Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis Peugeot Expert

Pirmoji, trumpa pažintis su naujuoju Peugeot Expert
Nuotraukos

Pirmoji, trumpa pažintis su naujuoju Peugeot Expert prieš kelis mėnesius įvyko Vilniuje, Peugeot salone. Tada koncerno atstovai pristatė naujovę ir, vieniems pirmųjų Pabaltijyje, specialiai pristatymui atgabentą automobilį leido apžiūrėti iš arčiau.

 

Kiek vėliau, lankantis Esijoje buvo pasitaikė proga sėsti prie Expert vairo ir nuriedėti keletą kilometrų Pernu gatvėmis. Pirmoji rimtesnė pažintis paliko teigiamą įspūdį, todėl tikro automobilio bandymo laukiau su nekatrumu.

 

Ir štai, pagaliau bandymams skirtas Peugeot Expert pasiekė Lietuvą. Naujieji Expert rinkai siūlomi trijų galimų ilgių ir dviejų skirtingų ratų bazių. Standartinio krovinių skyriaus talpa – 6,6 m3. Automobilis gali vežti iki 1 400 kg svorio krovinį, kas puikiai tenkina nedidelės įmonės ar privataus asmens poreikius. Standartinių krovinių ilgis gali siekti iki 4 metrų, atidarius krovinių skyrių ir kabiną skiriančias dureles ir pakėlus vieną keleivio sėdynę, ilgesniems kroviniams galima išnaudoti beveik visą automobilį.

 

„Standart“ versijos ilgis 4,95 m., „Long“ versijos – 5,3 m. Nuo jų kiek skiriasi „Compact“ versija, kurios ilgis – 4,6 m, krovinių skyriaus talpa – 5,1 m3 , naudingas ilgis – 3,32 m, keliamoji galia – tie patys 1 400 kg. Šis automobilis puikiai tinka eksploatacijai megapoliuose, kadangi yra manevringesnis už savo „giminaičius“, tačiau gali pervežti beveik tokį pat kiekį krovinių. Iki 1,9 m. sumažintas šios versijos aukštis leidžia jai pravažiuoti ten, kur negalėtų tilpti aukštesni furgonai.

Skirtingai nuo matytų iki anksčiau, bandomasis Peugeot turėjo beveik viską, ką gali turėti šie komerciniai automobiliai – elektra valdomas šonines dureles, parkavimosi daviklius, galinio vaizdo kamerą ir t.t. Visi šie privalumai jau tapo lengvųjų automobilių kasdienybe, tačiau kiek abejotina ar jie tikrai reikalingi komerciniame transporte.

Tiksliau, dėl parkavimosi daviklių ir galinės vaizdo kameros abejonių nekyla – ši įranga labai padeda manevruojant automobiliu kiemuose ar mažesnėse erdvėse, nes suteikia galimybę „pamatyti“ galimus pavojus.

O štai elektrinės šoninės durelės... Aišku, patogu sėdint kabinoje ar nuspaudus nuotolinio valdymo pultelio mygtuką atidaryti krovinių skyrių, tačiau ar to tikrai reikia? Durelės atsidaro ganėtinai lėtai ir, neabejotinai, didina paties automobilio kainą. Be to, įvertinus mūsų komercinio transporto eksploatacijos ypatybes, kyla nemažai klausimų dėl to, kiek ilgai elektrinės durelės tarnaus. Gal visgi paprasčiau ir pigiau būtų montuoti atidaromas mechaniškai?

Taip pat nelabai suprantam salone palikto galinio vaizdo veidrodėlio funkcija. Apžiūrėti kaip atrodo, tiek vairuotojas, tiek keleivis gali skydeliuose nuo saulės įrengtuose veidrodėliuose. Tai, beje, neabejotinas pliusas.

Versija, kad galinio vaizdo veidrodėlyje bus pateikiamas vaizdo kameros perduodamas vaizdas taip pat nepasitvirtino. Šis vaizdas yra transliuojamas į lietimui jautrų borto kompiuterio ekranėlį. Tad papildomas veidrodėlis, kuris, neabejotinai taip pat kainuoja, yra visiškai nereikalingas ir sudaro kontrastą su likusia kabinos įranga, kadangi visa kita – funkcionalu ir apgalvota.

Vairuotojo sėdynė reguliuojama, tačiau jos reguliavimo galimybes apriboja komercinio automobilio konstrukcijos specifika. Reguliuojamas ir multifunkcinis vairas, kuris, beje, irgi kiek nustebino. Nelabai aišku kodėl, tačiau Peugeot inžinieriai nusprendė leisti vairuotojui „padirbėti“, tad norint įveikti posūkį, vairą tenka sukti kiek daugiau negu kituose panašiuose komerciniuose automobiliuose. Bandytame modelyje buvo keleiviams buvo numatytos dvi vietos.

Abejas keleivių sėdynes, priklausomai nuo poreikių, galima transformuoti. Po viduriniąja sėdynę sumontuota saugykla, jos nugarėlėje įrengtas dokumentų laikiklis. Patogu, aišku, lengvai pasiekiama.

Dešinę kraštinę sėdynę galima pakelti, taip... prailginant krovinių skyrių. Reikalas tas, kad kabiną ir krovinių skyrių skiriančioje sienelėje sumontuotos nedidelės durelės, kurias atvėrus ar išėmus ilgesnių krovinių gabenimui galima išnaudoti ir dalį salono. Patogus ir funkcionalus dalykas.

Bandytas automobilis turėjo 2,0 l 120 AG dyzelinį variklį ir mechaninę, 6 pavarų PD. Variklio tokiam automobiliui visiškai užtenka. Pakrautas Expert ramiai įveikė ganėtinai statų kalną, tvarkingai važiavo išmaltais sodų keliukais, o tuščias magistralėje nesunkiai lenkė kitas transporto priemones. Pavaros persijunginėjo lengvai ir tiksliai, degalų sąnaudos, nors ir nesiekė gamintojo deklaruotų, tačiau taip pat negąsdino – 6,7 l/ 100 km kelio.

Sąnaudas ir kitą darbinę informaciją buvo galima stebėti prietaisų skydelio centre įmontuotame ekranėlyje. Jis paslaugiai informuodavo ne tik apie nuvažiuotus ar galimus nuvažiuoti kilometrus, bet ir, per daug priartėjus priekyje važiuojančiai transporto priemonei įspėdavo, kad priartėta per daug. Naudinga funkcija ilgesnėje kelionėje, kai pasijaučia nuovargis ir suprastėja dėmesys.

Taip pat „prieš nosį“ buvo pateikiama ženklų stebėjimo sistemos informacija. Ji turėtų būti ypač naudinga tada, kai važiuoji nepažįstama vietove ir ne visada spėji pamatyti pakelėje sustatytus ženklus. Peugeot Expert gali turėti ir navigaciją, tačiau bandytame modelyje jos nebuvo.

Naujovė komerciniame transporte buvo ir akląsias zonas bei kelio linijas stebinčios sistemos, tačiau iš pastarosios norėtųsi daugiau. Dabar, užvažiavus ant linijos užsidegdavo mažytis indikatorius ir pasigrisdavo silpnas garsinis signalas, kurio miesto šurmulyje gali ir neišgirsti.

Peugeot Expert tikrai turi kuo nustebinti, tačiau reiktų gerai pagalvoti ar tikrai visos sistemos komerciniame transporte yra reikalingos ir ar atlaikys eksploataciją mūsų sąlygomis. Nes visa kita – patogumas, funkcionalumas, dinamiškumas, degalų sąnaudos ir t.t. – klausimų nekelia. Akivaizdu, kad kurdami naująjį Expert Peugeot inžinieriai pasistengė.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt