Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Renault Talisman – prancūziška elegancija ir prabanga

Nepaisant vis labiau populiarėjančių ir vis didesnę rinkos dalį užimančių SUV
Nuotraukos

2017 10 30

Nepaisant vis labiau populiarėjančių ir vis didesnę rinkos dalį užimančių SUV arba kaip juos gražiai vadina kolegos iš Autotyrimai.lt, pseudo visureigių, dalis gamintojų lieka ištikimi „senosioms tradicijoms“ ir karts nuo karto pasiūlo pirkėjams sedanų. Vienas tokių – prancūzų Renault, ne taip jau seniai pristatęs savo naujausią flagmaną – modelį Talisman. Tiesa, netrukus, atsižvelgiant į rinkos realijas, pirkėjams buvo pasiūlytas ir universalas Renault Talisman Grandtour.

 

 

 

Tiek sedanas, prie kurio vairo praleidau visą savaitgalį, tiek universalas, su kuriuo dar tikiuosi susipažinti, iš esmės skiriasi tik kėbulo forma ir keliomis detalėmis, o štai priekinė abiejų modelių dalis yra visiškai vienoda. Ją puošia įspūdingi dienos šviesos žibintai ir didžiulės, Renault emblema papuoštos, radiatoriaus grotelės. Dailiai atrodo ir kėbulo kraštais žemyn besileidžiančios šviesos diodų linijos.

Pats priekinis bamperis – gan nedidelis. Netgi galima sakyti – subtiliai nedidelis, su apačioje esančia oro įsiurbimo anga bei chromuotais apvadais pabrėžtais rūko žibintais. Platus variklio dangtis paliktas ne lygus, o su specialiai įspaudais, kurie suteikia bendrai automobilio išvaizdai ryškumo, veržlumo ir šviežumo pojūtį.

 

Dailiai automobilis atrodo ir iš šono – grakščiai išlenktos langų linijos su chromuotais apvadais, masyvūs, solidumą pabrėžiantys, sparnai, įspaudai centrinėje kėbulo dalyje ir užrašas „Initiale Paris“, pabrėžiantis, kad prieš mus – ne šiaip sau automobilis, o modelis, gavęs iš savo kūrėjų visą tai, kas geriausia.  

 

Gražiai atrodo ir galinė automobilio dalis, kurioje išsiskiria du masyvūs ir beveik susiekiantys žibintai bei sudvigubinta, kiek neįprastos formos išmetimo sistema, kuri, mano įsitikinimu, kuriant tobulą Talisman įvaizdį yra tiesiog būtina.

Prabangiai atrodo ir Talisman vidus, nors kai kuriems automobilio keleiviams dalis plastikinių detalių pasirodė kiek „ne savo vietoje“. Kiekvienas turi savo požiūrį, tačiau vertinant visumą, prancūzų dizaineriai tikrai puikiai padirbėjo.

Viskas automobilio viduje išdėstyta patogiai, elementai dailiai persipina ir sudaro harmoningą visumą, kuriai papildomo žavesio suteikia galimybės keisti salono apšvietimą.

Kalba eina ne apie standartines, lubose ar veidrodėliuose esančias, lemputes, o apie šviesos juostas, jaukiai „apgobiančias“ automobilio vairuotoją ir keleivius. Žaisdami su potencialių pirkėjų emocijomis, kūrėjai paliko gan platų salono apšvietimo pasirinkimą nuo raminančios žalio iki agresyviai raudono.

 

Vairuotojo vieta – patogi, elektra reguliuojama sėdynė turi ne tik šildymo bet ir vėdinimo funkciją. Be to, bandytame modelyje tiek vairuotojo, tiek ir priekinio keleivio sėdynės turėjo... masažo programą. Aišku, mechaninio masažo negalima lyginti su atliekamu rankomis, tačiau galimybę papildomai atsipalaiduoti kelyje ar pailsinti įtemptus nugaros raumenis dar ne visada gali pasiūlyti Premium klasės atstovai, o Renault tai jau turi.

Kadangi Talisman – dabartinis Renault flagmanas, jau bazinė versija pasižymi nustatymų ir privalumų gausa, o aukštesnės sąrangos modeliai siūlomi su Bose garso sistema ir 8,7 colio lietimui jautriu, lietuviškai su vairuotoju ir keleiviu bendraujančiu multimediniu ekranu. Bandytas modelis turėjo ir išlendantį projekcijos ekranėlį, kuris, kadaise buvęs išskirtiniu Premium segmento modelių aksesuaru, dabar tampa įprastas ir ekonominės klasės modeliuose.

Aukščiausios klasės sąranga be kitų, įprastomis tapusių funkcijų, taip pat siūlo galimybę pasirinkti vieną iš daugybės ekrano veiksenų, atsisiųsti savo mėgstamas programas, suprogramuoti ir į automobilio atmintį įrašyti priekinių sėdynių ir veidrodėlių padėtį ar net susikurti 6 individualius naudotojo profilius. Čia turbūt tam atvejui, jeigu prie automobilio vairo sėdės 6 skirtingi vairuotojai, nors tai ir mažai tikėtina.

Turi Talisman ir įvairiausių, vairuoti padedančių sistemų, įdomiausia iš kurių – paketas „4 Control“. Tai – visų keturių vairuojamųjų ratų sistema ir elektroninis amortizatorių reguliatorius, padedantys tiek užtikrintai įveikti staigius posūkius, tai įsitaisyti parkavimo vietoje prigrūstose automobilių stovėjimo aikštelėse. Be pastarosios sistemos, nors ir turint galinio vaizdo kamerą bei daugybę daviklių, manevruoti gan dideliu sedanu tarp kitų automobilių būtų sudėtinga.

Beje, automobilis ne šiaip didelis, o tikrai didelis. Jame laisvai telpa 5 suaugę žmonės. Vietos tiek galvoms, tiek ir kojoms užtenka netgi sėdintiems gale, o visų daiktus galima sutalpinti ypatingai didelėje bagažinėje.

Tik reikia atminti, kad sedano konstrukcija turi vieną ypatybę – nuo stiklo atskirtą bagažinės dangtį, tad norint pasiekti į bagažinės galą nustumtą bagažą teks arba pačiam sulysti į bagažinę, arba nulenkinėti antros eilės sėdynių nugarėles. Už Talisman grožį tenka mokėti...

Potencialūs automobilio pirkėjai, priklausomai nuo savo poreikių ir prioritetų, gali rinktis tiek benzininį, tiek ir dyzelinį variklius, kurie, priklausomai nuo sąrangos, dirba porose su automatine 6/7 pavarų arba mechanine 6 pavarų dėžėmis. Bandytas automobilis turėjo galingiausią – 1,6 l 160 AG dyzelinį variklį ir automatinę, 6 pavarų PD. Nežinau, kaip Talisman rieda su silpnesniais varikliais, tačiau 160 AG agregatas pasirodė puikiai. Juolab, kad, priklausomai nuo noro ar nuotaikos, buvo galima pasirinkti vieną iš borto kompiuterio siūlomų važiavimų variantų - Eco, Comfort, Neutral, Sport arba susiprogramuoti savo individualų, pasirinkus funkciją Perso.

Gamintojams, ypač kalbant apie didesnius automobilius, ne visada pasiseka aiškiai atskirti vieną važiavimo režimą nuo kito, bet prancūzų garbei reikia pasakyti, kad jie su šia užduotimi susitvarkė ir perjungiamas funkcijas išduodavo ne tik pasikeitęs prietaisų skydelio apšvietimas, bet ir juntamai pakitęs variklio darbas.

Dyzelinis agregatas, nors ir būdamas gan galingas, dirbo ne tik labai tyliai, bet ir ekonomiškai – per kelias pasivažinėjimų dienas įvairiais keliais ir maršrutais, vidutinės degalų sąnaudos buvo 5,7 l 100 km kelio.

Renault Talisman – dailus, smagus, patogus automobilis, tačiau prancūzams, galvojantiems apie Lietuvos, kurioje dar apstu neasfaltuotų kelių, rinką visgi reiktų pagalvoti apie tai, kad bent Comfort režimu Talisman žvyrkeliais važiuotų kiek švelniau ir pasirūpinti geresne, veidrodėliuose sumontuotų „aklosios zonos“ daviklių izoliacija, nes pastaroji, prapliupus rudeniškam lietučiui, pradėjo „matyti vaiduoklius“. Tiesa, tai – daugelio automobilių gamintojų problema, su kuria susiduriu ne pirmą kartą, tad norisi tikėti, kad artimiausiu metu ji bus išspręsta. Daugiau priekaištauti naujajam prancūzų flagmanui kaip ir nėra dėl ko, tad jeigu esate klasikinių sedanų gerbėjas ir jums reikia didelio, erdvaus automobilio, galite pagalvoti ir apie Renault Talisman. Juolab, kad pasirinkimas vidutinių ir didelių automobilių segmente nėra jau toks didelis.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt