Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujoji Nissan Navara – kur važiuosime šiandien?

Panašu, kad pasaulį apsėdo pikapų manija.
Nuotraukos

Panašu, kad pasaulį apsėdo pikapų manija. Tokio tipo automobilius rinkai netrukus pasiūlys ne tik Renault, bet ir Mercedes Benz. Kol laukiame „mados klyksmo“ produktų, yra proga iš arčiau susipažinti su rinkos senbuviais. Tarkim tokiais, kaip Nissan Navara. 2,4 l 140 kw


Pirmasis Nissan Navara modelis pasauliui buvo pristatytas dar 1997 m. Tiesa, skirtingose rinkose jis buvo vadinamas skirtingai, tad, idant išvengtume painiavos, visų pavadinimų nevardinsime, nes Europoje šis pikapas visada buvo žinomas tik Navara pavadinimu.

Tik pažvelgus į automobilį, tampa aišku, kad jis irgi tapo savotiška „mados auka“. Ankstesnė karta pasižymėjo grubiais, „vyriškais“ bruožais. Dabartinė versija, pasak pačių gamintojų, taikanti ir į krosouverių pirkėjų auditoriją, tapo kiek „švelnesnė“ – agresyvų priekio „žvilgsnį“ pakeitė savotiška „šypsena“, tarsi sakanti, kad su išvaizdos pokyčiais keičiasi ir automobilio stichija. Jeigu anksčiau pikapas buvo naudojamas ūkyje ar išvykose į gamtą, tai dabar jis lygtais tampa vyresniuoju krosouverių „broliu“. Tokia mintis buvo kilusi, kol Navara neparodė ką sugeba vietose, kurias sunku pavadinti keliais. Tačiau apie tai – kiek vėliau.

Nissan inžinieriai, keisdami išorę, pakeitė ir automobilių vidų. Nelabai radikaliai, tačiau skirtumų, lyginant su ankstesne karta, apstu.

 

Dailesnis, multifunkcinis vairas, malonesnis centrinis panelis, didesnis ekranas, keturios vaizdo kameros ir t.t. Matyta, pažįstama, bet, išskyrus apdailai panaudotų medžiagų kokybę, kiek kitaip, negu anksčiau. Navara visada pikapų segmente išsiskyrė kaip „prabangus modelis“. Ši tendencija matoma ir naujojoje versijoje – odinės sėdynės, chromuoti metaliniai paviršiai, plieniniai interjero intarpai. Vadinti modelį „paprastu darbiniu arkliuku“ nelabai išeina. Greičiau tai – „veislinis žirgas“.

 

Kadangi Navara yra pikapas – patogias ir reguliuojamas sėdynes gavo tik vairuotojas ir priekinis keleivis. Tik keista, kad centrinis ranktūris – daiktadežė gavo gerokai per trumpą ir nejudantį viršų. Daiktams susidėti jis tiks, tačiau padėti ant jo ranką galima tik labai smarkiai atstūmus sėdynes atgal ir braunantis į sėdinčiųjų gale erdvę. To verčiau nedaryti, nes pastarieji ir taip turės tenkintis tiesiomis ir ilgesnėje kelionėje galinčiomis pradėti varginti sėdynėmis. Guodžia nebent tai, kad erdvės čia užtenka ir galvai, ir kojoms. Taip pat į galą išvestas ir atskiras šildymo kanalas.

Naujojo Navara „valdymo organai“ išdėstyti aiškiai, lengvai pasiekiami, funkcijų spėlioti netenka. Standartiškai, prietaisų skydelyje esantis kompiuterio ekranėlis valdomas mygtukais ant vairo, centrinio panelio – esančiais šalimais. Pastarieji identiški montuojamiems į kitus Nissan modelius, tad jeigu šis japonų gamintojas nėra jums visiškai svetimas, problemų atskirti kas už ką atsakingas, neturėtų kilti.

Neilga kelionė miško keliukais ir vietomis, kurias „keliais“ sunku pavadinti, tokią prielaidą patvirtino. Bandyta Nissan Navara turėjo 2,3 l 190 AG variklį ir 7 pavarų automatinę pavarų dėžę su galimybe pavaras perjunginėti pačiam. Įdomu tai, kad Navara nesiūlė tokių papildomų funkcijų, tokių kaip „sport“ ar „eco“. Tiesiog pavarų dėžės svirtis ir netoli jos esantis varančiųjų ratų perjungimo ratukas. Paprasta, aišku ir be apgaulingų iliuzijų, kad pikapas gali būti „taupus“ ir „žalias“. Pats gamintojas deklaruoja, kad degalų sąnaudos mieste yra 8,7 l/100 km. Man borto kompiuteris po poros dienų eksperimentų rodė maždaug litru didesnes sąnaudas, tačiau įvertinus, kokiomis sąlygomis „dirbo“ Navara, tai yra visai priimtina.

Beje, naujajai Navara, kaip ir kitiems panašiems automobiliams, labai praverčia tokios sistemos, kaip judėjimo įkalnėje ir nuokalnėje pagalba bei riboto slydimo diferencialas ir galinio diferencialo blokatorius. Visos sistemos buvo išbandytos praktikoje ir savo funkciją atliko be priekaištų.

Įdomi detalė – skirtingai nuo daugelio kitų pikapų, Nissan Navara gale sumontuotos ne lingės, o 5 svirčių pakaba. Nuolat vežioti sunkių krovinių Navara, tikėtina, negalės, tačiau daugiasvirtė pakaba užtikrina, kad ir tuščias automobilis kelyje yra stabilesnis, o važiavimas juo – malonesnis nepaisant to, priekyje ar gale sėdi keleiviai. Posūkius toks automobilis taip įveikia tvarkingiau ir nešokčioja nuo kiekvieno kelio nelygumo. Pastarąjį privalumą ypač supranti miške, kai Navara linksmai lekia duobėmis ir medžių šaknimis nusėtais keliais ar „kopdamas“ į kalniuką, į kurį ir pėsčiomis liptų nebūtų labai paprasta.

Įveikti smėlingus kalniukus padeda ir keturi varantys ratai, nes dviejų galinių pajėgumo ne visada užtenka. Tiesa, vienos iš „kopų“ nepavyko įveikti ir pajungus visus keturis ratus, tačiau tai buvo ne automobilio, o už saugumą atsakingo ESP „problema“. Sistema įsijungė, automobilis prarado pagreitį ir nuo „kopos“ teko leistis atbulomis. Planuojant „išvykas į gamtą“ reiktų nepamiršti kartais ESP ir išjungti. Gamintojas tokią galimybę yra numatęs.

Ją bus galima įjungti grįžus į asfaltuotus kelius. Apie tai mandagiai primins prietaisų skydelyje žybsintis ir indikatorius. Juolab, kad asfaltuotuose keliuose, kur transporto priemonių gerokai daugiau, negu miškuose, didesni greičiai ir didesnis susidūrimo pavojus. Apie pastarąjį, situacijai tapus pavojinga, sistema taip pat primins. Visgi tikėtina, kad potencialų pavojų gali sukelti kiti eismo dalyviai, nes dinaminėmis charakteristikomis Nissan Navara neblizga – gamintojo teigimu, 100 km/val. greitį automobilis pasiekia maždaug per 11 sekundžių. Užtat Navara puikiai klauso vairo, be priekaištų veikia ir sunkaus pikapo stabdžiai, kas šiuo atveju yra gerokai svarbiau.

Ekstremaliai stabdyti per bandomąjį važiavimą neteko, tačiau stabdžiai, poroje su puikiai veikusia APD, parodė ką gali šturmuojant kalniukus ir „kopas“.

Turint omenyje tai, kad tokie automobiliai kaip Navara kuriame ne lankstymui magistralėmis, o „įdomiam poilsiui gamtoje“, automobilio lėtumas ar degalų sąnaudos negali būti vertinami kaip trūkumai. Ta bendra šio segmento „žaidėjų“ ypatybė, kurią turi tiek jau bandytas Toyota Hilux, tiek, tikėtina, turės ir naujieji Mercedes Benz ar Renault modeliai. Tikėtina, o kaip bus iš tikro, sužinosime, kai naujienos pasieks mūsų rinką. Tikimės, kad tai įvyks netrukus.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt