Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Vartojimo apimtis atspindi pakuočių rinka: „Vilpak“ investuoja 3 mln. eurų į naują sandėlį Vilniuje

2020.08.07.

Pakuotes gaminančias spaustuves galima vadinti maisto ir „HoReCa“ sektorių vartojimo pranašais – būtent jie geriausiai jaučia savo klientų planus ir pasirengimą parduoti pakuojamą produkciją. Karantino metu patyręs tikrus „amerikietiškus kalnelius“ „Vilpak“ spaustuvės bendrasavininkas Mindaugas Mizaras teigia, jog įmonei greitai pavyko pasiekti ikipandeminį pardavimų lygį, todėl bendrovė neatsisako plėtros planų ir investuoja 3 mln. Eur į vien savo reikmėms skirtą 3600 m2 sandėlį Vilniuje, Žemuosiuose Paneriuose. Verslininkas pakomentavo nuosavo sandėlio poreikį bei tai, kaip rinka reaguoja į pasikeitusias aplinkybes.

„Pakuočių užsakovai į rinkos pokyčius reagavo skirtingai – vieni laikinai stabdė užsakymus, o kiti stengėsi bet kokia kaina užsitikrinti nenutrūkstamą tiekimą ir ėmė kaupti papildomas atsargas. Nors naujų klientų paieška gerokai sulėtėjo – buvo atšauktos pasaulinės parodos ir susitikimai – tačiau jau vasaros viduryje pasiekėme ikikarantininį lygį ir nutarėme nekeisti plėtros planų. Vienintelis dalykas, kuris pasikeitė – tai atsirado daugiau neapibrėžtumo, tapo sunkiau planuoti, kas bus rudenį ir žiemą, tačiau kaip niekad aišku, kad reikia būti nuolatinėje parengtyje dirbti visu pajėgumu“, – teigia M. Mizaras.

Kodėl reikalingi nuosavi sandėliai

Sandėlių rinkoje metų pradžioje buvo jaučiamas sujudimas – vienas po kito kilo nauji logistikos centrai, kitos įmonės taip pat investavo į privačius, tik jų reikmėms skirtus sandėlius. Naujojo „Vilpak“ sandėlio vietoje buvusių pastatų griovimo darbai jau pradėti, o statybas tikimasi pabaigti gruodžio mėnesį.

„Ekonominės situacijos nevertinau labai optimistiškai net ir prieš pandemijos protrūkį, o dabar jau yra aišku, kad trumpuoju periodu gali atsitikti net ir labai neigiami scenarijai, tačiau ilgainiui verslas atsigauna, kaip įvyko karantinui pasibaigus. Todėl tikime ateitimi, esame konkurencingi ir investuojame į ilgąją perspektyvą“, – teigia „Vilpak“ bendrasavininkas.

Pasak jo, bent jau iki šiol bankai pakankamai noriai finansavo gamybines įmones, tad tokiems objektams kaip sandėlis nebuvo sunku gauti finansavimą. Atsisakius projekto vėliau tokių palankių sąlygų gali ir nebūti.

„Nuosavas sandėlis generuoja pakankamai aiškią, apčiuopiamą finansinę grąžą. Be to, tinkamai išspręstas žaliavų ir gatavos produkcijos klausimas leidžia užtikrinti efektyvų vidinės logistikos veikimą. Galimybė greitai gauti gamybai skirtas medžiagas yra kertinė efektyvios gamybos dalis. Nuosavas sandėlis taip pat padeda sumažinti ir logistikos kaštus, o šiuo metu tai yra itin svarbu“, – vertina M. Mizaras.

Reikalingos specialios sąlygos

Viena iš priežasčių, kuomet prireikia nuosavo sandėlio – tai ypatingos žaliavų arba produkcijos laikymo sąlygos. Vėdinimo ir apsaugos standartus savo klientams garantuoja visi logistikos centrai, tačiau kartais prireikia diegti dar pažangesnes išmaniąsias sistemas.

„Mes investuojame į drėgmės ir temperatūros palaikymo inžinerinius sprendimus, nes pakuotės gamyba  yra jautri sritis, tad būtina, kad žaliava, pakliuvusi į gamybą, būtų jau aklimatizuota ir nuo temperatūrinių šokų nesielgtų neprognozuojamai. Prisitaikant prie naujų, padidinto saugumo reikalaujančių sąlygų mums taip pat yra labai svarbu patiems kontroliuoti ir užtikrinti visų sveikatos apsaugos standartų laikymąsi, kurį garantuojame savo užsakovams“, – teigia M. Mizaras.

Pasak jo, ypatingas dėmesys yra skiriamas visai su maistu susijusiai pramonei, įskaitant ir maisto laikymui pritaikytas pakuotes. Tokioje aplinkoje kiekvienas į patalpą įeinantis darbuotojas turi vilkėti apsauginius rūbus, galvos apdangalus, dezinfekuoti rankas. Siekiant iki minimumo sumažinti galimų kontaktų skaičių, atskirai dirba kiekviena pamaina ir komandos. Šių apsaugos reikalavimų pagal nustatytus standartus yra laikomasi labai griežtai, tiek gamybos, tiek ir sandėliavimo patalpose.

Apie bendrovę

„Vilpak“ priklauso spaustuvių įmonių grupei, jungiančiai UAB „Vilniaus pakuotė“ ir UAB „Grafija“. ) praėjusiais metais konsoliduota grupės apyvarta buvo virš 17 mln. Eur, tai yra apie 2,8 mln. Eur arba 20 proc. daugiau, lyginant su prieš tai buvusiais metais. 2019 metų grupės EBITDA buvo apie 1,5 mln. Eur ir 50 proc. išaugusi, lyginant su 2018 metais. „Vilpak“ yra viena iš nedaugelio įmonių Lietuvoje, įsipareigojusi visiems įmonės darbuotojams, nepriklausomai nuo jų pareigų, išdalinti net 50 proc. nuo planą viršijusios EBITDA dalies.