Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis Hyundai i30 – dar vienas žingsnis link tobulumo

Patys gamintojai, pristatydami savo modelį, pabrėžia, kad tai –
Nuotraukos

Lyginant su ankstesnės kartos i30 modeliu, naujasis žengė didelį žingsnį į priekį, stengdamasis tapti dar patrauklesniu Europos, kurioje automobilis ir buvo kurtas, vairuotojams.

 

Patys gamintojai, pristatydami savo modelį, pabrėžia, kad tai – ne eilinė modernizacija, o visiškai naujas i30. Nors to buvo galima ir nesakyti, nes tiems, kas matė ankstesnę i30 kartą iškart tampa aišku, kad naujasis modelis visiškai kitoks. Griežtesnis, kažkiek piktesnis, sportiškesnis ir, kas taip pat labai svarbu, talpesnis.

Automobilis smarkiai pasikeitė ne tik išore, bet ir vidumi. Azijietiškų „šaknų“ čia beveik nebeliko, vyrauja europiečiams labiau įprastas horizontalus erdvių dalinimas, labai tinkantis neaukštam hečbekui. Nors užtenka salone ir švelnių, aptakių linijų, tačiau bendrą harmoningą vaizdą kiek gadina lietimui jautrus 8 colių borto kompiuterio ekranas.

Problema, kurią ne kartą teko matyti kituose, staigiai nuo vieno ekrano tipo prie kito perėjusiuose modeliuose. Toks jausmas, kad inžinieriai nusprendė, jog automobiliui ekrano reikia, o dizaineriai nespėjo sugalvoti, kur jį įkomponuoti. Labai tikėtina, kad po modernizacijos priekinis i30 panelis, šioje vietoje, atrodys kiek kitaip. Kitos detalės – minkštas, reguliuojamas centrinis ranktūris, akinių laikiklis virš vairuotojo galvos, klimato kontrolė ar patogus, mygtukais nusėtas ir reguliuojamas vairas – galėtų likti tokios pačios. Čia viskas padaryta be priekaištų.

Ilgoms kelionėms nuteikia ir gerą šoninį palaikymą užtikrinančios sėdynės. Bandytame modelyje vairuotojo vieta buvo valdoma elektra ir turėjo dviejų padėčių atmintį, šildymą ir vėdinimą. Taip pat modelyje buvo sumontuotas jau įprastu ekonominės klasės segmente tapęs elektroninis stovėjimo stabdis ir šioje klasėje rečiau sutinkama „autohold“ sistema, laikanti stabdį automobiliui stovint ties šviesoforu ar sankryža.

Be visą automobilio aplinką „stebinčių“ daviklių, i30 turėjo ir linijų stebėjimo sistemą, kurios veikimas, deja, kiek nuvylė. Jeigu pačiam laikant vairą sistema tik koreguodavo judėjimą, tai vairą paleidus ji, po poros perspėjimų, išsijungė.

Man tokiose sistemose labiau patinka ir optimalesnė atrodo automobilį pradedanti stabdyti funkcija. Maža kas galėjo nutikti vairuotojui, tad verčiau jau transporto priemonę, įjungus avarinį signalą, sustabdyti, negu leisti jai važiuoti pačiai. Nors galbūt šią funkciją kažkiek dubliuoja vairuotojo būseną „stebinti“ sistema, tačiau pastarosios veikimą tikslinga būtų bandyti ne gatvėje, o uždarame poligone, tad šis klausimas liko atviras.

Kita vertus, kaskart žiūrėdamas į tokius privalumus, susimąstau – ar taip modernėjant technologijoms, Premium segmento atstovai sugebės pasiūlyti kažką radikaliai naujo?

Prietaisų skydelis – įprastas, standartinis, tačiau gerai matomas, o jo centre sumontuotas ekranėlis, dubliuojantis kai kurią informaciją – spalvotas. Jokių nuobodžių pilkų atspalvių.

Optimistiškai nuteikia ir vidinis automobilio tūris. Dabar čia vietos užtenka ne tik sėdintiems priekyje, bet ir įsikūrusiems gale. Pastarųjų patogumui į galą išvestas atskiras, reguliuojamas ortakis. Atrodytų – smulkmena, tačiau ne visi gamintojai tai prisimena. Galinių keleivių sėdynės sumontuotos palyginti aukštai, nugarėlės išgaubtos, tad nugaros skausmai kelionėje varginti neturėtų.

Patraukliai atrodo ir automobilio bagažinė – kabliukai ir kilpos daiktų fiksacijai, ertmės mažesniems daiktams, daili „palangė“ ir net 395 l tūris.

Automobiliu ilgai galima grožėtis, tačiau nereikia pamiršti, kad pagrindinė jo užduotis – važiuoti. Bandytas modelis turėjo 1,4 l 140 AG benzininį variklį ir 7 pavarų APD.

Su šiuo varikliuku i30 rieda labai smagiai ir aktyviai. Pavarų perjungimas sureguliuotas taip, kad automobilis rieda labai minkštai ir patogiai. Kita vertus, tiems, kurie turi savo vairavimo stilių, yra palikta galimybė pavaras perjunginėti savarankiškai, naudojant tam po vairu esančius „lapelius“.

Nors mažai tikėtina, kad šio automobilio pirkėjai degins padangas lenktynių trasose. Ne nors automobilis ir turi „sport“ režimą, sportiniu nei šio modelio, nei jo vairavimo, vadinti negalima. Tai – šeimos automobilis, tad ir vairas jo atitinkamas – tikslus, standus, nevarginantis net ilgoje kelionėje. Visgi reikia pastebėti, kad automobilio kūrėjams pavyko puikiai sureguliuoti i30 valdymą, tad nepaisant savo „šeimyninio“ charakterio, automobilis tvirtai laikosi kelyje bei stabiliai įveikia posūkius net ir esant didesniam greičiui.

Teigiamus įspūdžius paliko ir benzininis turbininis 1,4 variklis. Poroje su APD jis labai smagiai varė automobilį į priekį, nesunkiai įveikdamas net statesnes įkalnes ir toli už savęs palikdamas lėtesnius eismo dalyvius. Inžinierių sprendimas i30 padaryti žemesniu ir ilgesniu pasiteisino. Aptakumo koeficientas dabar siekia tik 0,3. Tiek šis rodiklis, tiek ir pagerėjusi garso izoliacija užtikrino, kad net važiuojant didesniais greičiais, salone buvo pakankamai tylu – netrukdė nei variklio keliamas garas, nei iš lauko sklindantys aerodinaminiai triukšmai. Nebent galėtų kiek mažiau triukšmo praleisti automobilio dugnas ir ratų arkos.

Degalų sąnaudos po poros dienų kelionių – 7,4 l/100 km kelio, nebuvo pačios mažiausios, tačiau ir negąsdino. Aišku, galvojant apie šeimos automobilį galima rinktis modelį su silpnesniu varikliu ir MPD, tačiau praktika rodo, kad daugiausia įtakos sąnaudoms turi vairuotojo važiavimo stilius, tad važiuojant ramiau ir išnaudojant visas sistemos „start/stop“ teikiamas galimybes, manau ir i30 vidutines degalų sąnaudas galima sumažinti kokiu litru.

Arba nesukti sau galvos ir leistis į kelionę tais keliais, kuriais norisi važiuoti – lėkti asfaltu įjungus „sport“ režimą, taupyti degalus su „eco“ naršant kaimo žvyrkeliais ar ieškoti privažiavimo prie patikusio vandens telkinio, planuojant ten įsikurti dienai dviem. Juk važiuojant dviese – trise galima net ir palapinės neimti. Jos funkcijas, nuleidus sėdynių nugarėles, puikiai atliks bagažinė ir galinė automobilio dalis, o įvertinus mūsų lietuviškų vasarų ypatumus, nebus baisu sušlapti ir sušalti. Ruošiamės į kelią?

 

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt