Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naudota Dacia Sandero – perkame?

Tik pasirodęs rinkoje pirmasis „Dacia“ modelis – „Logan“ – sulaukė nemažo susidomėjimo
Nuotraukos

Tik pasirodęs rinkoje pirmasis „Dacia“ modelis – „Logan“ – sulaukė nemažo susidomėjimo. Jis buvo pigus, patvarus ir ganėtinai ekonomiškas. Neblogai automobilis kotiravosi ir antrinėje rinkoje. Viskas, ko jam trūko – prancūzų modeliams būdingo subtilumo ir grakštumo. Galbūt kalbant apie „darbinius arkliukus“ tai nėra esminis kriterijus, tačiau jaunesni pirkėjai „Logan“ modelio būtent todėl ir privengė.

Antrasis „Dacia“ modelis – „Sandero“ – buvo ryškus žingsnis į priekį. Penkiaduris „Sandero“ gavo tą pačią platformą, kaip ir „giminaitis“- B0, ir, iš esmės, liko tuo pačiu „Logan“, tik gerokai dailesniame kėbule. Ir tai leido paslėpti „artimą automobilių giminystę“. „Sandero“ išsiskyrė suapvalintais žibintai, gerokai švelnesniu siluetu su reljefinėmis linijomis, lengvomis formomis, patogesniu įlipimu ir kiek sumažėjusia bagažine. Grubios, tarsi tašytos pirmojo modelio formos dingo ir, stebint vėlesnius „Dacia“ modelius, akivaizdu, kad visiems laikams.

Visgi, nepaisant išorinių skirtumų, automobilių gedimai liko beveik identiški. Pasikeitė tik atsparumas korozijai. Iki 2007 m. pagaminti „Logan“ ganėtinai smarkiai rūdijo. Chečbekas „Sandero“ tokių problemų nebeturėjo.

Tiek „Logan“, tiek ir „Sandero“ pagarsėjo kaip patikimi, daug dėmesio nereikalaujantys automobiliai, todėl jos ypač pamėgo pigių automobilių savo darbuotojams ieškančių įmonių vadovai.

Tiesa, nepaisant visų teigiamų savybių, kartais ir rumunų – prancūzų bendras kūrinys gali pradėti kaprizintis. Tarkim buvo pastebėta, kad po kelerių metų eksploatacijos gali nustoti veikti prietaisų ir mygtukų apšvietimas. Nuo dažno naudojimo gali „pavargti“ kairė svirtelė, kuriai patikėta ne tik posūkių, bet ir klaksono funkcija. Vieną dieną netikėtai gali imti ir perdegti lempos.

Visgi bene didžiausias nemalonumas – litrai vandens automobilio durelėse. Laikui bėgant tarpinės praranda hermetiškumą ir skystis pradeda sunktis į visas ertmes. Jeigu pirmasis savininkas į tai nekreipė dėmesio, antrajam gali tekti ne tik kovoti su korozija, kuriai automobilis ganėtinai atsparus, bet ir taisyti elektros instaliaciją.

Prieš perkant naudotą egzempliorių galima patikrinti ir radiatorių, kurį dekoratyvinės grotelės ne visada apsaugo nuo akmenų. Taip pat pasitaikė atvejų, kai ši detalė, neatlaikiusi žiemos išbandymų, imdavo ir suirdavo. Tiesa, dažniausiai pastaroji nemaloni staigmena dar buvo taisoma pagal garantiją.

Nemažai variklių „Sandero“ perėmė iš „Logan“, o pastarasis juos paveldėjo iš istorija tapusių modelių. Ganėtinai dažnai rinkoje pasitaiko benzininiai 1,4 – 1,6 l 75 – 105 AG varikliai. Sukimo momentas, priklausomai nuo galios, 112 – 147 Nm.

Visi benzininiai varikliai – patikrinti laiko, todėl „vaikiškų ligų“ neturi. Dažniausiai savininkams tenka keisti alkūninio veleno riebošklius ir vandens siurblį. Pasitaikė atvejų, kai skysčius pradėjo leisti tepalo dangtelis. Chroniškų rimtesnių gedimų nėra ir nebuvo.

Turėsite ar ne priekaištų transmisijai, priklausys nuo jos tipo. Dauguma „Sandero“ gavo penkių pavarų MPD, tačiau pasitaiko ir versijų su 4 pavarų APD. Mechaninė pavarų dėžė tarnaus, tikėtina, ilgiau negu važiuos pats automobilis. Deja, apie „automatą“ to paties pasakyti negalima. Jis – senas ir bene prasčiausias iš dabar naudojamų PD. Galima aiškiai pajusti kiekvieną pavaros perjungimą. Be to, labai retai ši pavarų dėžė tarnauja be remonto ilgiau kaip 70 000 – 80 000 km. Dar labiau remontą priartina šalti, staigūs startai. Tad jei ieškote „Sandero“, imkite variantą su MPD.

Važiuoklė – stipriausia tiek platformos B0, tiek ir paties „Sandero“ dalis. Dėl ilgos ir ergonomiškos pakabos, automobiliui nebaisūs nei neprižiūrėti miško keliukai, nei išbyrėjęs asfaltas. Bazinė „Sandero“ versija yra ganėtinai aukšta, tad jį galima naudoti išvykoms į gamtą, o tikriems nuotykių mėgėjams vertėtų pasidairyti dar aukštesnės ir geresnį pravažumą turinčios versijos „Stepway“, kuri nesunkiai gali konkuruoti su daugeliu brangesnių šios klasės modelių.

Iki 80 000 km ribos, pakaba, paprastai, apie save neprimena. Panašiai tarnauja ir stabdžiai, jeigu jiems nuolat nereikia dirbti labai dulkėtuose keliuose.

Salono apdailai panaudotos ne pačios brangiausios, tačiau patvarios medžiagos, tad jis sensta labai pamažu. Aiškūs požymiai turėtų pasirodyti ties 100 000 km riba, tačiau pašaliniai garsai gali pradėti erzinti gerokai anksčiau. Ir dar, keista, tačiau rūdija duslintuvas. Gali perdegti vienas ar du galinio lango šildymo elementai, tačiau patys langai – tarsi šarvuoti. „Sandero“ puikiai atlaiko nuo kelio pakeltų akmenukų „atakas“.

Perėmęs „Logan“ techninius rodiklius ir gyvybingumą, „Sandero“ gali pasigirti gerokai patrauklesne išvaizda ir geresniu pravažumu. Be to, antrinėje rinkoje šie modeliai ir kainuoja panašiai, tad jeigu reikia „darbinio, nenuvaromo arkliuko“ , naudotas „Sandero“ – vienas iš geresnių pasirinkimų.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt