Tinkamas kiemo angų uždarymas - gana sudėtingas uždavinys, kylantis tiek statant naujus pastatus, tiek rekonstruojant senus.
Aptvėrimo istemą sudaro: vartai, tvoros segmentai, varteliai ir stulpeliai, o pritaikyti juos galima bet kokiam nekilnojamajam turtui aptverti, nesvarbu, koks teritorijos dydis ar susiformavęs kraštovaizdis
Kiemo vartai yra dviejų tipų: dvivėriai (atveriami, kelių varčių) ir stumdomi. Dvivėriai vartai - tradicinis aptvėrimo sprendimas. Atveriamų vartų konstrukcija paprastesnė, jie puikiai tinka didesniems sklypams, kuriuose yra pakankamai vietos laisvai atidaryti vartus.
Stumdomi kiemo vartai - tai mažiausia vietos reikalaujantys vartai. Nustumiami vartai slenka 20-25 cm atstumu lygiagrečiai palei tvorą ir beveik visai nesumažina naudojamo kiemo ploto.
Į ką būtina atkreipti dėmesį renkantis stumdomus kiemo vartus?
Šiai dienai pati patikimiausia antikorozinė priemonė yra karštas cinkavimas. Ne galvanizavimas, ne purškimas cinku ant juodo metalo iš balionėlio, ne cinko tepliojimas teptuku ant metalo. Voniose karštuoju būdu cinkuojamas visas produktas, o ne atskiros dalys. Tik taip padengiamos cinku visos suvirintos vietos, siūlės, tuščiaviduriai vamzdžiai padengiami cinku ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus.
Tačiau tokių produktų dažyti negalima. Kelerius metus iš jų išsiskiria cinko oksidas, ir jei nudažysite paviršių, dujos pro kur nors išeis ir dažus tiesiog iškels. Jie nesilaikys. Cinką pirmiausia reikia fosfatuoti, dirbtinai sendinti pramoniniu būdu ir tik tada dažyti milteliniu būdu. Taip išgaunama aukščiausia kokybė, geriausias antikorozinis atsparumas ir produkto ilgaamžiškumas, dviguba apsauga.
Lietuvoje tokių produktų Jums gali pasiūlyti vos viena kita firma. Kiti dažniausiai parduoda arba cinkuotus, arba dažytus.
Jokiu būdu nepirkite dažyto juodo metalo, kad ir kaip gražiai apie jį kalbėtų pardavimų vadybininkai. Geriau įsigykite cinkuotus vartus. Nors ir negražu, bet patikima. Bent jau nebus veltui išmesti pinigai.
Tačiau, vienareikšmiškai, geriausia pasirinkti vartus kurie ir cinkuoti ir dažyti milteliniu būdu
Nesvarbu, koks yra metalas ir kiek jo, pilnaviduris ar tuščiaviduris, svarbiausia - paruošimas. Pažeidus dažus (tai padaryti be galo paprasta), po jais turi matytis cinkas (jį pažeisti tikrai sudėtinga).
Konstrukcija
• Pagrindinė stumdomų kiemo vartų konstrukcijos detalė yra gembė. Gembė su papildomais lenkimais apačioje suteikia stabilumo guoliams ir apsaugo nuo šiukšlių. Kuo daugiau lenkimų, tuo tvirtesnė konstrukcija.
• Vartų konstrukcija negali būti virinama prie gembės, nes metalas deformuojasi, o ratukai kraipomi ir skersuojami, tad labai sutrumpėja jų naudojimo laikas.
• Stumdomų vartų konstrukcijoje negali būti metalinių dalių, tiesiogiai kontaktuojančių tarpusavyje.
• Gaudytuvas ir galinis sandariklis turi būti guminiai, kad metalas nesidaužytų į metalą, ratukai su guoliais - padengti trinčiai atsparia guma, kad netrintų metalinės gembės, krumpliastiebis - iš trinčiai atsparaus kaprono.
• Kitos metalinės dalys taip pat negali pažeisti metalo, dažų ar cinko.
Kitas svarbus dalykas - automatika. Ji gali būti montuojama išorėje arba stulpe.
Automatika stulpe yra patikimesnė, tiesiogiai neveikiama atmosferos (tiesioginė saulė, lietus, sniegas, drėgmė, staigūs temperatūros svyravimai ir pan.), iš išorės nematoma (negadina eksterjero ir nevilioja ilgapirščių), nėra kabančių laidų.
Dingus elektrai, kad nebūtumėte įkalintas savo kieme, vartai atveriami vienetiniu raktu, o ne standartiniu visrakčiu, tinkamu visoms išorėje montuojamoms automatikoms. Nesudėtinga prieiti, jei reikia pakeisti saugiklį ar suprogramuoti papildomus pultelius. Yra vietos papildomai įrangai (pavyzdžiui, GSM, valdymo blokams ir pan.), automatika maitinama 24 V įtampa iš transformatoriaus, esančio pastate.
Be šių pagrindinių, yra daugybė kitų ne mažiau svarbių dalykų, į kuriuos taip pat reikėtų atkreipti dėmesį.
• Stumdomi vartai turi būti pakelti nuo žemės ir kabėti ore, veikti patikimai, neturėti žeme riedančių, judančių dalių, kurios strigtų, kliūtų už purvo ar sniego.
• Vartai turi būti stumdomi dantratinio mechanizmo, o ne grandinėmis.
• Jie turi turėti šepetėlius, kurie nuolat valytų gembės vidų.
• Visi, net ir smulkiausi, varžtai privalo būti nerūdijančio plieno.
• Vartai negali būti monolitas. Jei dėl kokių nors priežasčių po žiemos iškilo pamatas, juos dėl specialios konstrukcijos turi būti nesunku sureguliuoti, kad veiktų nepriekaištingai ir tiksliai.
• Automatika turi turėti jėgos kontrolę ir nustoti veikti vartams atsirėmus į kliūtį.
•Turi būti galimybė prijungti papildomą įrangą.
• Vartai turi būti saugūs naudoti, pažymėti CE ženklu.
Tik kokybiškiems produktams vėliau nereikia papildomų investicijų. Jos paprastai skiriamos vartams perdažyti ir remontuoti.
Jei vartų konstrukcija atitinka visus reikalavimus, jau galima žiūrėti ir į jų išvaizdą, raštą, užpildo storį, spalvą.
UAB „Ometa" Andrius Pranskevičius