Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Opel Crossland X – keistas automobilis

Galbūt vokiečiai, pradžioje, manė kitaip, tačiau, panašu, kad
Nuotraukos

2017 09 18

Galbūt vokiečiai, pradžioje, manė kitaip, tačiau, panašu, kad naujasis Crossland X modelis „suvalgė“ vienatūrį Merivą. Aišku, automobiliai priklausė skirtingoms kategorijoms, tačiau stebint kaip sparčiai populiarėja krosouveriai, vidinė konkurencija buvo neišvengiama, todėl Merivos buvo nuspręsta atsisakyti. Ir tai suprantama, nes čia, Europoje, tokių „atsivertimų“, ypač stebint prancūzų gamintojų modelius, ne tiek jau mažai.

 

Beje, Crossland X – pirmasis modelis, sukurtas glaudžiai bendradarbiaujant su naujuoju Opel šeimininku – koncernu PAS. Tai iškart galima pastebėti atidarius variklio dangtį – detales puošia prancūziškų automobilių gerbėjams puikiai pažįstami liūtukas ir ševronai.

Tiesioginio analogų prancūzų modelių gamoje Opel Crossland X kaip ir neturi, tačiau jo gamyboje buvo panaudota nemažai komponentų, kurie sėkmingai naudojami kituose automobiliuose. Nors tiek išoriškai, tiek viduje Crossland X atrodo kaip tikras Opel prekių ženklo atstovas, visgi jaučiasi, kad kai kas jame pasikeitė.

 

Tarkim automobilį varo trijų cilindrų variklis PureTech, vairas nebėra toks minkštas, kaip buvo anksčiau, prancūzus primena ir tarp ciferblatų įspraustas ekranėlis bei informacinės pramoginės sistemos lietimui jautrus centrinis ekranas.

Tam tikrą vidinę konkurenciją iš Crossland X pusės gali pajusti ir „vyresnėlė“ Mokka, kadangi naujasis modelis kiek pigesnis ir racionalesnis galvojant apie važinėjimą mieste. Nors naujokas kiek mažesnis už Mokka, erdvės jame gerokai daugiau. Standartinė 410 l bagažinė, patraukus galinės sėdynės nugarėles, padidėja iki 520 l. Tiesa, už šią funkciją tenka mokėti papildomai. Kita vertus, jos galima ir nepirkti, nes sulanksčius galines sėdynes krovinių skyriaus erdvė išauga iki 1 225 l.

Džiugina automobilis erdve ne tik daiktus, bet ir jų savininkus. Vietos čia užteks ne tik sėdintiems priekyje, bet ir įsikūrusiems už jų. Vietos, tiek galvai, tiek kojoms, čia tikrai daug. Dar jeigu inžinieriai būtų racionaliau išsprendę centrinės, priekines sėdynes skiriančios daiktadežės, klausimą. Dabar pastarąją patogu atidarinėti tik sėdint gale, tad vairuotojas apie šią „saugyklą“ gali pamiršti.

Nors, jeigu reikia susidėti smulkius daiktus, o telefonas neturi indukcinio pakrovimo funkcijos, kaip daiktadėžę galima naudoti gan patogią telefono pakrovimo erdvę su dviem USB jungtimis. Tik čia kyla kitas klausimas – kodėl Crossland X borto kompiuteris „nemato“ pajungto telefono kaip „informacijos saugyklos“? Bent jau bandyti „Getnord“ ir „Samsung“ modeliai su juo „nesusikalbėjo“.

Vairuotojo vieta – gan patogi, papildomo žavesio suteikia vis dažniau naujuose automobiliuose sutinkas projekcijos ekranėlis, o štai mygtukų kiekis kiek glumina. Gerai bent, kad jie nesunkiai pasiekiami, tačiau keletas detalių taip ir lieka neaiškios.

Tarkim kodėl Opel inžinieriai nepasivargino paslėpti diagnostikos pajungimo lizdo? Dabar jis labai aiškiai matomas ir susidaro įspūdis, kad kažkur pamestas jį dengti turėjęs dangtelis. Glumina ir centrinio, prietaisų skydelyje sumontuoto ekranėlio valdymas. Taip, jis įprastas – sukioji ant kairės svirties esantį žiedelį ir informacija keičiasi, tačiau kodėl visiškai naujame modelyje nepanaudojus ko nors modernesnio ir patogesnio? Paprastesnis galėtų būti ir klimato kontrolės valdymas...

Kalbant apie medžiagų ir surinkimo kokybę, Crossland X galima pagirti. Aišku, ne visur plastikas aukščiausios klasės, tačiau viskas surinkta taip, kad net malantis po žvyrkelius ar miško keliukus nesigirdi jokių nemalonių cypčiojimų ar svirpimų.

Technologijų mėgėjus turėtų pradžiuginti turtinga automobilio įranga. Jau minėtas, lietimui jautrus ekranas, navigacija, ko mažesni Opel modeliai, paprastai, neturi, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, veikiantį ne su visais telefonais bei sistemą OnStar. Bandytame modelyje buvo ir išmani parkavimo sistema, galinti parodyti ne tik tai kas už nugaros, tačiau ir tai, kas yra aplink automobilį. Tiesa, prie jos perduodamo vaizdo rekomenduotina pasipratinti, nes iš pirmo žvilgsnio buvo sunkoka supaisyti kas kur.


Bandytas automobilis turėjo trijų cilindrų PureTech 1,2 l 110 AG variklį ir 6 pavarų MPD, nors, klientai gali rinktis ir versijas su APD. Su pastarąją pavarų dėže automobilis gal būtų kiek staigesnis, tačiau dinamikos stebuklų laukti neverta. Crossland važiuoja ramiai ir patikimai. Taip, kaip šiam automobiliui ir priklauso. Jis nebuvo skirtas sporto trekams ar žiedinėms lenktynėms, nes į tokius automobilius besižvalgantiems klientams to nereikia. Jiems reikia, kad automobilis būtų talpus, ekonomiškas ir patikimas. Apie patikimumą bus galima pagalvoti po poros metų, o pirmuosius du punktus naujasis Opel modelis realizuoja. Vietos, kaip jau minėjau, jame daug, o 100 km/kelio automobilis naudoja apie 5,4 l benzino. Nuspėjamai veikia ir trijų cilindrų variklis su turbina, kurio šiam automobiliui visiškai užtenka.

Vairas atitinka tokiai klasei keliamus reikalavimus ir vairuotojo lūkesčius, pakaba gerai sugeria kelio nelygumus, o aukšta prošvaisa saugo nuo nemalonių kontaktų su šaligatvio borteliais ar medžių šaknimis.

Jeigu daug ir dažnai lakstysite magistraliniais keliais, gali pradėti erzinti vėjo keliamas triukšmas – automobilio gabaritai ir fizika daro savo. O štai mieste ar miško keliukuose automobilis jaučiasi „kaip namie“. Taigi, jei mėgstame ramias, bet patogias keliones su šeima ar draugais, vienatūrį Merivą pakeitęs Opel Crossland X tam puikiai tiks. Tilpsite ir jūs, ir jūsų daiktai, o gan aukštas automobilis sugers visus kelio nelygumus ir užtikrintai judės ne tik magistrale, bet ir kaimo žvyrkeliais. Tiesioginio analogo rinkoje, kol kas, nėra, tad jei norite išsiskirti ir ieškote nebrangaus, ramaus, bet patikimo krosouverio – Crossland X – vienas geresnių pasirinkimų. Nesnauskite.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt