. 

Kainą savininkas turėtų nuleisti ir už valytuvų nugremžtą priekinį stiklą. Tiesa, po 2008 m. pasirodę automobiliai tokios problemos jau nebeturi. Užtat visiems modeliams per karščius gali nukristi veidrodėliai. Jeigu važiuojant vaizdas gerokai kratosi, tai rodo, kad veidrodėliui tuoj reiks remonto.

Gali skambėti keistai, tačiau makiažo veidrodėliai „Corsa“ irgi kartais iškrenta. Laimei jų remontas kainuoja pigiau, negu, tarkim, nusitrynusios vairo apdailos taisymas. Nusitrynusį vairą teks arba brangiai restauruoti, arba pirkti naują apdailą.

Taip pat rinkdamiesi automobilį, patikrinkite kaip veikia saugos diržų ritės. Diržą į vietą grąžinantis mechanizmas dažnai užsiteršia ir pradeda strigti. Kartais padeda valymas, kartais tenka keisti visą mechanizmą.

Tikėtina, kad „Corsa“ „pradžiugins“ ir elektros problemomis, nors gamintojas stengėsi savo klaidas ištaisyti. Visgi „Corsa“ savininkai jau spėjo sudaryti nemenką tipiškų gedimų sąrašą. Dažniausiai perdega užpakalinio stiklo šildymo sistema, lemputės ir streikuoja klimato sistema. Čia dažnai genda ventiliatoriai ir oro temperatūros reguliatoriai.

Rečiau „Opel Corsa“ savininkai susidurdavo su prietaisų panelio gedimais, tačiau pasitaikydavo, kad automobiliui stovint spidometro ir tachometro rodyklės rodydavo nerealius skaičius. Paprasčiausias problemos sprendimo būdas – viso mazgo keitimas, tačiau, kadangi automobilis jau ne garantinis, galite paieškoti ir kokio auksarankio meistro, galinčio problemą išspręsti kitaip.

Dar viena tipiška „vaikiška“ liga – radiatoriaus ventiliatoriaus rezistoriaus gedimas. Laimei, detalė kainuoja nedaug ir ją galima pakeisti pačiam. Svarbu tik neperkaitinti variklio.

Vertinant populiarumą ir patrauklią išvaizdą, „Corsa“ lenkia daugelį konkurentų, tačiau kalbant apie jos patikimumą ir aptarnavimą, sėkmingai nuo jų atsilieka.

Ketvirtos kartos „Opel Corsa“ gaminama palyginti seniai, pagrindinės problemos kaip ir žinomos, tad perkant naudotą modelį, tikrai nesunkiai galima išsirinkti „geriausią iš geriausių“. Tik reikia atminti, kad tokiu atveju, nuolatinė priežiūra, techninė profilaktika, laiku keičiami tepalai ir atsargus elgesys turi tapti įprastais, kasdieniais dalykais.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Prim.lt