Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Perkame naudotą „BMW X5“

Kaip rodo automobilizmo istorija, daugelis rimtų gamintojų savo arsenale
Nuotraukos

Tikrai ne visi žino, kad baltai mėlyna „BMW“ emblema simbolizuoja... propelerį, nes savo veiklą įmonė pradėjo kaip lėktuvų gamintojas. Šiandien lėktuvai jau praeitis, bet dažnas tautietis pasvajoja jei ne apie naują, tai bent apie naudotą „BMW“. Ypač – apie juodą ir galingą „BMW“ džipą.

 

Kaip rodo automobilizmo istorija, daugelis rimtų gamintojų savo arsenale turėjo prabangių, padidinto pravažumo automobilių, tad „BMW“ inžinieriai, galvodami apie „BMW“ visureigį, negalėjo sukurti „tiesiog automobilio“. Jie privalėjo rinkai pasiūlyti kažką išskirtinio. Reikia pripažinti, kad šią, ganėtinai sudėtingą, problemą jie išsprendė ir rinkai pasiūlyti automobilį, kuris ne tik galėtų įveikti vidutinio sunkumo bekelę, bet būtų lengvai valdomas, o gerame kelyje džiugintų išskirtine dinamika.

Toks modelis visuomenės teismui buvo pristatytas 1999 m. Detroito automobilių parodoje ir tų pačių metų pabaigoje buvo pradėta serijinė „X5“ modelio gamyba. Automobilis buvo renkamas JAV – prioritetinėje visureigių ir prabangių automobilių rinkoje.

Nepaisant „užjūrio“ kilmės, visi kėbulo elementai surinkti su vokišku kruopštumu ir patikimai tarnauja ne vienerius metus ir ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Antikorozinė „X5“ apsauga taip pat verta pagyrimų. Rūdžių neturi net patys pirmieji egzemplioriai. Tradiciškai, išimtį sudaro avarijose pabuvoję modeliai.

Nors „BMW X5“ turi ganėtinai sudėtingą elektros įrangą, ji tarnauja patikimai ir savininkui problemų nekelia. Jeigu elektros įranga veikia netinkamai, tai arba automobilis skubiai buvo remontuojamas po avarijos, arba savarankiškai buvo netinkamai pajungta papildoma įranga.

Kalbant apie „chroniškas“ ligas, visų pirma reiktų paminėti penktųjų durelių spynelę, kuri laikui bėgant atsilaisvina ir pradeda erzinti barškėjimu. Kurį laiką gali padėti paveržimas, tačiau perspektyvoje spynelę vis tiek teks keisti. Nemažai savininkų montuoja modernizuotiems modeliams skirtą spynelę ir visam laikui išsprendžią šią problemą.

Laikui bėgant susidėvi ir veidrodėlių varikliukas, tačiau dar dažniau lūžta šoninių durelių rankenėlės. Standartinis problemos laikas – žiema, po „dušo“. Bandant jėga atidaryti prišalusias dureles, rankenėlės tiesiog sprogsta ir joks remontas čia nebepadės.

Pagrindiniu „BMW“ koziriu visada buvo varikliai. „X5“ modelis gali turėti vieną iš penkių benzininių arba viena iš dviejų dyzelinių agregatų. Populiariausias – silpniausias benzininis 3,0 l 231 AG variklis. Automobiliui užtenka ir tokio variklio, nors galima rinktis V8 tipo 4,4 l 286 arba 320 AG (priklausomai nuo metų) variklį arba 4,6 l 347 AG ir 4,8 l 360 AG agregatus.

Tinkamai eksploatuojant, visi varikliai tarnauja mažiausiai 400 000 km. Visi benzininiai varikliai turi grandininį KMP prievadą, kurį ilgam galima pamiršti, tačiau būtina rūpintis tepalu, nes, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, jo gali prireikti 1 l/1000 km. Jeigu varikliui pritrūks tepalo tai, geriausiu atveju, pradės streikuoti „Vanos“ sistema, problemų bus su KMP grandine ir jos įtempikliu.

Atidžiai reikia stebėti ir aušinimo sistemą, nes variklis labai jautriai reaguoja į perkaitimą.

Kaip tipiškus, su varikliu susijusius, gedimus meistrai įvardina kelių druskų pažeisto elektrinio ventiliatoriaus ir elektrinio termostato gedimus. Jeigu variklis ilgai jaus „tepalo badą“, gali tekti keisti skirstomojo veleno padėties keitimo įrangą. Dažnokai tepalas gali prasisunkti per nesandarų tepalo lygio matuoklį arba variklio tarpines. Taip atsitinka, jei recirkuliacinių karterio dujų vožtuve užšąla kondensatas. Laimei, tokios problemos nebūdingos tiems „X5“, kurie iškart buvo gaminami šaltesnio klimato šalims. Tokiuose modeliuose visos magistralės papildomai apšiltintos. Visgi reiktų nepamiršti, kad vožtuvas gali ne tik užšalti, bet ir užsikimšti dėl nuodėgų, tad kartą per tris metus jį reiktų keisti.

Trijų litrų dyzelinis variklis galėjo turėti 184 AG arba 218 AG. Pastarasis variantas dinamika beveik nenusileidžia benzininiams varikliams. Visgi dyzelinį „BMW“ vertėtų pirkti tik tada, jeigu variklis yra puikios būklės ir kuras bus pilamas tik patikimose degalinėse. Priešingu atveju remontas gali kainuoti labai ir labai nepigiai.

„X5“ gali turėti tiek 5, tiek 6 pavarų APD. Pasitaiko versijų ir su mechaninėmis PD, tačiau tai – vienetiniai variantai. Visos pavarų dėžės – patikimos ir turėtų tarnauti mažiausiai iki 300 000 km, nors jei vairuotojas „pasistengs“ tai APD gali tekti remontuoti ir po 150 000 km. Tepalus mechaninėje pavarų dėžėje keičia kas 100 000 km, sankaba, ją tausojant, tarnauja apie 170 000 km. Tausoti vertėtų, nes keitimas nėra pigus.

Visų keturių ratų sistema, jos „nepjaunant“, tarnauja ilgai ir patikimai. Modernizuoti modeliai vietoj nuolatinės visų keturių varančių ratų sistemos gavo sistemą „xDrive“ su elektronine valdoma mova.

Taip pat reiktų nepamiršti, kad „X5“ buvo kurtas geriems keliams, įvertinant tai, jog savininkai kartais sugalvos išsukti į pievą. Bekelei, duobėtiems keliams ir ekstremaliam vairavimui šis automobilis nėra tinkamas. Deja, galingi varikliai ir puikiai veikianti vairo sistema tiesiog provokuoja vairuotojus taip elgtis. Būtent tai, dažniausiai, ir lemia kiek tarnaus vienas ar kitas mazgas.

Priekinėje modelių su V8 varikliu pakaboje kas 30 000 – 40 000 km tenka keisti apatines skersines svirtis. Jeigu variklis lengvesnis, detalė tarnaus ilgiau. Viršutinės svirtys turėtų atlaikyti 80 000 km. Stabilizatorių įvorės tarnauja apie 60 000 km, stebulių guoliai – 80 000 – 100 000 km. Originalūs amortizatoriai atlaiko iki 150 000 km. Jeigu automobilis turi pneumatinę pakabą, pasirenkite, kad amortizatorių keitimas gerokai patuštins kišenes.

Galinėje pakaboje viršutinės svirtys tarnauja iki 70 000 km, stabilizatorių įvorės – apie 40 000 km. Atraminė užpakalinės sijos pagalvė turėtų laikyti bent 100 000 km.

Papildomo dėmesio ganėtinai anksti pareikalauja vairo sistema. Kalimas ir bildėjimas gali pasigirsti jau po 60 000 km. Laimei, vairavimo kokybei tai įtakos neturi, tad nenorėdami pirkti brangios naujos krumpliastiebinės pavaros, daugelis važinėja „su muzika“. Jeigu yra pinigų, galima keisti ir nelabai pigiai kainuojantį atsilaisvinusį vairo kardano veleną. Bet galima ir neskubėti.

Stabdo „X5“ taip pat gerai, kaip ir greitėja. Aktyviai važinėjant priekines trinkeles tenka keisti ties 20 000 km riba, diskai turėtų atlaikyti du – tris komplektus trinkelių.

Pirmosios kartos „BMW X5“ ne tik išsaugojo visas gerąsias lengvųjų modelių savybes, bet ir suteikė galimybę drąsiau nuvažiuoti nuo asfalto ir pasukti į pievas. Visgi reiktų atminti, kad tai nėra tikras visureigis. Be to, „BMW X5“, būdamas premium segmento atstovas, reikalauja savalaikio ir kokybiško aptarnavimo. Jeigu galite automobiliui tai suteikti, tada jis jums atsidėkos ilgu ir patikimu tarnavimu, patogiomis kelionėmis ir ne eiline dinamika.

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt