Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis „Renault Trafic“ – koks turi būti modernus autobusiukas

Vien metus žvilgsnį į naująjį „Trafic“, supranti, kad l
Nuotraukos

„Renault“ Lietuvos pirkėjams tiekia dvi modelio „Trafic“ modifikacijas – keleivinį autobusiuką ir krovininį furgoną. Abi šios versijos savai įdomios ir turi kuo nustebinti, bet šį kartą pakalbėsime apie keleivinę „Trafic“ versiją, o komercinį furgoną pabandysime apžvelgti jau artimiausiu metu.

 

Vien metus žvilgsnį į naująjį „Trafic“, supranti, kad laikas keisti įsigalėjusią nuomonę, jog bet koks autobiusukas – tiesiog sumažintas keleivinis autobusas ir jame negali būti nieko įdomaus. Ką jau kalbėti apie naujus dizainerių sprendimus ar inžinierines naujoves, jei transporto priemonės paskirtis – tiesiog nuobodžiai vežioti keleivius? Toks požiūris klaidingas, nes naujasis „Renault“ gaminys džiugina tiek kalbant apie išvaizdą, tiek ir apie technines charakteristikas. Šis autobusiukas išvaizda tikrai nieko nenusileidžia daugeliui lengvųjų automobilių, o kai kuriuos jų net lenkia. Jis neatrodo „sunkus“ ar „perkrautas“, kaip būtų galima tikėtis. Atvirkščiai, kiek kilsteltas autobusiuko priekinės dalies viršus ir platūs, gerą matomumą užtikrinantys šoniniai langai „Trafic“ suteikia originalią ir įsimintiną išvaizdą. Jeigu bendrą vaizdą papildysime išryškintą po priekinių langų apačią einančią liniją, įmantriai susipynusias autobusiuko erdves ir stilingus galinius žibintus, tai gausime visai įdomią išvaizdą, kurios kaip jau kaip, bet pilka ir nuobodžia tikrai nepavadinsi.

 

 

Taip pat yra įprasta manyti, kad visi autobusiukai ganėtinai panašūs vieni į kitus ir kas prieš mus, pasakyti galime tik pažvelgę į transporto priemonės emblemą. Ši „taisyklė“ šiandien įsigalėjo lengvųjų automobilių segmente, tačiau kalbant apie komercinį transportą, laimei, skirtumų tarp modelių gerokai daugiau. Jau iš tolo, pastebėjus masyvų priekinį bamperį, lašo formos priekinius žibintus ir siauras posūkių lemputes, nuolaidžią variklio dangčio liniją, beveik neklystant galima pasakyti, kad prieš mus – „Renault“ gamybos transporto priemonė.

Įdomiai atrodo ir nelygus, išspausti kėbulo dalių paviršiai. Jie paįvairina ganėtinai monotoniškas plokščias dalis, kartu suteikdami kėbului išbaigtumo bei stilingumo. Dėl tokių, ganėtinai paprastų ir mažų dizaino gudrybių, automobilis atrodo dinamiškesnis ir yra pastebimas bendrame kasdieniame transporto sraute.

Aišku, kalbant apie keleivinį autobusiuką, pagrindinį vaidmenį čia vaidina ne išorės dizainas, o automobilio talpumas ir salono patogumas. „Renault Trafic“ gali būti pateikiamas kaip racionalaus salono panaudojimo pavyzdys. Ir ne tik todėl, kad sėdėdamas bet kurioje vietoje jautiesi patogiai.

 


Vairuotojo vieta, kas šiuo atveju irgi svarbu, ypač patogi. Sudvigubinta priekinio keleivio sėdynė irgi beveik niekuo nenusileidžia. Vairuotojas turi patogų ir tinkamoje vietoje pritvirtintą ranktūrį, sėdynė užtikrina reikiamą šoninį palaikymą. Matomumą užtikrina dideli langai ir dvigubi veidrodžiai. Visi „darbiniai“ mygtukai, kurių bandytame modelyje buvo apstu, lengvai pasiekiami.

 


Kiek nustebino prieš tai tik lengvuosiuose modeliuose matytas elektroninis spidometras ir čia pat sumontuotos primityvios, pastaruoju metu tik „Dacia“ modeliuose sutinkamos šilumos reguliavimo rankenėlės. Dar didesniu kontrastu tapo čia pat įmontuotas lietimui jautrus „Media Nav“ sistemos ekranas. Bet yra kaip yra. Matyt dizaineriai nusprendė, kad taip bus geriau.

 


Beje, „Medina Nav“ sistemos galima ir neužsisakyti. Ją puikiausiai pavaduos su automobilio „elektroninėmis smegenimis“ sujungtas asmeninis išmanusis telefonas arba planšetinis kompiuteris. Programėlę, leidžiančia naudotis tokia paslauga, galima nemokamai parsisiųsti iš interneto.

 


Bandyto modelio salone buvo šešios sėdimos vietos. Didžiulė erdvė aplink jas ne tik palengvina tiek įlipimą, tiek ir išlipimą, bet ir užtikrina, kad neprailgs ir varginti nepradės net pačios ilgiausios kelionės.

Nudžiugino tai, kad „Renault Trafic“ salonas buvo ne tik funkcionalus, bet ir jaukus. Tai ypač greitai pajautė į saloną sugužėję ir patogiai jame įsikūrę jaunieji keleiviai. Papildomo jaukumo suteikia šviesių spalvų stogo apdaila ir dideli šoniniai langai. Be to, visas automobilio salonas gana greit prišildomas, tad net trečios eilės keleiviams nereikia šalti. Žiemą ar šaltoką pavasarį, ypač autobusiuku vežant vaikus, tai – didelis privalumas.

Nudžiugino ir tai, kad autobusiuke užtenka vietos tiek keleiviams, tiek ir jų daiktams. Nepaisant to, kad salone yra dvi sėdynių eilės, „Trafic“ turi ganėtinai erdvę bagažinę, kurioje nesunkiai tilps visi keliaujančiųjų daiktai. Tiesa, lyginant keleivinį „Trafic“ su komerciniu variantu, pastarasis turi gerokai daugiau salono ir vairuotojo kabinos transformacijos galimybių.

 


Kita vertus, panašu, kad „Renault“ inžinieriams pavyko labai aiškiai atskirti šias dvi sritis – keleivių vežimą ir komercinį transporto naudojimą, todėl kuriant keleivinę „Trafic“ versiją, pagrindinis dėmesys buvo skiriamas ne salono transformacijos galimybėms, o keleivių patogumui.

Būtent todėl, sėdėdamas keleivio vietoje, jautiesi tarsi važiuotum lengvuoju automobiliu. Tik erdvės čia gerokai daugiau. Nesunkiai galima pasiekti bet kurią vietą. Garso izoliacijai irgi priekaištų nėra, tad net tolimos kelionės su „Trafic“ varginti neturėtų.

Juolab, kad 1,6 l dyzelinis 138 AG varikliukas, kurio dalis pirkėjų dar privengia, užtikrina smagų ir dinamišką važiavimą. Laikai, kai autobusiukai buvo lėti ir nemanevringi – jau praeityje. Ganėtinai didelis „Trafic“ tiek magistralėje, tiek ir miesto gatvėse elgėsi puikiai, o vairuoti jį buvo taip pat paprasta, kaip ir lengvąjį automobilį.

 


Autobusiuko važiuoklė sureguliuota taip, kad sėdėdamas prie jo vairo užmiršti, jog vairuoji didelę transporto priemonę. Dažniausiai tai prisimeni lenkdamas kokį lengvąjį automobilį ir stebėdamas jį iš aukšto tikrąją šio žodžio prasme.

Viena iš tokio lengvo automobilio valdymo „paslapčių“ – naujos kartos užpakalinė pakaba – su lanksčia kintančio standumo sija. Dabar automobilis, tiek būdamas skirtingai pakrautas, tiek važiuodamas skirtinga kelio danga, lieka puikiai ir lengvai valdomas, o jo elgesys kelyje – nuspėjamas. Automobilio pakaba puikiai savyje suderino reikiamą kietumą ir patogumą. Daugumą duobių ir gulinčių policininkų „Trafic“, kaip ir priklauso „Renault“, įveikė nejuntamai, posūkiuose irgi nebuvo didelių posvyrių. Efektyviai veikė automobilio stabdžiai – staigiai, tačiau su aiškiai juntamu atgaliniu ryšiu, tad jau nuo pirmo paspaudimo buvo galima jausti kokia jėga ir kada reikia mygti paminą.

Nors dinamiškumas nėra svarbiausias keleivinių autobusiukų akcentas, „Renault Trafic“ ir šito užtenka. Nudžiugino ir tai, kad „Eco“ mygtukas ne tik puošia priekinį panelį, bet ir realiai veikia – įjungus „Eco“ režimą, juntamai pakinta ir variklio darbas bei mažėja kuro sąnaudos.

 


Po kelių dienų trukusių kelionių mišriu režimu kuro sąnaudos siekė 6,8l / 100 km. Aišku, mieste jos būtų didesnės, tačiau tokie skaičiai – puikus rodiklis nemažai transporto priemonei.

Ilgokos kelionės naujuoju „Renault Trafic“ neprailgo ir buvo malonios. Automobilis klausė vairo, operatyviai reagavo į paminų paspaudimus, tad nekilo problemų nei manevruojant mažuose mūsų daugiabučių kiemuose, nei lenkiant kitas transporto priemones miesto gatvių sraute.

Nepaisant visų savo privalumų, „Renault Trafic“ nėra lengvasis automobilis ir kasdien jį naudos nebent gausios šeimos arba išvykų į gamtą mėgėjai. Kas kita, jeigu pažvelgsime į jį, kaip į „darbinį“ įstaigos ar įmonės arkliuką. Čia jis taps beveik nepakeičiamu, nes puikiai atitinka visus, tokiems automobiliams keliamus reikalavimus – erdvus, patogus, išvaizdus ir ganėtinai ekonomiškas.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt