Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Karantinas keičia lietuvių pirkimo internetu įpročius

2020.04.17.

Praėjo lygiai mėnuo nuo Lietuvoje paskelbto karantino pradžios. Darbas iš namų ir nuotolinis mokymasis tapo nauja realybe, į namus persikėlė sporto klubai, atsirado laiko ilgai atidėliotiems buities darbams, o saugus apsipirkimas internetu įgavo naują pagreitį.

Elektroninių parduotuvių atstovai ne tik fiksuoja kelis kartus išaugusius pardavimus tam tikrose prekių kategorijose, bet ir stebi šalies gyventojų apsipirkimo įpročių pokyčius.

Daugiau planuoja ir lygina kainas

Prasidėjus karantinui Lietuvoje, 47 proc. šalies gyventojų teigė pirkę internetinėse parduotuvėse, o 31 proc. iš jų nurodė, kad elektronine prekyba naudojosi būtent dėl to, kad šalyje yra įvesti judėjimo apribojimai – skelbiama „Inspired UM“ ir KOG instituto atliktoje apklausoje apie vartotojų elgseną.

Saugus pirkimas neišėjus iš namų tapo gyvenimiškai svarbia paslauga. Elektronines parduotuves „1A.lt“ ir „Senukai.lt“ Baltijos šalyse valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ vadovas Jurgis Rubaževičius pastebi, kad pasikeitęs gyvenimo ritmas paskatino lietuvius geriau planuoti pirkinius.

„Vartojimo tendencijos rodo, kad perkantys internetu vertina papildomas galimybes palyginti prekių techninius parametrus ir kainą, pirkimo metu ieško informacijos apie kitų vartotojų patirtį. Klientai aktyviai dalinasi nuorodomis į planuojamus pirkinius su šeimos nariais ar draugų ratu, tariasi ir drauge sprendžia, ar prekė šiuo metu reikalinga“, – pasakojo įmonės vadovas.

Vis daugiau lietuvių pastebi ir kitus elektroninės prekybos privalumus: laiko taupymą, apsipirkimą pačiam patogiu metu, platų asortimentą ar prekių pristatymą tiesiai į namus.

Pokyčiai pirkinių krepšelyje

Įvesti judėjimo ribojimai pakoregavo ir gyventojų dažniausiai įsigyjamų prekių krepšelius. Šiuo laikotarpiu populiariausių prekių sąrašas keitėsi.

„Užsidarius sporto klubams, sparčiai augo namuose sportuojančių žmonių bendruomenė. Internete gausu treniruočių vaizdo įrašų ar tiesioginių transliacijų, tad norint sportuoti namuose, tereikia pasirūpinti keliais būtinais sporto atributais. Klientai aktyviai rinkosi treniravimosi įrangą, svarelius, gimnastikos prekes“, –tendencijas įvardino įmonės vadovas.

Prasidėjęs nuotolinis darbas ir virtualios pamokos taip pat prisidėjo prie vartotojų pirkinių krepšelių pokyčių. Išaugę kompiuterinės technikos bei baldų pardavimai rodo, kad lietuviai pasirūpino patogiomis darbo vietomis bei mokymosi erdvėmis savo namuose.

Daugiau laiko praleisdami namuose, šalies gyventojai nori susikurti malonesnę atmosferą ar pabaigti nebaigtus remonto darbus. Tik prasidėjus karantinui šalyje lietuviai prisiruošė imtis ilgą laiką atidėliotų būsto tvarkymo, remonto ir net statybos darbų, augo statybinių ir apdailos prekių pardavimai.

Dar viena karantino tendencija – gyventojai nori saugiai mėgautis grynu oru. Tai rodo ir šiuo metu itin padidėjęs susidomėjimas namams ar sodui skirtais lauko baldais.

Pirkėjai sugrįžta dažniau

„Inspired UM“ ir KOG instituto atliktos apklausos duomenimis, karantino laikotarpiu apsipirkusieji internetu dažniausiai rinkosi elektronines parduotuves „Barbora.lt“, „Eurovaistinė.lt“ bei „Senukai.lt“.

J. Rubaževičius teigimu, karantino laikotarpiu papildomai įdarbinus daugiau nei 50 darbuotojų, nuolat keisti ir efektyvinti procesai bei kompiuterinės sistemos, kad klientai galėtų sulaukti savo pirkinių kaip galima greičiau.

„Per trumpą laiką itin išsiplėtęs pirkėjų ratas privertė operatyviai rasti naujų būdų, kaip, net ir esant suvaržymams, užtikrinti aukštą klientų aptarnavimo kokybę. Esame dėkingi prie pokyčių prisitaikiusiems darbuotojams ir kartais kiek ilgiau nei įprasta prekių palaukusiems klientams“, – patirtimi dalinosi įmonės vadovas.

Judėjimo apribojimų nulemti pokyčiai, anot jo, paspartino prekybos sektoriaus evoliucionavimą ir parodė neišnaudotas galimybes optimizuoti tradicinius procesus, taip sukuriant geresnę apsipirkimo internetu patirtį. Tokį pirkimo būdą išbandę klientai įvertina privalumus, todėl drąsiau ir dažniau sugrįžta į jiems patikusias elektronines parduotuves.