Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Peugeot 3008 – radikalūs pokyčiai

Pirmą kartą visuomenei Peugeot 3008 buvo pristatytas dar 2008 m.
Nuotraukos

Pirmą kartą visuomenei Peugeot 3008 buvo pristatytas dar 2008 m. Tai buvo nedidelis vienatūris, turintis visureigio bruožų. Antrosios kartos 3008 modelis smarkiai pasikeitė ir tapo beveik tikru visureigiu. Beveik, nes tam reiktų visų keturių varančių ratų sistemos, kurios, bent kol kas, automobilis neturi.

 

Lyginant su pirmtaku, naujasis modelis gerokai „išaugo“ Jo ilgis siekia 4 447 mm, plotis – 1 840 mm, aukštis – 1 624 mm, ratų bazė – 2 675 mm. Automobilio gamybai buvo panaudota modulinė EMP2 platforma, leidusi beveik 100 kg – iki 1 325 kg – sumažinti 3008 svorį.

Žvelgiant iš šono, pirmosios ir antrosios kartos modelius ypač lengva atskirti. Pirmos kartos 3008 buvo vienatūris, dabartinis – visureigis, išvaizda kažkiek primenantis Peugeot 4008 m. Naujoji versija gavo masyvesnį kėbulą ir gerokai praplatintus sparnus. Plačios, chromuotos radiatoriaus grotelės įrėmintos siaurais ir puikiai savo darbą tamsiuoju paros metu atliekančiais priekinių šviesų žibintais. Aukšta langų linija pasižymi dailiais išlinkiais, galiniai stogo statramsčiai nudažyti juodai. Bagažinės dangtį puošia spoileris, o galiniai žibintai primena ryškiai raudonas žuvies žiaunas. Gal skamba kiek kraupokai, tačiau atrodo gražiai.

Radikaliai pasikeitė ne tik automobilio išorė, bet ir vidus. Bandytame automobilyje stogas ir vidinės apdailos detalės buvo juodos spalvos – versijos „GT line“ išskirtinumas. Nors, dažniausiai, juoda spalva asocijuojasi su niūrumu ar bloga nuotaika, apie Peugeot 3008 to pasakyti negalima. Čia juoda spalva tik paryškino vidinio, savito dizaino eleganciją.

Įdomiai į interjerą įsipaišė ir nedidelis, sportinio tipo, keturkampės formos multifunkcinis vairas bei naujas centrinis panelis. Prietaisų skydelis iškeltas aukščiau, tad patogiai susireguliavus vairą, vaizdo jis neužstoja. Dar jeigu ir pats vairas būtų šildomas...

Įprastą, rodyklinį prietaisų skydelį pakeitė modernių technologijų, skystųjų kristalų ekranas su gausybe papildomų funkcijų. Vairuotojas, priklausomai nuo nuotaikos ar poreikio, prietaisų skydelyje gali stebėti navigaciją, spidometrą ir tachometrą, arba, pasirinkus minimalistinį stilių, matyti tik automobilio greitį.

Panašu, kad automobilis iš transporto priemonės tampa madingu aksesuaru, kurį kiekvienas vartotojas gali individualizuoti pagal asmeninius poreikius. Galvojant apie pasirinkimo laisvę, tai yra labai gerai, tačiau nevalingai susimąstai apie tokių sistemų patikimumą ir galimus remonto kaštus... Na, bet į tokius klausimus atsakyti galės tik laikas.

Centrinis panelis papuoštas ne tik įprastais plastikiniais, bet metalu padengtais mygtukais. Deja, praktiškumu jie nepasižymi. Paspaudus tokį mygtuką, pasikeičia informacija kiek aukščiau sumontuotame skystųjų kristalų, lietimui jautriame ekranėlyje ir... viskas. Norint keisti pasirinktus nustatymus, vėliau tenka spaudyti patį ekranėlį.

Nors galima išsiversti ir be mygtukų. Tereikia trimis pirštais paliesti ekraną ir jame bus pateikiami tie patys sisteminiai pasirinkimai ir nustatymai, kurie iššoktų spustelėjus mygtuką. Pastaruosius reiktų pastudijuoti prieš leidžiantis į kelią, nes jų – labai daug.

Beje, centriniame panelyje, greta minėtų mygtukų esanti garso reguliavimo rankenėlė, skirtingai nuo kai kurių kitų automobilių modelių, borto kompiuterio ekrano neišjungia. Ji tik reguliuoja garsą arba nutildo audio sistemą. Užtamsinti ekraną galima, vėlgi, spaudant jame pačiame esančius „mygtukus“. Dubliavimas, prie kurio tenka pratintis.

Automobilis turėjo belaidę telefonų krovimo sistemą, kol kas veikiančia tik su „Samsung“ modelio aparatais, bei USB ir 12 V jungtis. Pastarosios „paslėptos“ giliai centrinio panelio apačioje, už pavarų svirties, tad jas pasiekti iš vairuotojo vietos yra ganėtinai sudėtinga. Jeigu pakeliui nuspręsite pasikrauti kito gamintojo telefoną, kurį teks pajungti laidu, verčiau tai daryti sustojus. Bus saugiau ir paprasčiau.

Įdomi antros kartos 3008 modelio naujovė – kvapai. Specialus, į lizdą daiktadėžėje įstatomas laikiklis turi tris kapsules, tad, priklausomai nuo nuotaikos, galima pasirinkti ne tik prietaisų skydelio išvaizdą, bet ir salono kvapą. Ilgose kelionėse ar susėdus į automobilį karštą dieną ir jam nespėjus atvėsti, tokia funkcija labai pravers.

Ilgoms kelionėms nuteikia ir automobilio erdvė, ganėtinai didelė bagažinė bei panoraminis stogas, kurio viena dalis dabar atsidaro. Vairuotojas, tikėtina, nelabai turės kada žvalgytis, tačiau keleiviams, ypač mažiesiems, tai bus pramoga.

Maloni smulkmena, pastebima tik tamsiuoju paros metu - automobilio šoniniuose veidrodėliuose yra sumontuotos specialios lemputės, kurioms degant šalia priekinių durelių, ant žemės atsispindi Peugeot simbolis - liūtas. Galvojant apie vaikus ir pramogas tai - neabejotinai puikus sprendimas.

Priekyje patogiai įsikurs du suaugę žmonės, kuriuos skiria ganėtinai platus ir patogus centrinis ranktūris – daiktadėžė. Gale du suaugę keleiviai tilps be vargo, trims gali tekti kiek pasispausti, bet vietos vis tiek užteks.

Bagažinės talpa dabar siekia 520 l. Esant poreikiui, ją galima padidinti nulenkus antros eilės sėdynių nugarėlės.

Bandytame modelyje bagažinės dangtis buvo elektrinis ir „atidaromas“ koja. Premium segmente tai jau yra matyta, tačiau kalbant apie biudžetinius modelius, toks sprendimas yra ganėtinai naujas. Tik kiek nustebino, kad ne visada elektrinis bagažinės dangtis vienodai reaguodavo į sutiktą „kliūtį“. Vieną kartą jis paslaugiai sustojo, kitą – stengėsi prispausti ranką. Kodėl taip yra, „Peugeot“ atstovai nesugebėjo paaiškinti, tačiau norisi tikėti, kad tokios problemos automobilyje nebeliks ir dangtis tvarkingai sustos sutikęs net mažiausią kliūtį.

Taip pat bandytas modelis turėjo priekinę ir galinę vaizdo kameras, kas labai padėjo manevruojant perpildytuose Kauno ir Vilniaus kiemuose.

Galvojant apie automobilį sau, tikslinga būtų įsigyti versiją su adaptyvine nuolatinio greičio palaikymo sistema. Saugumo sistema, buvusi bandytame 3008, perspėdavo apie per daug priartėjusį automobilį, tačiau aktyvių veiksmų stabdant transporto priemonę nesiėmė. Gaila, nes „Peugeot“ modeliai tai puikiai moka. Tuo turėjome progos įsitikinti bandymų Piarnu trasoje metu.

Bandyta 3008 versija turėjo 1,6 l 162 AG dyzelinį variklį, 6 pavarų automatinę PD ir puikiai sureguliuotą važiuoklę. Pastaroji ne tik patikimai laikė automobilį gerame kelyje, bet ir lengvai sugėrė nedidelius nelygumus žvyrkeliuose. „Gulintys policininkai“ ir panašios kliūtis taip pat buvo įveikiamos gan dideliu greičiu ir tik senokai greiderio nematęs sodų keliukas privertė „mažinti apsukas“. Automobilis gal būtų susitvarkęs ir su šia užduotimi, tačiau didelės duobės ir purvinos balos – ne Peugeot 3008 stichija. Tokius „malonumus“ paliksime labiau tam pritaikytiems modeliams, nes, pasak „Peugeot“ atstovų, visų ratų varančios sistemos 3008 neturi ir, bent jau artimiausiu metu neplanuoja turėti.

Automatinė pavarų dėžė taip pat juntamai patobulėjo, pavaros buvo perjungiamos greitai ir tiksliai, tačiau pirmųjų pavarų persijungimas vis dar buvo juntamas. Tai nėra trūkumas, bet jeigu „Peugeot“ nori konkuruoti su Premium segmentu, į šią detalę dėmesį reiktų atkreipti.

Įdomu tai, kad pakeliui visai nesigirdėjo dyzelinio Peugeot variklio. Taip tyliai ir negirdimai jis veikė. Degalų sąnaudos po poros dienų taip pat negąsdino – 6,7 l/ 100 km kelio. Ne pats geriausias rezultatas klasėje, bet ir ne pats blogiausias, tad potencialiems pirkėjams klausimų tai kelti neturėtų.

Panašu, kad su naujuoju 3008 modeliu prancūzai nusprendė pasukti kadaise japonų pramintu keliu ir patraukti potencialius pirkėjus techninėmis naujovėmis bei radikaliai pasikeitusiu dizainu. Ar toks sprendimas pasiteisins? Sužinosime po kokio pusmečio, bet tikėtina, kad atsakymas bus teigiamas. Stebint ne tik praeivių, bet ir kitų transporto priemonių vairuotojų žvilgsnius, buvo akivaizdu, kad dėmesį į save naujajam Peugeot 3008 jau pavyko atkreipti.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

 

Taip pat skaitykite


Peugeot Traveller – ilgoms ir malonioms kelionėms

Naujasis Peugeot Expert

Peugeot 2008 – antras susitikimas

Peugeot 208 GTi – nuotaikos automobilis